Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes vymyslel způsob, jak vás nechat dál platit za pořízení auta, i když je už vaše
26.9.2018 | Petr Prokopec
Představte si, že si pořídíte vůz třícípé hvězdy klidně za pár milionů korun. A celý jej zaplatíte hned. Přesto tím vaše útraty končit nemusí, značka vás dál může nechat platit za další prvky.
Jelikož žijeme v době digitální, dá se předpokládat, že prakticky každý z vás je vlastníkem mobilního telefonu. A obvykle to bude některé chytrých zařízení. Díky tomu jistě víte, že s jeho pořízením utrácení nekončí, zvláště pokud jste propadli „nakousnutému jablku“. Prakticky ze všech stran se na vás valí aplikace a hry, za které je třeba platit - a pokud ne rovnou při instalaci, pak v průběhu jejich užívání.
Tato praxe je známa prakticky všem, vedení automobilek nevyjímaje. Nemělo by nás proto překvapit, že Mercedes-Benz zvažuje zavedení obdobné strategie. Softwarový návrhář značky Markus Ehmann uvedl, že třícípá hvězda „pracuje na robustní platformě, která umožní řidičům, aby mohli zapínat a vypínat různé systémy - pravděpodobně takové, za něž je třeba připlácet“.
Podle Ehmanna se ovšem nebude jednat jen o různé softwarové aplikace, ale i věci týkající se hardwaru. Zákazník by si tedy mohl kupříkladu v zimních měsících platit za vyhřívání sedadel, zatímco v letních by měl k dispozici jejich chlazení, což by vedlo k úspoře peněz. Jednat se ale může o kde co - dnešní auta jsou často koncipována tak, že jsou v rozličných specifikacích „fyzicky” stejná a některé příplatkové prvky se pouze aktivují, třeba navigace u některých BMW.
Mercedes by tak zkrátka jen umožnil doplnění auta o určité výbavové prvky nejen při jeho koupi, ale i později v průběhu vlastnictví. Pro zákazníka to samozřejmě může být výhodné, může si například pořídit vůz v dostupnějším provedení a připlatit si za některé rozmařilosti až později. Výhodné to ale bude hlavně pro automobilku, neboť ta takto získá možnost nechat vás platit za pořízení části auta i v době, kdy bude dávno vaše. A nepředře se, taková aktivace navigace pro ni nebude znamenat víc než jednorázovou změnu nastavení vozu, klidně na dálku.
Jsme tedy zvědavi, jak na tuto možnost budou lidé reagovat. Jak jsme již zmínili, může to být vnímáno jako výhoda. Ale také si dokážeme představit, že někdo nebude zrovna spokojený, když si koupí Mercedes za miliony korun a automobilka bude chtít za prvky, které by leckdo mohl očekávat jako standard, další a další peníze, což by v případě neustálé aktivace a deaktivace některých prvků přišlo ke slovu. Soudit ale záměry značky zatím nemá smysl, když podrobnosti zůstávají utajeny. Budeme si tedy muset počkat na spuštění této iniciativy a oficiální oznámení podrobností.
Ani špičkově vybavený Mercedes-Maybach za miliony korun obvykle nemívá ve výbavě vše myslitelné. Automobilka proto chce dovolit, aby si zákazníci mohli některé z výbavových prvků pořídit dodatečně nebo platit paušály za jejich dočasnou aktivaci
Zdroj: Drive
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB