Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie
18.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Pokračovatelem ságy Mitsubishi Evo má být vůz s tříválcovým turbodieselem, kterému bude v roztáčení všech kol pomáhat dvojice elektromotorů.
Japonská značka je rozpolcenou osobností. Na jedné straně je tu závodní historie opepřená soupeřením s úhlavním nepřítelem Subaru, i když z té tři diamanty už dříve dobrovolně odstoupily, na druhé jsou tu čistě elektrické modely, z nichž nám je nejznámější asi i-MiEV. Ne, Japonci nedělají špatná auta, jen jsou velmi nevýrazní. Jakoby se Mitsubishi už nějaký čas nemohlo najít, prodejně se mu příliš nedaří a portfolio málo výrazných modelů s tím jde ruku v ruce.
Mělo by se tedy vydat nějakou lépe vytyčenou cestou a ta, jak známo, má být plug-in hybridní. Dříve jsme napsali, že před Lancerem hodlá Mitsubishi postavit větší sedan, a ještě dříve, že nový Lancer Evo dostane benzinový motor a stane se hybridem. Teď jsou tu zase spekulace o tom, že to benzinové auto opět nebude. Proto zase udělejme krok zpět, znovu vpřed a začneme znovu.
Značka prý pilně pracuje na zefektivnění svého portfolia sestávajícího ze současných 23 modelů na dvanácti různých platformách až na 13 modelů na sedmi a to údajně chce stihnout už do roku 2016. Na tom není nic divného. Příští Evo však bude výjimkou, jakou dříve udělalo třeba Subaru s Imprezou WRX. S další generací Lanceru, který se údajně ukáže světu na platformě Renault-Nissan, což by znamenalo další prohloubení spolupráce s Francouzi, nebude mít tedy nic společného. Lancer na platformě Méganu je tedy možný a také velmi pravděpodobný. Nadšence ale bude spíše zajímat, jak to bude s legendárním modelem Evo, lépe řečeno, jak bude vypadat jedenáctá evoluce. Zatím to znělo slibně.
Evo XI přijede se zcela novou architekturou, která slibuje nekompromisní agilitu podpořenou údajně mimořádně vyspělou hybridní soustavou s elektromotory. To by ještě stále nevadilo, vždyť i Porsche 918 Spyder je má. Větší ránou pro „benzinové palice” je fakt, že v útrobách údajně najdou vylepšenou verzi přeplňovaného tříválce na naftu s objemem 1,1 litru, který se objevil v konceptu XR-PHEV na tokijském autosalonu. Zní to velmi bizarně, i když s vědomím toho, že přední a zadní nápravu budou dále postrkovat elektromotory napájené z akumulátoru pod zadními sedadly, by to taková tragédie být ve výsledku nemusela. Ale spojení Evo a mastnota nafty nám jdou dohromady asi jako náš současný prezident s abstinencí.
Pokud to vaše hlava pobrala, pak nezbývá než ještě připomenout systém pohonu všech kol Super All-Wheel Control, jehož devízou podle našich předpokladů bude schopnost přesné regulace výkonu dodávaného na jednotlivá kola. Nakonec se sluší dodat, že ještě stále není potvrzeno, zda se nástupce bude jmenovat Evo (i když spíše ano než ne), víme však jasně, že hyperdownsizing s naftou a elektromotory rozhodně nemá žádné známky DNA dřívějšího Eva. S tímhle že chtějí konkurovat Nissanu GT-R? Možné to je, možné je ale také to, že všechno nakonec bude zase trochu jinak...
Desítka možná nebude poslední Evo, ale je výhrou že další bude dieselový elektrohybrid?
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan