Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes vymyslel způsob, jak vás nechat dál platit za pořízení auta, i když je už vaše
26.9.2018 | Petr Prokopec
Představte si, že si pořídíte vůz třícípé hvězdy klidně za pár milionů korun. A celý jej zaplatíte hned. Přesto tím vaše útraty končit nemusí, značka vás dál může nechat platit za další prvky.
Jelikož žijeme v době digitální, dá se předpokládat, že prakticky každý z vás je vlastníkem mobilního telefonu. A obvykle to bude některé chytrých zařízení. Díky tomu jistě víte, že s jeho pořízením utrácení nekončí, zvláště pokud jste propadli „nakousnutému jablku“. Prakticky ze všech stran se na vás valí aplikace a hry, za které je třeba platit - a pokud ne rovnou při instalaci, pak v průběhu jejich užívání.
Tato praxe je známa prakticky všem, vedení automobilek nevyjímaje. Nemělo by nás proto překvapit, že Mercedes-Benz zvažuje zavedení obdobné strategie. Softwarový návrhář značky Markus Ehmann uvedl, že třícípá hvězda „pracuje na robustní platformě, která umožní řidičům, aby mohli zapínat a vypínat různé systémy - pravděpodobně takové, za něž je třeba připlácet“.
Podle Ehmanna se ovšem nebude jednat jen o různé softwarové aplikace, ale i věci týkající se hardwaru. Zákazník by si tedy mohl kupříkladu v zimních měsících platit za vyhřívání sedadel, zatímco v letních by měl k dispozici jejich chlazení, což by vedlo k úspoře peněz. Jednat se ale může o kde co - dnešní auta jsou často koncipována tak, že jsou v rozličných specifikacích „fyzicky” stejná a některé příplatkové prvky se pouze aktivují, třeba navigace u některých BMW.
Mercedes by tak zkrátka jen umožnil doplnění auta o určité výbavové prvky nejen při jeho koupi, ale i později v průběhu vlastnictví. Pro zákazníka to samozřejmě může být výhodné, může si například pořídit vůz v dostupnějším provedení a připlatit si za některé rozmařilosti až později. Výhodné to ale bude hlavně pro automobilku, neboť ta takto získá možnost nechat vás platit za pořízení části auta i v době, kdy bude dávno vaše. A nepředře se, taková aktivace navigace pro ni nebude znamenat víc než jednorázovou změnu nastavení vozu, klidně na dálku.
Jsme tedy zvědavi, jak na tuto možnost budou lidé reagovat. Jak jsme již zmínili, může to být vnímáno jako výhoda. Ale také si dokážeme představit, že někdo nebude zrovna spokojený, když si koupí Mercedes za miliony korun a automobilka bude chtít za prvky, které by leckdo mohl očekávat jako standard, další a další peníze, což by v případě neustálé aktivace a deaktivace některých prvků přišlo ke slovu. Soudit ale záměry značky zatím nemá smysl, když podrobnosti zůstávají utajeny. Budeme si tedy muset počkat na spuštění této iniciativy a oficiální oznámení podrobností.
Ani špičkově vybavený Mercedes-Maybach za miliony korun obvykle nemívá ve výbavě vše myslitelné. Automobilka proto chce dovolit, aby si zákazníci mohli některé z výbavových prvků pořídit dodatečně nebo platit paušály za jejich dočasnou aktivaci
Zdroj: Drive
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18.3.2024 - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024 - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18.3.2024 - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024 - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024