Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes už tříválce odmítá zcela, vadí mu hluk a vibrace
11.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Závan zdravého rozumu ze Stuttgartu jen vítáme. Jeden z největších motorových omylů Mercedes podporovat nebude, teď už vůbec.
Pokud si přečtete náš přehled nepovedených downsizingů, tříválců v něm najdete hned několik. A to je třeba dodat, že tento přehled sloužil spíše jako ukázka typů nepovedených motorů, nikoli jejich úplný výčet. Za všechny můžeme jmenovat jednotku 0,9 TCe, která si v našem testu vysloužila označení tragický motorový omyl. Ne všechny podobné agregáty jsou tak nepřesvědčivé, opravdu dobrý tříválec ale neznáme, takový neexistuje, nejde vyrobit.
Motor této koncepce bude z podstaty vždy trpět vibracemi, zvláštním zvukovým až hlukovým projevem a nestandardním rozprostřením dodávaného výkonu v průběhu otáček. Ať už si s s jeho vývojem kdokoli bude hrát jakkoli. Motivace k přepřáhnutí na tento typ motoru jsou dobře známé, nemůžeme se ale smířit a zřejmě se ani nikdy nesmíříme s tím, jak mnoho z kultivovanosti, zvukového projevu a uživatelské přívětivosti obětují a čemu. Snížení spotřeby paliva je mnohdy iluzorní či naprosto minimální a když si k tomu vezmete, co všechno navíc umí povedený čtyřválec podobného ražení. Přesto se na tříválce přepřahá a přepřahat bude, ne však všude.
Jedním z nečekaných odpůrců motorů této koncepce je už delší dobu Mercedes. Ten, i když BMW s touto výhybkou nemá problém, už dříve konstatoval, že tříválce nenasadí do větších modelů, protože nejsou dostatečně kultivované. Teď svůj odpor dále rozšířil - už je odmítá zcela.
Prof. Dr. Thomas Weber, šéf výzkumu a vývoje značky v rozhovoru pro Car and Driver doslova uvedl: „Abychom postavili menší motor, bylo by teoreticky možné 'uříznout' jeden válec, ale takový tříválec by nebyl ani blízko tomu, kde bychom chtěl být pohledem vynaložených nákladů. Navíc by nesplnil naše standardy z hlediska hluku a vibrací. Proto jsme se rozhodli následovat strategii stavící na malých i větších čtyřválcových motorech.”
Dobrá zpráva a není jediná. Automobilka sice počítá s tím, že 90 procent jejích motorů bude čtyřválcových, jen kvůli tomu ale nechce zavrhnout zbylých 10 procent zákazníků. V nabídce tak dále zachová šesti-, osmi- a dokonce i dvanáctiválcové jednotky. K tomu odmítá postavit vůz jako BMW 2 Gran Tourer, protože prý existují „zajímavější cesty, jak přepracovat více než čtyři či pět osob. A pro nás se počítají i emoce”.
Inu, ne každý chce být jako Mnichov. Jedině dobře, pro nás se počítá rozmanitost a konkurence schopná nastavovat zrcadlo nemohoucnosti rivalů...
Také Mercedes podléhá tlaku na downsizing pohonných jednotek, jak ukazuje třeba nový osmiválec AMG v modelu GT, jehož test vám brzy nabídneme. Zná ale limity, „pod čtyřválce” z rozumných důvodů nepůjde
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva