Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes už nebude dávat slevy na nová auta, do pěti let zcela změní způsob prodeje
12.10.2019 | Petr Prokopec
Je dnes normou, že za ceníkové ceny neprodává z dealerů aut prakticky nikdo nic. Třícípé hvězdě se to nelíbí a odstartovala proces změny prodeje, který z ceníkových cen udělá normu.
Nákup nového vozu probíhá již desítky let podle stejného scénáře. Poté, co si vyberete vysněný model, vyrazíte do showroomu příslušné značky, kde ve většině případů zažádáte o testovací jízdu. Ta je víceméně jen finálním ujištěním, že děláte dobře a že za těžce vydělané peníze získáte to, co opravdu chcete. Zbývá tedy už jen sepsání smlouvy, přičemž nedílnou součástí tohoto aktu je i dohadování o konečné ceně. Ta může vůči ceníkové sumě klesnout i o desítky procent, dealeři mají obvykle velký prostor k vyjednávání.
Tento způsob prodeje se ovšem začíná měnit, zejména mimo Spojené státy, kde jsou dealeři chráněni zvláštními zákony. Nicméně na starém kontinentu můžeme počítat s tím, že značky budou zákazníky stále více tlačit k přímým transakcím. Přitom se zaklínají transparentností či tím, že vás dotěrní prodejci nebudou zbytečně obtěžovat. Realita je však taková, že výrobci stojí kvůli elektrifikaci před obřími investicemi, a tak potřebují navýšit své marže.
V tomto ohledu je nejsnazší cestou sáhnout do kasiček dealerů. Prodejci i přes ony slevy stále vydělávají nemalé peníze, často mají i relativně vyšší zisky než samotné automobilky. Co na tom, že s výrobci nemají lehký život, automobilky je přesto chtějí alespoň částečně vyšachovat. Dosud byla řeč hlavně o mainstreamových značkách, nyní ale své záměry odtajnil Mercedes, který ostatně již v dubnu ve Švédsku rozjel pilotní program online prodeje aut s dealerstvím fungujícím už jen výše zmíněným způsobem.
S výsledky je třícípá hvězda nejspíše nadmíru spokojena, neboť prodejní a marketingová ředitelka Britta Seeger na autosalonu ve Frankfurtu uvedla, že Mercedes hodlá do přímého prodeje šlápnout ve velkém. Zatímco nyní se takto prodává méně než 5 procent aut německé automobilky, do roku 2025 by daný podíl měl narůst na 25 %. Jednou ze součástí této změny pak bude i konec slev, neboť zkrátka nebude s kým o ceně jednat - dealer nebude mít nad obchodem moc a automobilka nebude vyjednávat, cena bude jasně daná a pro všechny koncové zákazníky stejná. To by pochopitelně mělo marže automobilky dále posílit.
Prodejní ředitelka chce maximum transakcí sjednávat online, přesto dodává, že většina obchodů bude i nadále vyžadovat přítomnost prostředníka. Jak jsme ovšem již naznačili, jeho role ovšem bude značně zredukována, víceméně na nich zůstane jen předvedení či předání vozu (a následné servisní práce). Za to jim však bude příslušet pouze určitý fixní poplatek. Zvládnutí pilotního programu nebylo podle Seeger snadné, nicméně nakonec se vše ukázalo být ideálem pro zákazníky i prodejce. To se minimálně ve druhém případě těžko věří, podrobnosti však chybí.
„Způsoby prodeje se mění, a cokoliv nabídneme, se musí obejít bez potíží. Nebude jednoduché toho dosáhnout, nicméně naše perspektiva je dlouhodobá. To znamená, že abychom dosáhli silné pozice, musíme některá obtížná rozhodnutí učinit již nyní. Nový model je odlišný, ale pro dealery je stále ziskový," uvedla prodejní šéfka Mercedesu. Přitom dodala, že ze Švédska se nákupy online postupně přesunou i na další trhy. Kdy a kam primárně, to zatím nevíme.
Mercedes začal měnit způsob prodeje, z dealerství chce udělat už jen předávací a servisní centra, která mimo jiné nebudou s to ovlivnit prodejní cenu
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch