Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes vdechl život motoru nejbližší budoucnosti, dal jej hned třem modelům
15.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Motory příští generace aut nebudou elektrické, ani zdaleka. Půjde pořád hlavně o benzinové jednotky, ty ale dostanou k ruce elektrické pomocníky.
Mercedes v Detroitu nepředstavil pouze modernizovanou třídou G, hlavní hvězdu svého tamního stánku. Tak trochu v jejím stínu se odehrála i premiéra trojice nových verzí už dříve odhalených modelů, které mají pro automobilový svět větší význam než nová generace Géčka. I když se to na první pohled nezdá.
Trojice novinek má totiž ve svém názvu písmena AMG, které náleží vozům pro nejnáročnější klientelu. To nepochybně platí i v tomto případě, klíčové tu ale nejsou samotné vozy jako spíše technika skrývající se v jejich nitru. Jde o novou řadu 53, která vůbec poprvé v historii divize z Affalterbachu neužívá pouze ryze spalovací ústrojí. Místo toho tu máme tzv. mild hybrid, který pracuje s 48voltovým elektrickým okruhem. Souběžně s tím dorazila i kombinace startéru a elektromotoru zvaná EQ Boost, jenž byla instalována mezi motor a převodovku.
Přesně takovou techniku, akorát ve skromnějším provedení, dostane brzy kde co, včetně třeba příští Škody Octavia. Pro automobilky jsou 48voltové mild hybridy nejefektivnější cestou, jak snížit papírovou - a do jisté míry i skutečnou - spotřebu aut na úroveň požadovanou Evropskou unií od roku 2020. Auta budou muset jezdit se spotřebou odpovídající pouhým 95 g CO2 na km (4,1 litru benzinu na 100 km), jinak budou pro výrobcem zdrojem velmi tučných pokut. A to už bez nějaké formy „elektrifikace” nebude dosažitelné.
Nová řada Mercedesů-AMG 53 tedy vychází z již nabízených modelů řady 43. Základem je řadový třílitrový šestiválec pro tentokrát naladěný na 435 koní a 520 Nm točivého momentu. Systém EQ Boost pak dále dodává 22 koní a 250 Nm a jistě přispěje jak k lepší akcelerací než u aut s pouze spalovacími jednotkami, tak k nižší spotřebě při klidné jízdě.
Abychom byli konkrétní, Mercedes-AMG CLS53 4Matic+ zvládá sprint z klidu na stovku za 4,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je pak standardně omezena na 250 km/h, za příplatek je ovšem možné počítat s metou vyšší o dvacet kilometrů v hodině. Auto umí díky malému elektromotoru vypínat spalovací motor i za jízdy a také se čistě s jeho pomocí pohybovat v městských kolonách. To spotřebu paliva na na papíře i v reálu citelně sníží, přesto byla spotřeba 1 980 kg vážícího sedanu (jde o „mokrou“ hmotnost včetně řidiče) vypočítána na 8,4 litru na sto kilometrů podle nové normy WLTP. Takže ke 4,1 l/100 km ještě daleko? Ano i ne - požadavek na tuto spotřebu je průměrem za všechny prodané vozy a Mercedes jistě prodá i spoustu úspornějších modelů, než jsou 450koňová AMG. Na vůz tohoto charakteru jde podle nové normy na parádní výsledek.
Stejný dosahuje model E53 4Matic+ Coupe, zatímco od spřízněného kabria lze čekat spotřebu o deci paliva vyšší. Toto provedení pak dorovnává sedan v rámci akcelerace, zatímco kupé je z celé trojice s časem 4,4 sekundy nejrychlejší. V případě maximálky pak pro obě dvoudvířka platí totéž, co pro sedan. Stejně tak lze standardně u všech aut počítat s pohonem všech kol a devítistupňovým automatem.
Můžeme pak dodat, že řadový šestiválec disponuje jedním klasickým turbodmychadlem, jež doplnil elektrický kompresor. Díky této koncepci by agregát měl zcela postrádat prodlevu při sešlápnutí plynového pedálu, což jen vysvětluje nadmíru působivé časy při akceleraci, které byly ještě donedávna vyhrazeny osmiválcovým agregátům. Řidič si přitom může vybírat mezi pěti jízdními režimy Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual.
Další změny oproti řadě 43 jsou spojeny s modifikacemi podvozku, který disponuje vzduchovými měchy a adaptivními tlumiči. Překalibrováno bylo také řízení, počítat lze rovněž s negativnějším sklonem na obou nápravách. Nové jsou také brzdy s kotouči o rozměru 370 milimetrů a čtyřpístky vpředu, zatímco vzadu lze počítat s 360milimetrovými kotouči a jednopístkovými třmeny.
Od zbytku produkce odlišuje novou řadu lehce modifikovaný čelní nárazník či zpětná zrcátka přemístěná z rohů bočních oken na dveře. Standardem jsou pak 19palcová litá kola, jež lze za příplatek vyměnit za dvacítky. Paket Edition 1 pak může zkrášlit interiér, zejména díky koženému čalounění nappa, které je prošíváno bronzovou barvou.
Oficiální fotogalerie nového Mercedesu-AMG CLS53 4Matic+
Oficiální fotogalerie nového Mercedesu-AMG E53 4Matic+ Coupe
Oficiální fotogalerie nového Mercedesu-AMG E53 4Matic+ Coupe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch