Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Evolution je zpátky jako něco, čím Evo nikdy nebylo a co nikdo nechtěl
25.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už to není vtip ani spekulace. Venku je koncept Mitsubishi e-Evolution jako SUV s trojici elektromotorů, pohonem všech kol a elektrickými brzdami.
Mitsubishi sice možná loni přišlo o autonomii, kvůli podvodům se spotřebou a teď spadá pod alianci Renault-Nissan, na plány značky to ale zjevně nemá vliv. Japonci se i nadále hodlají stát králi mezi výrobci crossoverů a SUV, k čemuž má přispět i jejich nejnovější dílo. To přiváží zpět legendární označení Evolution, na návrat rychlého a „okřídleného“ sedanu poháněného přeplňovaným benzinovým dvoulitrem ovšem zapomeňte.
Místo toho se pod názvem Mitsubishi e-Evolution představuje SUV, se kterým dorazilo i nové pojetí čelní masky Dynamic Shield. Ta momentálně užívá překrývací skleněný panel, který napomáhá vylepšit aerodynamiku, a výraznější vstupy vzduchu zásobující brzdy. Úzké světlomety profitují z technologie LED a napomáhají formovat vzhled kupé, k čemuž samozřejmě přispívá i výrazně skloněné čelní okno a splývavá silueta zádě.
Mitsubishi zároveň vsadilo na velmi krátké převisy vpředu a vzadu, čímž vylepšilo nájezdové úhly, zatímco posunutí kol do rohů přispívá stabilitě. Těchto kroků přitom bylo dosaženo absencí spalovacího motoru, neboť jak naznačuje již název vozu, o jeho pohon se stará elektřina. Koncept má hned tři elektromotory, z nichž jeden najdeme u přední a druhé dva u zadní nápravy.
Primární pohon mají na starosti právě elektromotory vzadu. Ty spolupracují se systémem Dual Motor Active Yaw Control, což není nic jiného než vektorování točivého momentu. Elektromotor na přední nápravě se pak připojuje do hry ve chvílích, kdy je třeba zlepšit přilnavost či navýšit tempo. Součástí kompletu je pak systém pohonu všech kol Super All-Wheel Control (S-AWC).
Automobilka zároveň koncept e-Evolution osadila inovativním brzdovým systémem, jenž klasické hydraulické třmeny nahrazuje elektrickými. Podle Mitsubishi má nová technologie umožnit okamžité sevření brzdových kotoučů, a to i za nízkých rychlostí, kdy jsou přítlačné síly nízké. Nakolik ovšem bude tato novinka účinná - a hlavně provozně bezproblémová - v praxi, to nám ukáže teprve čas.
Přesunout se tedy můžeme do interiéru, kde lze počítat s jistou formou umělé inteligence. Za označením AI se přitom neskrývá autonomní řízení jako v případě Audi, nýbrž plejáda senzorů, které monitorují jak vozovku, tak i řidiče. Systém se snaží přečíst řidičský styl a pomocí predikce připravovat auto na nadcházející manévry. Jinými slovy řečeno, do řízení vám nebudou kecat jen spolucestující, ale také software.
Stran toho můžeme dodat, že absence spalovací pohonné jednotky ovlivnila i design palubní desky, která má oblékat řidiče, a to včetně digitálního přístrojového štítu. Výrazně zaoblené čelní okno pak ničím nenarušuje výhled, přičemž v řidiči má navodit pocit usednutí do kokpitu stíhačky. Tempo vozu ale samozřejmě bude nižší, byť technická data značka nezveřejnila.
Koncept e-Evolution v této podobě do sériové výroby pochopitelně nemíří. Jeho řešení se ale mají uplatnit u chystaných šesti nových modelů, kterých se máme dočkat mezi letošním rokem a koncem dekády. Že jedním z nich bude elektrické SUV s označením Evolution, je po dnešku skoro jisté...
Mitsubishi e-Evolution si můžeme představit na oficiálních fotkách...
...a za sebou má již i premiéru v Tokiu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 4 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 4 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 5 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 6 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova