Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Eclipse Cross: nové SUV plně odhaleno, počítá jen s automaty
28.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka má benzinovou jedna-pětku či dieselovou dva-dvojku. V prvním případě čekejte CVT, ve druhém klasický automat.
Mitsubishi již delší dobu touží po tom stát se jednou z vedoucích značek na poli crossoverů a SUV. Tato strategie bude do puntíku uplatněna i na nadcházejícím ženevském autosalonu, kde se představí nový model Eclipse Cross. O tomto voze jsme se zmiňovali již před pár dny, kdy Mitsubishi potvrdilo název. Ten nám jde poněkud proti srsti, parazituje totiž na dostupném sporťáku, jenž se vyráběl po čtyři generace.
Někdejší kupé i kabrio byly zaříznuty v roce 2012 a těžko se někdy vrátí. Japonci se zkrátka vrhli na jinou než sportovní dráhu, která kdysi byla spojována také s modely Lancer EVO či 3000GT. Jelikož je navíc novým majoritním akcionářem Nissan a do čela značky postoupil Carlos Ghosn, známý svými úspornými programy, vše se podřídí následování majoritních zákaznických trendů.
Eclipse Cross je tedy další vějičkou na ty, kteří podlehli módě a chápou auto více jako doplněk než funkční záležitost. Jistě je potěší agresivně stylizovaný design, jemuž vpředu vévodí čelní maska Dynamic Shield. Mnohem více pohledů však přitahuje záď s výrazným sklonem okna. To je navíc tozděleno na dvě části páskem propojujícím diodová světla tak, jak to známe od Hondy Civic. Kromě toho Mitsubishi vše okořenilo zcela novým odstínem červeného laku karoserie.
Výsledný dojem rozhodně není špatný, ačkoliv si nejsme jisti velikostí litých kol. V porovnání se zbytkem vozu se zdají být příliš malá, což vzhledu poněkud škodí. V kabině najdeme kaskádovitou středovou konzoli a vystupující středový displej. Ten umožňuje propojení s mobilními telefony i Apple CarPlay, což je dnes již prakticky nezbytností.
Před řidičem je klasický analogový štít, do jehož středu se nastěhoval digitální displej, na středový tunel sedí ovládací touchpad. Vše pak doplňují černé plasty doplněné stříbrně lakovanými či metalickými dekory. Mitsubishi avizuje kultivovanost a pohodlí, což je dáno také zvýšenou tuhostí karoserie. O to se přitom stará zejména třídilná přední rozpěra.
V motorovém prostoru bude možné zpočátku nalézt dva motory, a sice 1,5litrový benzinový přeplňovaný agregát doplněný převodovkou CVT s osmi fixními manuálními stupni. To není zrovna lákavá kombinaci, o trochu více nadějí dává 2,2litrový turbodiesel, který měl být naladěn speciálně pro Eclipse Cross a jenž doprovází klasický osmistupňový automat.
Jízdní dynamika či spotřeba jsou aktuálně věcí neznámou. Vůz dostane elektricky řízený pohon všech kol, kde hlavní roli hraje přední náprava. Mimo to ale dorazí i technologie Super All-Wheel Control, která pomocí systému Active Yaw Control upravuje dynamiku v závislosti na úhlu natočení volantu či sešlápnutí pedálů.
Byť se s tímto crossoverem potkáme již zanedlouho v Ženevě, zahájení evropských prodejů je naplánováno až na počátek příštího roku. Technických dat se tedy dost možná nedočkáme ani na výstavišti Palexpo. O cenách to pak platí stoprocentně.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Mitsubishi Eclipse Cross dostalo agresivní vzhled, který doplňují relativně malá litá kola a pouze automatické převodovky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 8 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024 - Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva