Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací

Pokud si to chtěl u Ferrari „vyžehlit”, tak rozhodně nezvolil správnou cestu, na tohle jsou Italové hákliví. Sami ale zvažte, jestli vám kreace Davida Leeho přijde atraktivní, chce jich prodat 25.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací

5.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud si to chtěl u Ferrari „vyžehlit”, tak rozhodně nezvolil správnou cestu, na tohle jsou Italové hákliví. Sami ale zvažte, jestli vám kreace Davida Leeho přijde atraktivní, chce jich prodat 25.

David Lee proslul ve světě aut především jako člověk, kterému Ferrari odmítlo prodat limitované LaFerrari Aperta. Rozhodnutí italské automobilky bylo velmi překvapivé, neboť jen pár sběratelů miluje vozy italské značky více než on. Majitel klenotnického impéria v hodnotě 6,5 miliard korun navíc vlastní nadmíru vzácné stroje jako 288 GTO, F40, F50 či Enzo. Pokud tedy někdo měl nárok na Apertu, byl to on. Ferrari jej však odmítlo jako příliš výstředního a chlubivého, což je s ohledem na selekci lidí, kteří dostali přednost, opravdu trapná výmluva.

Jakkoliv samozřejmě takový přístup Leeho nepotěšil, samotné vozy z toho neviní a Ferrari i nadále miluje. „Když mi bylo devětadvacet, koupil jsem si Diablo VT, ale bylo pořád v servisu. To auto jsem si vůbec neužil, takže posléze jsem pořídil Ferrari 355 Spyder. No a od té doby se zaměřuji na sbírání vozů této značky, úplně jsem tomu propadl,“ přiznává jednapadesátiletý byznysmen, jehož samotná kolekce je ceněna na 50 milionů dolarů (cca 1,07 mld. Kč).

Jen sbírání aut ale začalo Leeho po čase nudit. Jak nyní sám přiznává, pokud máte peníze, můžete si pořídit cokoliv. A to již není taková zábava, pročež se rozhodl zkusit něco jiného. Stimulem pro něj bylo setkání s jedním přítelem, který si pořídil Porsche 911 v úpravě Singer. Lee tak začal přemýšlet o modernizaci klasického italského vozu, když se v tu dobu dozvěděl o britské společnosti Moto Technique.

Kevin O'Rourke, zakladatel této firmy, je rovněž velkým fanouškem Ferrari, ostatně opravám italských aut se věnuje již čtyři desítky let. Jako takový si před lety pořídil i malé Dino, se kterým získal řadu ocenění. Nicméně i přesto jej nakonec prodal a místo toho koupil jiné, které původně plánoval pouze zrenovovat. Nakonec však na něm strávil dlouhých dvanáct let, přičemž na konci stálo vůbec první Dino V8.

O'Rourke vyjmul původní 2,4litrový šestiválec, který měl papírově 192 koní, ovšem v reálu jich na zadní kola přepouštěl maximálně 160. Na místo této pohonné jednotky pak usadil pohonnou jednotku z Ferrari 328, která byla naladěna na 300 koní. Jejich přenos pak dostala na starosti pětistupňová manuální převodovka z téhož vozu. Brzdy pak Kevin vzal z modelu 360 Modena, karoserii navíc vyztužil ochranným rámem.

Právě tato kreace Leeho oslnila, načež se rozhodl koupit Dino z roku 1972, a to za nemalých 260 tisíc dolarů (5,56 mil. Kč). Z vozu pak nechal vymontovat původní motor a převodovku a zbytek zaslal do Británie. O'Rourke pak do uvolněného prostoru instaloval přeplňovaný osmiválec z F40, jehož objem zvětšil z 2,9 na 3,6 litru. Mimo to dorazily také titanové hřídele či hlavy válců z Ferrari 348.

Lee tak rázem má pod palcem 400 koní, tedy více než dvojnásobek původního výkonu. Kromě pohonného ústrojí nechal modifikovat i zbytek vozu, jenž se proto nyní pyšní přeprofilovanými nárazníky, kryty světlometů nebo karbonovým krytem motoru. Dovnitř se pak nastěhovala krvavě červená kůže, přičemž čalounění měl na starosti Kevinům syn Rob, který pro změnu založil firmu O'Rourke Coachtrimmers.

Jelikož většina změn má spojitost s karbonovým vláknem, nepřekvapí hmotnost jen lehce přesahující 1 000 kilogramů. Jízdní dynamika tedy bude dechberoucí, byť konkrétní čísla ovšem zmíněna nebyla. Dvě podstatná ale Lee neopomněl zmínit - tím prvním je 3 000 hodin, jenž byly na přestavbě odvedeny. Druhým pak náklady na přestavbu, jenž nakonec vyšplhaly na neuvěřitelný jeden milion dolarů (21,4 mil. Kč).

Lee ovšem nelituje ani koruny a dokonce hodlá během následujících pěti let vyrobit 25 exemplářů stejného ražení, které chce nabídnout dalším zájemcům. Lidé se jej totiž ptají, kde by něco takového mohli pořídit. Je přitom nutné zmínit, že tím myslíme především bohaté šejky z Abú Dhabí či zámožné podnikatele z Beverly Hills.

Asi nepřekvapí, že Ferrari teď nemůže Leemu přijít na jméno ještě více než dříve, jde prý jen o prznění klasiky. S tím ovšem Lee nesouhlasí a spolu s O'Rourkem říká, že osmiválcové Dino opravdovějším Ferrari než originál, a to především proto, že má skutečný motor Ferrari, a nikoliv plebejskou jednotku sdílenou s Fiatem. Sami zvažte, na jakou stranu se přidáte, jedno ale víme jistě - šance, že by Ferrari prodalo Leemu příští limitovaný model snáze než LaFerrari, se limitně blíží nule...


Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 1 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 01Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 2 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 02Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 3 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 03Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 4 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 04Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 5 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 05Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 6 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 06Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 7 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 07Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 8 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 08Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 9 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 09Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 10 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 10Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 11 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 11Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 12 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 12Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 13 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 13Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 14 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 14Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 15 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 15Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 16 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 16Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 17 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 17Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 18 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 18Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 19 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 19Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 20 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 20Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 21 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 21Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 22 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 22Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 23 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 23Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 24 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 24Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 25 - Ferrari Dino 1972 David Lee prvni sada 25
Takhle vypadá přestavené Ferrari Dino Davida Leeho. Ten kromě modifikovaného černého exempláře vlastní i bílý, který ovšem již ponechal v původním stavu

Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 26 - David Lee car collection 01Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 27 - David Lee car collection 02Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 28 - David Lee car collection 03Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 29 - David Lee car collection 04Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 30 - David Lee car collection 05Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 31 - David Lee car collection 06Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 32 - David Lee car collection 07Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 33 - David Lee car collection 08Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 34 - David Lee car collection 09Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 35 - David Lee car collection 10Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 36 - David Lee car collection 11Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 37 - David Lee car collection 12Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 38 - David Lee car collection 13Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 39 - David Lee car collection 14Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 40 - David Lee car collection 15Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 41 - David Lee car collection 16Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 42 - David Lee car collection 17Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 43 - David Lee car collection 18Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 44 - David Lee car collection 19Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 45 - David Lee car collection 20Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 46 - David Lee car collection 21Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 47 - David Lee car collection 22Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 48 - David Lee car collection 23Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 49 - David Lee car collection 24Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 50 - David Lee car collection 25Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 51 - David Lee car collection 26Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 52 - David Lee car collection 31Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 53 - David Lee car collection 32Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací - 54 - David Lee car collection 33
David Lee vlastní úctyhodnou sbírku aut, do které patří spousta Ferrari. Přesto s ním automobilka tak úplně „nepeče” a odmítla mu přímo prodat LaFerrari i otevřenou verzi LaFerrari Aperta

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.