Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie

Pokračovatelem ságy Mitsubishi Evo má být vůz s tříválcovým turbodieselem, kterému bude v roztáčení všech kol pomáhat dvojice elektromotorů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie

18.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokračovatelem ságy Mitsubishi Evo má být vůz s tříválcovým turbodieselem, kterému bude v roztáčení všech kol pomáhat dvojice elektromotorů.

Japonská značka je rozpolcenou osobností. Na jedné straně je tu závodní historie opepřená soupeřením s úhlavním nepřítelem Subaru, i když z té tři diamanty už dříve dobrovolně odstoupily, na druhé jsou tu čistě elektrické modely, z nichž nám je nejznámější asi i-MiEV. Ne, Japonci nedělají špatná auta, jen jsou velmi nevýrazní. Jakoby se Mitsubishi už nějaký čas nemohlo najít, prodejně se mu příliš nedaří a portfolio málo výrazných modelů s tím jde ruku v ruce.

Mělo by se tedy vydat nějakou lépe vytyčenou cestou a ta, jak známo, má být plug-in hybridní. Dříve jsme napsali, že před Lancerem hodlá Mitsubishi postavit větší sedan, a ještě dříve, že nový Lancer Evo dostane benzinový motor a stane se hybridem. Teď jsou tu zase spekulace o tom, že to benzinové auto opět nebude. Proto zase udělejme krok zpět, znovu vpřed a začneme znovu.

Značka prý pilně pracuje na zefektivnění svého portfolia sestávajícího ze současných 23 modelů na dvanácti různých platformách až na 13 modelů na sedmi a to údajně chce stihnout už do roku 2016. Na tom není nic divného. Příští Evo však bude výjimkou, jakou dříve udělalo třeba Subaru s Imprezou WRX. S další generací Lanceru, který se údajně ukáže světu na platformě Renault-Nissan, což by znamenalo další prohloubení spolupráce s Francouzi, nebude mít tedy nic společného. Lancer na platformě Méganu je tedy možný a také velmi pravděpodobný. Nadšence ale bude spíše zajímat, jak to bude s legendárním modelem Evo, lépe řečeno, jak bude vypadat jedenáctá evoluce. Zatím to znělo slibně.

Evo XI přijede se zcela novou architekturou, která slibuje nekompromisní agilitu podpořenou údajně mimořádně vyspělou hybridní soustavou s elektromotory. To by ještě stále nevadilo, vždyť i Porsche 918 Spyder je má. Větší ránou pro „benzinové palice” je fakt, že v útrobách údajně najdou vylepšenou verzi přeplňovaného tříválce na naftu s objemem 1,1 litru, který se objevil v konceptu XR-PHEV na tokijském autosalonu. Zní to velmi bizarně, i když s vědomím toho, že přední a zadní nápravu budou dále postrkovat elektromotory napájené z akumulátoru pod zadními sedadly, by to taková tragédie být ve výsledku nemusela. Ale spojení Evo a mastnota nafty nám jdou dohromady asi jako náš současný prezident s abstinencí.

Pokud to vaše hlava pobrala, pak nezbývá než ještě připomenout systém pohonu všech kol Super All-Wheel Control, jehož devízou podle našich předpokladů bude schopnost přesné regulace výkonu dodávaného na jednotlivá kola. Nakonec se sluší dodat, že ještě stále není potvrzeno, zda se nástupce bude jmenovat Evo (i když spíše ano než ne), víme však jasně, že hyperdownsizing s naftou a elektromotory rozhodně nemá žádné známky DNA dřívějšího Eva. S tímhle že chtějí konkurovat Nissanu GT-R? Možné to je, možné je ale také to, že všechno nakonec bude zase trochu jinak...


Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 1 - Mitsubishi Lancer Evo XIMitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 2 - 08lancerevo_04Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 3 - 08lancerevo_05Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 4 - 08lancerevo_15Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 5 - Mitsubishi Lancer Evo X 2011 10Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 6 - Mitsubishi Lancer Evo X 2011 11Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 7 - Mitsubishi Lancer Evolution X 04Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 8 - Mitsubishi Lancer Evolution X 06Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 9 - Mitsubishi Lancer Evolution X 12Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 10 - Mitsubishi Lancer Evolution X 15Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 11 - Mitsubishi Lancer Evolution X 17Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 12 - Mitsubishi Lancer Evolution X 18Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 13 - Mitsubishi Lancer Evolution X 25Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 14 - Mitsubishi Lancer Evolution X 29Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 15 - Mitsubishi Lancer Evolution X 31Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 16 - Mitsubishi Lancer Evolution X 34Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 17 - Mitsubishi Lancer Evolution X 35Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 18 - 08lancerevo_27Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 19 - Mitsubishi Lancer Evolution X 08Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 20 - Mitsubishi Lancer Evolution X 09Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 21 - Mitsubishi Lancer Evolution X 16Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie - 22 - 08lancerevo_26
Desítka možná nebude poslední Evo, ale je výhrou že další bude dieselový elektrohybrid?

Zdroj: Worldcarfans

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.