Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Urban eTruck je náklaďák, co přepřáhl na elektřinu. Ujet má až 200 km
22.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další studie třícípé hvězdy pohání dva elektromotory o celkovém výkonu 339 koní krmené bateriemi o kapacitě 212 kWh. Na výběr jsou tří jízdní režimy.
Před několika málo dny nás Mercedes seznámil s novou koncepční dodávkou Vision Van, jež dostala elektrický pohon, speciální zavazadelník a možnost doručování balíků pomocí dronů. Třícípá hvězda přitom dále oznámila spuštění iniciativy adVANce, na jejímž základě má být redefinován celý segment nákladních vozů. Pod křídla tohoto programu spadá i další koncept, který se naživo ukáže již zítra na veletrhu užitkových vozů v Hannoveru, a sice elektrický kamion Urban eTruck.
Tato novinka má na palubě tři nezávislé moduly lithium-iontových baterií, které souhrnně mají s kapacitou 212 kWh. To by mělo bez problémů vystačit na 200kilometrový dojezd, přičemž samotný pohon mají na starosti dva asynchronní třífázové motory. Každý z nich najdeme na jedné straně vozu, dohromady pak produkují 339 koní a 1 000 Nm točivého momentu.
Mercedes dodává, že hnací ústrojí je značně variabilní. V případě potřeby lze paket baterií zmenšit, či naopak dodat druhý a navýšit tak dojezd. Řídicí systém je vybaven třemi jízdními profily, kdy „Auto“ reguluje konzumaci elektřiny tak, aby proud vystačil až do cíle. V případě režimu „Agile“ je pro změnu k dispozici maximální výkon, zatímco mód „Eco“ redukuje míru produkovaného výkonu pro navýšení dojezdu.
S režimem „Auto“ je spojena i nejnovější verze organizéru FleetBoard, která používá pokročilou telematiku, aby z řidiče, vozu a příjemce nákladu učinila jedinou jednotku. Veškeré plánování stran cesty a precizního doručení přitom začíná ještě před samotnou jízdou. Mimo to může ovšem řidič spoléhat ještě na 12,3palcový displej, který zdobí středovou konzoli a zobrazuje data navigace, kapacitu baterií apod.
Ve finále ještě něco málo o designu. Ten je optimalizován pro dosažení co nejnižšího aerodynamického odporu. Z toho důvodu je vůz namísto klasických zrcátek vybaven zpětnými kamerami. Na druhou stranu, Mercedes nezapomenul na masku chladiče, byť ta není potřeba. Její účel však není jen čistě ozdobný, o což se mají postarat zakomponované LEDky.
Mercedes-Benz Urban eTruck je koncept kamionu budoucnosti, který počítá s elektrickým pohonným ústrojím a dojezdem až 200 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva