Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit
24.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Když máte supersport, kterého vzniklo ani ne 150 kusů a patří mezi vůbec nejrychlejší auta světa, může se zdát, že nelze mít víc. Jak se ukazuje, lze.
Pagani Zonda je fascinujícím autem. Prvotina značky se velice rychle stala legendou a tento status si neustále utužuje. Její výrobu Italové na oko ukončili v roce 2011, nicméně každý rok vzniká nově vyrobený exemplář. A zatímco před pár dny spatřila světlo světa Zonda Oliver Edition, dnes tu pro změnu máme provedení Fantasma Evo. To ovšem není až tak úplně nové, jak by se mohlo zdát.
Italské kupé poprvé spatřilo světlo světa již v roce 2012 jako oranžově lakovaná Zonda F se šasí číslo 53. Jako takové si jej pořídil Peter Saywell, ten však následně vůz prodal hongkongskéhomu miliardáři Jonu Huiovi. Jeho peněženka ale v té době nejspíše byla větší než schopnosti za volantem, což nevyhnutelně vedlo k nehodě. Vůz si z ní odvezl více než jen pár škrábanců, proto zamířil zpět do Itálie kvůli renovaci.
Jon Hui jej při té příležitosti nechal vylepšit, ve finále se stal čtvrtým členem 760kové rodiny. Jednou z hlavních změn byla přeměna karoserie. Její panely byly vyrobeny znovu, jsou nalakovány na červeno a doplněny italskou trikolorou na přední kapotě. V tomto stavu ale Fanstasma vydržela pouze do začátku letošního roku, pak se přestala zdát Huiovi dost dobrá. A tak se do továrny italské značky znovu vrátila.
„Nižší hmotnost, vyšší výkon, tři pedály, červený karbon,“ takový byl nový požadavek Johna Huie, přičemž Horacio Pagani mu jako svému „velmi dobrému příteli“ vyšel vstříc. Vůz tak dostal přídomek Evo, za kterým se skrývá příchod odlišné čelní kapoty či přelakování kol načerno. Dovnitř se pak nastěhovala moderní sportovní sedadla, původní bílo-černé kožené čalounění nahradila černá Alcantara.
Nejpodstatnější novinkou je ovšem příchod šestistupňového manuálu, který nahradil někdejší sedmistupňovou sekvenci. Jízdní dynamika se tak možná o trochu zhoršila, na druhou stranu se ale majitel může cítit více propojen se svým znovuzrozeným vozem a cítit se trochu jako Lewis Hamilton. Převodovka navazuje na 7,3litrový atmosférický dvanáctiválec z produkce AMG. Ten by tak měl dávat výkon 760 koní (s ohledem na požadavek o vyšším výkonu ale možná i více), o jejich zkrocení se na obou nápravách starají karbon-keramické brzdy s 380milimetrovými kotouči a červeně lakovanými třmeny.
Fantasma Evo byla zrozena již v roce 2012 jako Pagani Zonda F. Po havárii následovala první modifikace, letos si majitel z Hongkongu objednal další
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda