Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Countryman 2017: největší Mini všech dob je tu, rovnou i jako hybrid
26.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské SUV narostlo na 4,3 metru, do zavazadelníku se tak vejde až 1 309 litrů. Jako Cooper S nabízí 192 koní, jako PHEV má jezdit za pár litrů.
Na příchod nové generace Mini Countryman nás již v červnu upozornil únik fotek, který navíc odhaloval i plug-in hybridní verzi. Její existence pak byla nedávno potvrzena oficiálně, dnes britská automobilka spadající pod německé BMW ze své novinky naplno strhla plachty. Představit si tak můžeme největší a nejpraktičtější model v celé 57leté historii značky. Naživo bude nový Countryman debutovat v Los Angeles, do prodeje zamíří v únoru příštího roku.
Ve srovnání s první generací novinka narostla o 200 milimetrů do délky a 30 mm do šířky, o 75 mm pak byl prodloužen i rozvor mezi nápravami. Máme zde tak SUV o délce 4,3 m, které by podle Mini mělo soupeřit ve střední třídě s celou řadou rivalů od Volkswagenu Golf až po Audi Q3. To chce ostatně značka doložit i objemem zavazadlového prostoru, jenž vůči předchůdci narostl o 220 litrů. Standardně tak nabízí 450 l, po sklopení zadních sedadel pak dokonce až 1 309 l.
Zadní sedadla jsou dělena v poměru 40:20:40, zároveň je můžete podélně posouvat až o 13 cm. Mini se v rámci příplatkové výbavy rozhodlo nabídnout nejen elektrické ovládání pátých dveří, ale zároveň i flexibilní lavičku Picnic Bench, kterou je možné vyklopit ze zavazadlového prostoru a poskytnout tak místo dvěma lidem. Samozřejmě jen ve chvílích, kdy Countryman stojí, v pohybu je nové Mini striktně pětimístné.
Ze zadní části vozu se můžeme přesunout do přední, konkrétně pod kapotu. Zde budou v rámci českého trhu zpočátku nabízeny pouze čtyři standardní varianty, mimo ně lze ovšem počítat s již zmiňovaným hybridem. Na ten si ale posvítíme až za chvíli, nyní ještě setrváme u běžné nabídky. Ta startuje u modelu Cooper Countryman, který počítá s přeplňovanou tříválcovou jedna-pětkou, 136 koňmi a 220 Nm točivého momentu.
O stupeň výše bude stát Cooper S Countryman, jehož přední kola bude roztáčet dvoulitrový čtyřválec se 192 koňmi a 280 Nm. Kromě standardního šestistupňového manuálu bude pro tuto variantu k dispozici i osmistupňový automat, se kterým se sprint z klidu na stovku odehraje za 7,2 sekundy.
Diesely zastupuje dvoulitrový čtyřválec ve dvou výkonových verzích. Cooper D Countryman nabídne 150 koní a 330 Nm, Cooper SD Countryman pak 190 koní a 400 Nm. V jeho případě je přitom automat standardem, u slabšího modelu za něj můžete připlatit. Mimo to je pak možné spřáhnout se všemi pohonnými jednotkami pohon všech kol All4, který je založen na elektrické mezinápravové spojce.
Přesunout se můžeme k plug-in hybridu, který dostal název Cooper S E Countryman All4. Pohon všech kol je tedy v jeho případě standardem, jde však o kombinovanou verzi, kdy přední nápravu roztáčí benzinový 1,5litrový tříválec se 136 koňmi skrze šestistupňový manuál. Tu zadní pak dostal na starost elektromotor disponující 88 koňmi.
Dle Mini má hybrid jezdit v průměru za 2,1 l/100 km, tato hodnota však v reálném světě nebude zrovna dosažitelná. S ryze elektrickým dojezdem 40 kilometrů však již počítat můžete, nejvyšší rychlost je přitom omezena na 125 km/h. Baterie o kapacitě 7,6 kWh jsou usazeny pod lehce zvýšenými zadními sedadly, dobít je lze z konvenční zásuvky za 3 hodiny a 15 minut.
Od mechaniky zamíříme ke vzhledu, který nikterak nevybočuje ze zažitých mantinelů. I nadále tu tedy máme dominantní čelní masku, se kterou přicházejí oválné světlomety, střešní ližiny a u méně výkonných modelů 16palcová litá kola. Zbytek počítá se sedmnáctkami, připlatit si ovšem můžete i za 19palcové ráfky. Stejně tak lze sáhnout i po adaptivních tlumičích či audio systému Harman Kardon.
Ve finále zmíníme ještě interiér, kde lze kromě většího místa pro cestující vpředu a vzadu počítat kupříkladu s hranatými výdechy klimatizace namísto tradičních kulatých. Standardem je čtyřřádkový centrální displej, ten však můžete nahradit 6,5palcovým či dokonce 8,8palcovým. Ten je dotykový, stejně jako horní plocha ovladače umístěného na středovém tunelu.
Oficiální fotogalerie nového Mini Countryman
Oficiální fotogalerie nového Mini Countryman PHEV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva