Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes v potížích už jasně naznačuje, abychom se s některými modely rozloučili
22.8.2019 | Petr Miler
Automobilky se obvykle tváří, jak se jejich modelům daří, i kdyby to zrovna nebyla pravda. Pokud Mercedes otevřeně říká, že jej tvrdě zasáhl úpadek dieselů a musí změnit svou strategickou orientaci, něco to znamená.
Není žádným tajemstvím, že Mercedes momentálně neprožívá nejšťastnější období své existence. Po 10 letech zisků spadl do ztráty kvůli dieselovým kostlivcům ve skříních a momentálně ani nedovede odhadnout všechny následky. Za takových okolností je nutné, aby firma fungovala co nejefektivněji, zbavila se ztrátových projektů a soustředila na ty výdělečné. A to jen zřídka nevede k omezení nabídky modelů.
Dosud šlo o spekulativní informace německého tisku, které - ve zkratce řečeno - avizovaly odchod řady kabrioletů, roadsterů a okrajových modelů, jako je třída CLS. A také pick-upu třídy X. Vážnost jste jim mohli přikládat dle svého vlastního uvážení, teď už je ale prakticky jasné, že k čistce dojde a minimálně třída X to má spočítané.
Naznačují to slova Marcuse Breitschwerdta, šéf divize Mercedes-Benz Vans, který australským kolegům přiznal, že propad zájmu o naftové motory firmu tvrdě zasáhl a management je plně zaměstnaný „přezkoumáním a novým uspořádáním naší strategické orientace”. Za tím není těžké spatřovat i výrazné změny v nabídce modelů, nakonec v případě třídy X byl Breitschwerdt ještě konkrétnější.
Řekl, že prémiový pick-up je „okrajový produkt” a jeho prodeje „neodpovídají očekáváním firmy”. Minulý rok si zákazníka na celém světě našlo jen 16 tisíc exemplářů a například v Austrálii, kde jsou pick-upy velmi populární, letos „udal” jen 1 201 aut. Pro srovnání - konkurenční VW Amarok, též žádný prodejní hit, si našel více jak čtyřikrát tolik kupců.
Breitschwerdt osud třídy X přímo nekomentoval, výše uvedená slova ale jako manažer firmy pronesete jen v případě, kdy chcete veřejnost připravit na to, že nějaký model skončí. A přesně to se podle nás v případě „X-Klasse” stane. Nakonec, Breitschwerdt dále konstatoval, že škrty u jím řízené divize mohou jít i „za hranici omezení nabídky pohonů, verzí či celých modelových řad” narážejíc na příliš komplikovanou strukturu managementu divize a příliš mnoho zaměstnanců (26 tisíc). I to naznačuje, jak složitá nyní situace u Mercedesu je a bez bolavých změn se ji nepodaří vyřešit.
Šéf divize Mercedes-Benz Vans svými slovy více než naznačuje, že třída X to má spočítané
Podle dřívějších spekulací by měl skončit i Mercedes SLC, ...
Zdroj: Car Advice
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 2 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 4 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 5 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda