Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Evolution je zpátky jako něco, čím Evo nikdy nebylo a co nikdo nechtěl
25.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už to není vtip ani spekulace. Venku je koncept Mitsubishi e-Evolution jako SUV s trojici elektromotorů, pohonem všech kol a elektrickými brzdami.
Mitsubishi sice možná loni přišlo o autonomii, kvůli podvodům se spotřebou a teď spadá pod alianci Renault-Nissan, na plány značky to ale zjevně nemá vliv. Japonci se i nadále hodlají stát králi mezi výrobci crossoverů a SUV, k čemuž má přispět i jejich nejnovější dílo. To přiváží zpět legendární označení Evolution, na návrat rychlého a „okřídleného“ sedanu poháněného přeplňovaným benzinovým dvoulitrem ovšem zapomeňte.
Místo toho se pod názvem Mitsubishi e-Evolution představuje SUV, se kterým dorazilo i nové pojetí čelní masky Dynamic Shield. Ta momentálně užívá překrývací skleněný panel, který napomáhá vylepšit aerodynamiku, a výraznější vstupy vzduchu zásobující brzdy. Úzké světlomety profitují z technologie LED a napomáhají formovat vzhled kupé, k čemuž samozřejmě přispívá i výrazně skloněné čelní okno a splývavá silueta zádě.
Mitsubishi zároveň vsadilo na velmi krátké převisy vpředu a vzadu, čímž vylepšilo nájezdové úhly, zatímco posunutí kol do rohů přispívá stabilitě. Těchto kroků přitom bylo dosaženo absencí spalovacího motoru, neboť jak naznačuje již název vozu, o jeho pohon se stará elektřina. Koncept má hned tři elektromotory, z nichž jeden najdeme u přední a druhé dva u zadní nápravy.
Primární pohon mají na starosti právě elektromotory vzadu. Ty spolupracují se systémem Dual Motor Active Yaw Control, což není nic jiného než vektorování točivého momentu. Elektromotor na přední nápravě se pak připojuje do hry ve chvílích, kdy je třeba zlepšit přilnavost či navýšit tempo. Součástí kompletu je pak systém pohonu všech kol Super All-Wheel Control (S-AWC).
Automobilka zároveň koncept e-Evolution osadila inovativním brzdovým systémem, jenž klasické hydraulické třmeny nahrazuje elektrickými. Podle Mitsubishi má nová technologie umožnit okamžité sevření brzdových kotoučů, a to i za nízkých rychlostí, kdy jsou přítlačné síly nízké. Nakolik ovšem bude tato novinka účinná - a hlavně provozně bezproblémová - v praxi, to nám ukáže teprve čas.
Přesunout se tedy můžeme do interiéru, kde lze počítat s jistou formou umělé inteligence. Za označením AI se přitom neskrývá autonomní řízení jako v případě Audi, nýbrž plejáda senzorů, které monitorují jak vozovku, tak i řidiče. Systém se snaží přečíst řidičský styl a pomocí predikce připravovat auto na nadcházející manévry. Jinými slovy řečeno, do řízení vám nebudou kecat jen spolucestující, ale také software.
Stran toho můžeme dodat, že absence spalovací pohonné jednotky ovlivnila i design palubní desky, která má oblékat řidiče, a to včetně digitálního přístrojového štítu. Výrazně zaoblené čelní okno pak ničím nenarušuje výhled, přičemž v řidiči má navodit pocit usednutí do kokpitu stíhačky. Tempo vozu ale samozřejmě bude nižší, byť technická data značka nezveřejnila.
Koncept e-Evolution v této podobě do sériové výroby pochopitelně nemíří. Jeho řešení se ale mají uplatnit u chystaných šesti nových modelů, kterých se máme dočkat mezi letošním rokem a koncem dekády. Že jedním z nich bude elektrické SUV s označením Evolution, je po dnešku skoro jisté...
Mitsubishi e-Evolution si můžeme představit na oficiálních fotkách...
...a za sebou má již i premiéru v Tokiu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda