Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Clubman 2016: máme kompletní technická data, startuje se na 102 koních
14.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní verze One počítá s tříválcem, který může být benzinový i dieselový. Na vrcholu pak stojí Cooper S Clubman, který pokoří stovku za 7,1 sekundy.
S novou generací Mini Clubman jsme se mohli poměrně důkladně seznámit již před začátkem letních prázdnin. V té době však automobilka pustila do světa pouze data, jež se týkají motorového prostoru tří variant. Den před zahájením frankfurtského autosalonu byly ovšem zveřejněny parametry celého portfolia. Představit si tak můžeme kompletní nabídku, ovšem ještě před nakouknutím pod kapotu v rychlosti připomeneme, jaký je nový Clubman kus auta.
Vůz měří 4 253 milimetrů na délku, 1 800 mm na šířku a 1 441 mm na šířku, přičemž počítá s rozvorem 2 670 mm. Ve srovnání s již prodávaným pětidveřovým hatchbackem je tak o 27 centimetrů delší a 9 cm širší. Mezi nápravami pak nabízí o 10 cm více prostoru, zatímco nad zadní nápravu se ve standardním stavu vejde 360 l, tedy o 82 litrů více než u standardního pětidvířka. Tuto kapacitu lze pak složením zadních sedadel navýšit na 1 250 l.
Přesunout se můžeme na proklamovaný druhý konec vozu, tedy do motorového prostoru. V rámci „vonnějších výparů“ tvoří základ verze One Clubman, kterou dle tiskové zprávy pohání 1,5litrový tříválec. Tedy nikoliv 1,2litrová jednotka jako u pětidvířka, přestože ovšem výkon 102 koní i točivý moment 180 Nm jsou shodné. V rámci akcelerace pak můžete očekávat čas 11,1 s (manuál), resp. 11,7 s (automat), spotřeba činí 5,3 či 5,1 l/100 km.
Dále na řadě je Cooper Clubman, v jehož případě tříválec dává 136 koní a 220 Nm. S tímto výkonem pak není problémem u obou převodovek stovka za 9,1 sekundy, spotřeba je shodná jako u méně výkonné verze. Zamířit tak můžeme na vrchol k modelu Cooper S Clubman, který již počítá s dvoulitrovým čtyřválcem, 192 koňmi, 280 Nm (300 Nm při overboostu), stovce za 7,2 s (manuál), resp. 7,1 s (automat) a spotřebou 6,3 či 6,2 l/100 km.
Tím jsme s benzinovými motory hotovi, pročež si vezmeme na paškál diesely. Základní One D Clubman je vybaven 1,5litrovým tříválcem, který byl naladěn na 116 koní a 270 Nm. Stovku tak s oběma převodovkami zvládnete za 10,4 sekundy, spotřeba se pohybuje mezi 3,9 a 3,8 litry na sto kilometrů. Dále na řadě jsou pak varianty Cooper D Clubman a Cooper SD Clubman, v jejichž případě již lze počítat s dvoulitrovým čtyřválcem.
V prvním případě turbodiesel produkuje 150 koní a 330 Nm, což stačí ke zrychlení na stovku za 8,6 s (manuál) či 8,5 s (automat). V rámci spotřeby si pak tato verze pohonné jednotky řekne o 4,4, resp. 4,1 l/100 km. Výkonnější provedení pak dává 190 koní a 400 Nm, stovky tak pokaždé dosáhnete již za 7,4 sekundy. Přitom můžete počítat se žíznivostí oscilující mezi 4,6 a 4,3 litry na sto kilometrů.
Tím nám ale technické parametry končí, pročež jen dodáme, že ve všech případech je standardem šestistupňový manuál. U modelů osazených tříválcem je pak možné sáhnout po automatu se stejným počtem převodových stupňů, zatímco čtyřválcové varianty Cooper S Clubman, Cooper D Clubman a Cooper SD Clubman mají k dispozici osmirychlostní samočinnou skříň.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Nové Mini Clubman jsme již mohli okouknout naživo před prázdninami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 9 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva