Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes v potížích už jasně naznačuje, abychom se s některými modely rozloučili
22.8.2019 | Petr Miler
Automobilky se obvykle tváří, jak se jejich modelům daří, i kdyby to zrovna nebyla pravda. Pokud Mercedes otevřeně říká, že jej tvrdě zasáhl úpadek dieselů a musí změnit svou strategickou orientaci, něco to znamená.
Není žádným tajemstvím, že Mercedes momentálně neprožívá nejšťastnější období své existence. Po 10 letech zisků spadl do ztráty kvůli dieselovým kostlivcům ve skříních a momentálně ani nedovede odhadnout všechny následky. Za takových okolností je nutné, aby firma fungovala co nejefektivněji, zbavila se ztrátových projektů a soustředila na ty výdělečné. A to jen zřídka nevede k omezení nabídky modelů.
Dosud šlo o spekulativní informace německého tisku, které - ve zkratce řečeno - avizovaly odchod řady kabrioletů, roadsterů a okrajových modelů, jako je třída CLS. A také pick-upu třídy X. Vážnost jste jim mohli přikládat dle svého vlastního uvážení, teď už je ale prakticky jasné, že k čistce dojde a minimálně třída X to má spočítané.
Naznačují to slova Marcuse Breitschwerdta, šéf divize Mercedes-Benz Vans, který australským kolegům přiznal, že propad zájmu o naftové motory firmu tvrdě zasáhl a management je plně zaměstnaný „přezkoumáním a novým uspořádáním naší strategické orientace”. Za tím není těžké spatřovat i výrazné změny v nabídce modelů, nakonec v případě třídy X byl Breitschwerdt ještě konkrétnější.
Řekl, že prémiový pick-up je „okrajový produkt” a jeho prodeje „neodpovídají očekáváním firmy”. Minulý rok si zákazníka na celém světě našlo jen 16 tisíc exemplářů a například v Austrálii, kde jsou pick-upy velmi populární, letos „udal” jen 1 201 aut. Pro srovnání - konkurenční VW Amarok, též žádný prodejní hit, si našel více jak čtyřikrát tolik kupců.
Breitschwerdt osud třídy X přímo nekomentoval, výše uvedená slova ale jako manažer firmy pronesete jen v případě, kdy chcete veřejnost připravit na to, že nějaký model skončí. A přesně to se podle nás v případě „X-Klasse” stane. Nakonec, Breitschwerdt dále konstatoval, že škrty u jím řízené divize mohou jít i „za hranici omezení nabídky pohonů, verzí či celých modelových řad” narážejíc na příliš komplikovanou strukturu managementu divize a příliš mnoho zaměstnanců (26 tisíc). I to naznačuje, jak složitá nyní situace u Mercedesu je a bez bolavých změn se ji nepodaří vyřešit.
Šéf divize Mercedes-Benz Vans svými slovy více než naznačuje, že třída X to má spočítané
Podle dřívějších spekulací by měl skončit i Mercedes SLC, ...
Zdroj: Car Advice
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 4 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 5 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 7 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 8 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 22:10 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999