Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Evo XI: tříválcový diesel s dvojicí elektromotorů není výplodem fantazie
18.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Pokračovatelem ságy Mitsubishi Evo má být vůz s tříválcovým turbodieselem, kterému bude v roztáčení všech kol pomáhat dvojice elektromotorů.
Japonská značka je rozpolcenou osobností. Na jedné straně je tu závodní historie opepřená soupeřením s úhlavním nepřítelem Subaru, i když z té tři diamanty už dříve dobrovolně odstoupily, na druhé jsou tu čistě elektrické modely, z nichž nám je nejznámější asi i-MiEV. Ne, Japonci nedělají špatná auta, jen jsou velmi nevýrazní. Jakoby se Mitsubishi už nějaký čas nemohlo najít, prodejně se mu příliš nedaří a portfolio málo výrazných modelů s tím jde ruku v ruce.
Mělo by se tedy vydat nějakou lépe vytyčenou cestou a ta, jak známo, má být plug-in hybridní. Dříve jsme napsali, že před Lancerem hodlá Mitsubishi postavit větší sedan, a ještě dříve, že nový Lancer Evo dostane benzinový motor a stane se hybridem. Teď jsou tu zase spekulace o tom, že to benzinové auto opět nebude. Proto zase udělejme krok zpět, znovu vpřed a začneme znovu.
Značka prý pilně pracuje na zefektivnění svého portfolia sestávajícího ze současných 23 modelů na dvanácti různých platformách až na 13 modelů na sedmi a to údajně chce stihnout už do roku 2016. Na tom není nic divného. Příští Evo však bude výjimkou, jakou dříve udělalo třeba Subaru s Imprezou WRX. S další generací Lanceru, který se údajně ukáže světu na platformě Renault-Nissan, což by znamenalo další prohloubení spolupráce s Francouzi, nebude mít tedy nic společného. Lancer na platformě Méganu je tedy možný a také velmi pravděpodobný. Nadšence ale bude spíše zajímat, jak to bude s legendárním modelem Evo, lépe řečeno, jak bude vypadat jedenáctá evoluce. Zatím to znělo slibně.
Evo XI přijede se zcela novou architekturou, která slibuje nekompromisní agilitu podpořenou údajně mimořádně vyspělou hybridní soustavou s elektromotory. To by ještě stále nevadilo, vždyť i Porsche 918 Spyder je má. Větší ránou pro „benzinové palice” je fakt, že v útrobách údajně najdou vylepšenou verzi přeplňovaného tříválce na naftu s objemem 1,1 litru, který se objevil v konceptu XR-PHEV na tokijském autosalonu. Zní to velmi bizarně, i když s vědomím toho, že přední a zadní nápravu budou dále postrkovat elektromotory napájené z akumulátoru pod zadními sedadly, by to taková tragédie být ve výsledku nemusela. Ale spojení Evo a mastnota nafty nám jdou dohromady asi jako náš současný prezident s abstinencí.
Pokud to vaše hlava pobrala, pak nezbývá než ještě připomenout systém pohonu všech kol Super All-Wheel Control, jehož devízou podle našich předpokladů bude schopnost přesné regulace výkonu dodávaného na jednotlivá kola. Nakonec se sluší dodat, že ještě stále není potvrzeno, zda se nástupce bude jmenovat Evo (i když spíše ano než ne), víme však jasně, že hyperdownsizing s naftou a elektromotory rozhodně nemá žádné známky DNA dřívějšího Eva. S tímhle že chtějí konkurovat Nissanu GT-R? Možné to je, možné je ale také to, že všechno nakonec bude zase trochu jinak...
Desítka možná nebude poslední Evo, ale je výhrou že další bude dieselový elektrohybrid?
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 3 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 5 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 6 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 8 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage