Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno

(67 foto, video, ceny) Mini nám o svém novém Coupe řeklo již mnohé a i snímků jsme mohli vidět dost. Vůz na nich byl ale částečně maskován, teď si vše můžeme projít bez zábran.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno

21.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(67 foto, video, ceny) Mini nám o svém novém Coupe řeklo již mnohé a i snímků jsme mohli vidět dost. Vůz na nich byl ale částečně maskován, teď si vše můžeme projít bez zábran.

Nejsme si jisti, jestli se právě tento způsob odhalování nového modelu v minulosti setkal s nadšenými ovacemi publika, Mini potažmo BMW po něm ale sáhlo znovu. Již před čtrnácti dny jsme vám tak mohli nabídnout jakési odhalení-neodhalení tohoto modelu, když nám výrobce dal k dispozici takřka kompletní technické údaje a doprovodil je více než stovkou snímků, vůz na nich ale měl své nejzajímavější partie skryt pod typickým, opravdu matoucícm maskováním BMW.

Automobilka si plné představení své nejžhavější novinky schovávala na blížící se Festival rychlosti v Goodwoodu, kde se Mini Coupe jistě objeví, pokud jste ale bedlivě sledovali naše vydání, mohli jste si vůz prohlédnout bez špetky maskování již minulý týden, kdy byl nafocen jedním ze čtenářů holandského AutoWeeku. Dnešní představení je tedy spíše jakousi rekapitulací a také pěknou podívanou, neboť automobilka uvolnila přes 60 snímků již opravdu nezahaleného vozu ve vizuálně poutavé specifikaci. Pojďme tedy rovnou k jádru věci.


Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 1 - Mini Coupe 2012 oficialni 01Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 2 - Mini Coupe 2012 oficialni 02Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 3 - Mini Coupe 2012 oficialni 03

I když to po již zmíněných, teprve v pátek publikovaných špionážních fotografiích tak docela neplatí, největší novinkou dnešního článku o Mini Coupe je plné odhalení střešních a zadních partií sériového provedení. Už minulý týden jsme byli trochu zklamáni z toho, že BMW před našimi zraky skrývalo něco, co vůbec skrývat nemuselo, neboť podobě střechy a navazujících částí je prakticky totožná jako u někdejšího konceptu. Střecha se tak vyznačuje především jakýmsi prolnutím samotné střešní části s navazujícím spojlerem, což spolu s vizuálním zvýrazněním druhém jmenované části v rámci sloupků B dotváří opravdu svérázný vzhled. Mnohokrát jsme konstatovali, že vrchní partie Coupe vypadají tak trochu jako hlava s kšiltem otočeným směrem dozadu. Pro nové Mini je též jedinečný větší sklon sloupků A, ale aspoň dle uvolněných fotografií je o něco menší než u téměř tři roky starého konceptu. Nepochybujeme o tom, že celé toto pojetí neučaruje každému, je svým způsobem kontroverzní. Rozhodně je ale originální a o to u Mini jde vždy až v první řadě.

Zbylé části vozu oproti dalším Mini nenabízejí mnoho nového - příď je až na specifický nárazník úplně stejná a o zádi bychom mohli říci totéž s tím rozdílem, že ji pochopitelně odlišuje jiný přechod mezi koncovými a střešními partiemi. Novinkou je též výsuvný spojler na hraně víka „kufru”, který se začne rozhlížet po okolí, když rychlost vozu překročí 80 km/h, a zase zmizí do svého příbytku, pokud klesne pod 60 km/h. Tento prvek je možné ovládat i ručně pomocí zvláštního tlačítka, takže s ním určitě bude možné i dělat dojem na kolemjdoucí při stání na křižovatce.

Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 4 - Mini Coupe 2012 oficialni 04Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 5 - Mini Coupe 2012 oficialni 05Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 6 - Mini Coupe 2012 oficialni 06

Menší upřesnění je třeba u rozměrů vozu. Výsledné dílo má nakonec na délku 3 734 mm, na šířku 1 683 mm a vysoké je 1 384 mm. U rozvoru kol svítí hodnota 2 467 mm a sluší se dodat, že pouze ten je spolu se šířkou shodný pro vrcholné provedení John Cooper Works, které je jinak díky sníženému podvozku a jiným aerodynamickým kratší a nižší, v obou případech o 6 mm. V prvotním představení jsme tyto údaje otočili.

Mnho nového oproti jiným verzím Mini neočekávejte ani v interiéru, který se vyznačuje hlavně tím, že je ryze dvoumístný. Eliminace zadních sedadel umožnila přidat trochu zavazadlovému prostoru, který u kupé nabízí až 280 litrů prostoru a je dostupný nejen skrze své víko, ale i z místa řidiče nebo spolujezdce. Na notu praktičnosti hrají i zvětšené odkládací prostory ve dveřích, tři držáky na nápoje v interiéru a další úložné prostory za předními sedadly, které můžete vidět na přiložených snímcích.

Přesuneme-li se k ryze technickým faktům, můžeme jen zopakovat dříve zmíněné. Pod kapotou novinky najdou místo pouze ty lepší z dostupných motorů, když agregát základního Mini One se v nabídce neobjeví a pořídit si tak budete moci nejméně Mini Cooper Coupe s atmosféricky plněnou jedna-šestkou o výkonu 122 koní. Pokud by vám to bylo málo, můžete sáhnout i po výkonnějším Mini Cooper S Coupe, které se pochlubí až 184 koňmi výkonu z přeplňovaného čtyřválce stejného objemu.

Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 7 - Mini Coupe 2012 oficialni 53Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 8 - Mini Coupe 2012 oficialni 54Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 9 - Mini Coupe 2012 oficialni 55

Na vrcholu nabídky stojí Mini John Cooper Works Coupe (na snímcích) se stejným, ale notně upraveným motorem, který dodá vozu výkon až 211 koní a zacvičí s ním tak, že se sprint z nuly na sto km/h stane minulostí za 6,4 sekundy a akcelerace ustane až při dosažení rychlosti 240 km/h. To z něj činí vůbec nejrychlejší sériově vyráběné Mini všech dob Naopak pro vyznavače klidnější jízdy je v nabídce varianta Mini Cooper SD Coupe s naftovým dvoulitrem se 143 koňmi.

Kompletní parametry všech motorizací najdete níže, na tomto místě už dodáme jen tolik, že všechny agregáty budou posílat svůj výkon na přední kola vozu přes standardně dodávanou manuální šestistupňovou převodovku. Dvě slabší benzinové verze pak budou k mání i s šestistupňovým automatem.

Zatímco nabídka motorů více či méně odpovídá tomu, co si můžete pořídit do jiných modelů Mini, nastavení podvozku Coupe je více specifické. Vůz používá vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu, které doplňují podélné hliníkové vzpěry a stabilizátor pro každou z náprav. Pro verzi John Cooper Works je podvozek dále snížen o půl palce (asi 1,25 cm), pro ostatní provedení je tato úprava k mání za příplatek.

Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 10 - Mini Coupe 2012 oficialni 43Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 11 - Mini Coupe 2012 oficialni 44Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 12 - Mini Coupe 2012 oficialni 45

Na rozdíl od hatchbacku má Coupe jinak nastavený elektrický posilovač řízení a systémy kontroly stability, zesíleno bylo též celé řešení přenosu výkonu na přední kola tak, aby se vůz mohl pochlubit větší torzní tuhostí. Dvoudvéřák disponuje i odolnějšími brzdami, když u Cooperu najdeme vpředu 11" chlazené kotouče, u Cooperu S již mají průměr 11,6 palce a u verze JCW dokonce 12,4 palce. Zadní brzdy pak používají kotouče o průměru 10,2 palce pro modely Cooper a Cooper S, JCW má opět něco extra - 11 palců v průměru.

Standardně Cooper Coupe obouvá 15" kola, silnější Cooper S dostal „šestnáctky” a u verze JCW jsou standardem 17" disky. Jistotou jsou též nepopulární, ale koncernem BMW stále mocně protěžované pneumatiky typu runflat.

Když už jsme zmínili jinak nastavené ESP (u BMW a Mini DSC), je třeba dodat, že všechny verze Coupe jej dostanou jako standardní výbavu, u verze John Cooper Works je pak standardně k dispozici i omezený režim DTC (známý též z BMW) a tzv. EDLC neboli elektronická uzávěrka diferenciálu, což není nic jiného než přibrzďování odlehčeného kola v zatáčce.

Tajemstvím už nejsou ani ceny vozu, byť zatím jde jen o ty britské. Za kanálem La Manche si tedy na nejlevnější provedení s jedna-šestkou se 122 koňmi musíte připravit 16 640 liber (cca 460 000 Kč), za silnější Cooper S s benzinovým turbem 19 775 liber (cca 540 000 Kč) a pokud byste zatoužili po naftovém Cooperu SD, pak se bez 20 510 liber (cca 560 000 Kč) neobejdete. Konečně vrcholné provedení John Cooper Works je k mání za 23 795 liber, 211 koní v ostrém balení vás tedy „v českých” vyjde přibližně na 750 000 Kč.

A kdybyste si chtěli novinku nejprve prohlédnout naživo, pak si naplánujte cestu do zmíněného Goodwoodu, nebo se připravte na zářijový výlet do Frankfurtu. I tam bude poslední novinka Mini k vidění.

Podrobná technická data jednotlivých motorizací Mini Coupe

Mini Cooper Coupe

Zážehový řadový čtyřválec s variabilním ovládáním sacích i výfukových ventilů založeným na technologii BMW Valtvetronic.

Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 90 kW/122 koní při 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 160 Nm při 4 250 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 9 s
Nejvyšší rychlost: 204 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva: 5,4 l/100 km
Emise CO2: 127 g/km

Mini Cooper S Coupe

Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll s variabilním ovládáním sacích i výfukových ventilů založeným na technologii BMW Valtvetronic.

Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 135 kW/184 koní při 5 500 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 240 Nm při 1 600 - 5 000 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 6,9 s
Nejvyšší rychlost: 230 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva: 5,8 l/100 km
Emise CO2: 136 g/km

Mini John Cooper Work Coupe

Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll, přímé vstřikování paliva do válce a „řadou technických detailů přenesených z motoristického sportu na silnice,” tak praví technický popis BMW Group.

Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 155 kW/211 koní při 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 260 Nm při 1 850 - 5 600 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 6,4 s
Nejvyšší rychlost: 240 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva: 7,1 l/100 km
Emise CO2: 165 g/km

Mini Cooper SD Coupe

Vznětový řadový čtyřválec s hliníkovou klikovou skříní přeplňovaný jedním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, přímé vstřikování paliva typu common-rail.

Objem: 1 995 cm2
Nejvyšší výkon: 105 kW/143 koní při 4 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 305 Nm při 1 750 - 2 700 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 7,9 s
Nejvyšší rychlost: 216 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva: 4,3 l/100 km
Emise CO2: 114 g/km

První oficiální video s Mini Coupe

Kompletní fotogalerie Mini Coupe v provedení John Cooper Works

Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 13 - Mini Coupe 2012 oficialni 01Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 14 - Mini Coupe 2012 oficialni 02Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 15 - Mini Coupe 2012 oficialni 03Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 16 - Mini Coupe 2012 oficialni 04Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 17 - Mini Coupe 2012 oficialni 05Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 18 - Mini Coupe 2012 oficialni 06Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 19 - Mini Coupe 2012 oficialni 07Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 20 - Mini Coupe 2012 oficialni 08Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 21 - Mini Coupe 2012 oficialni 09Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 22 - Mini Coupe 2012 oficialni 10Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 23 - Mini Coupe 2012 oficialni 11Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 24 - Mini Coupe 2012 oficialni 12Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 25 - Mini Coupe 2012 oficialni 13Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 26 - Mini Coupe 2012 oficialni 14Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 27 - Mini Coupe 2012 oficialni 15Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 28 - Mini Coupe 2012 oficialni 16Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 29 - Mini Coupe 2012 oficialni 17Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 30 - Mini Coupe 2012 oficialni 18Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 31 - Mini Coupe 2012 oficialni 19Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 32 - Mini Coupe 2012 oficialni 20Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 33 - Mini Coupe 2012 oficialni 21Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 34 - Mini Coupe 2012 oficialni 22Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 35 - Mini Coupe 2012 oficialni 23Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 36 - Mini Coupe 2012 oficialni 24Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 37 - Mini Coupe 2012 oficialni 25Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 38 - Mini Coupe 2012 oficialni 26Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 39 - Mini Coupe 2012 oficialni 27Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 40 - Mini Coupe 2012 oficialni 28Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 41 - Mini Coupe 2012 oficialni 29Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 42 - Mini Coupe 2012 oficialni 30Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 43 - Mini Coupe 2012 oficialni 31Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 44 - Mini Coupe 2012 oficialni 32Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 45 - Mini Coupe 2012 oficialni 33Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 46 - Mini Coupe 2012 oficialni 34Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 47 - Mini Coupe 2012 oficialni 35Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 48 - Mini Coupe 2012 oficialni 36Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 49 - Mini Coupe 2012 oficialni 37Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 50 - Mini Coupe 2012 oficialni 38Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 51 - Mini Coupe 2012 oficialni 39Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 52 - Mini Coupe 2012 oficialni 40Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 53 - Mini Coupe 2012 oficialni 41Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 54 - Mini Coupe 2012 oficialni 42Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 55 - Mini Coupe 2012 oficialni 43Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 56 - Mini Coupe 2012 oficialni 44Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 57 - Mini Coupe 2012 oficialni 45Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 58 - Mini Coupe 2012 oficialni 46Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 59 - Mini Coupe 2012 oficialni 47Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 60 - Mini Coupe 2012 oficialni 48Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 61 - Mini Coupe 2012 oficialni 49Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 62 - Mini Coupe 2012 oficialni 50Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 63 - Mini Coupe 2012 oficialni 51Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 64 - Mini Coupe 2012 oficialni 52Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 65 - Mini Coupe 2012 oficialni 53Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 66 - Mini Coupe 2012 oficialni 54Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 67 - Mini Coupe 2012 oficialni 55Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 68 - Mini Coupe 2012 oficialni 56Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 69 - Mini Coupe 2012 oficialni 57Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 70 - Mini Coupe 2012 oficialni 58Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 71 - Mini Coupe 2012 oficialni 59Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 72 - Mini Coupe 2012 oficialni 60Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 73 - Mini Coupe 2012 oficialni 61Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 74 - Mini Coupe 2012 oficialni 62Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 75 - Mini Coupe 2012 oficialni 63Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 76 - Mini Coupe 2012 oficialni 64Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 77 - Mini Coupe 2012 oficialni 65Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 78 - Mini Coupe 2012 oficialni 66Mini Coupe 2012 kompletně odhaleno - 79 - Mini Coupe 2012 oficialni 67

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.