Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Urban eTruck je náklaďák, co přepřáhl na elektřinu. Ujet má až 200 km
22.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další studie třícípé hvězdy pohání dva elektromotory o celkovém výkonu 339 koní krmené bateriemi o kapacitě 212 kWh. Na výběr jsou tří jízdní režimy.
Před několika málo dny nás Mercedes seznámil s novou koncepční dodávkou Vision Van, jež dostala elektrický pohon, speciální zavazadelník a možnost doručování balíků pomocí dronů. Třícípá hvězda přitom dále oznámila spuštění iniciativy adVANce, na jejímž základě má být redefinován celý segment nákladních vozů. Pod křídla tohoto programu spadá i další koncept, který se naživo ukáže již zítra na veletrhu užitkových vozů v Hannoveru, a sice elektrický kamion Urban eTruck.
Tato novinka má na palubě tři nezávislé moduly lithium-iontových baterií, které souhrnně mají s kapacitou 212 kWh. To by mělo bez problémů vystačit na 200kilometrový dojezd, přičemž samotný pohon mají na starosti dva asynchronní třífázové motory. Každý z nich najdeme na jedné straně vozu, dohromady pak produkují 339 koní a 1 000 Nm točivého momentu.
Mercedes dodává, že hnací ústrojí je značně variabilní. V případě potřeby lze paket baterií zmenšit, či naopak dodat druhý a navýšit tak dojezd. Řídicí systém je vybaven třemi jízdními profily, kdy „Auto“ reguluje konzumaci elektřiny tak, aby proud vystačil až do cíle. V případě režimu „Agile“ je pro změnu k dispozici maximální výkon, zatímco mód „Eco“ redukuje míru produkovaného výkonu pro navýšení dojezdu.
S režimem „Auto“ je spojena i nejnovější verze organizéru FleetBoard, která používá pokročilou telematiku, aby z řidiče, vozu a příjemce nákladu učinila jedinou jednotku. Veškeré plánování stran cesty a precizního doručení přitom začíná ještě před samotnou jízdou. Mimo to může ovšem řidič spoléhat ještě na 12,3palcový displej, který zdobí středovou konzoli a zobrazuje data navigace, kapacitu baterií apod.
Ve finále ještě něco málo o designu. Ten je optimalizován pro dosažení co nejnižšího aerodynamického odporu. Z toho důvodu je vůz namísto klasických zrcátek vybaven zpětnými kamerami. Na druhou stranu, Mercedes nezapomenul na masku chladiče, byť ta není potřeba. Její účel však není jen čistě ozdobný, o což se mají postarat zakomponované LEDky.
Mercedes-Benz Urban eTruck je koncept kamionu budoucnosti, který počítá s elektrickým pohonným ústrojím a dojezdem až 200 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
před 9 hodinami - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
včera - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- První a jediný elektromobil Jaguaru dál hoří. Stovky aut lidé nesmí plně nabíjet, musí do servisů pro nové baterky
17.3.2024 - Jedno z nejúspornějších aut historie je k mání dodnes nejeté. Geniální Piëchovo dílo je v tomto stavu skoro za babku
18.3.2024 - BMW unikly fotky auta ukazujícího nové pojetí SUV značky, ztvárnění ledvinek je znovu svérázné
18.3.2024 - Ruská domácí výroba „falešných” Hyundai pod vlastní značkou je největší rebrandingové selhání v dějinách aut
18.3.2024 - BMW chystá velkou čistku. Řada jeho současných modelů skončí, některé se přesunou do jiných sfér
18.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva