Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Evolution je zpátky jako něco, čím Evo nikdy nebylo a co nikdo nechtěl
25.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už to není vtip ani spekulace. Venku je koncept Mitsubishi e-Evolution jako SUV s trojici elektromotorů, pohonem všech kol a elektrickými brzdami.
Mitsubishi sice možná loni přišlo o autonomii, kvůli podvodům se spotřebou a teď spadá pod alianci Renault-Nissan, na plány značky to ale zjevně nemá vliv. Japonci se i nadále hodlají stát králi mezi výrobci crossoverů a SUV, k čemuž má přispět i jejich nejnovější dílo. To přiváží zpět legendární označení Evolution, na návrat rychlého a „okřídleného“ sedanu poháněného přeplňovaným benzinovým dvoulitrem ovšem zapomeňte.
Místo toho se pod názvem Mitsubishi e-Evolution představuje SUV, se kterým dorazilo i nové pojetí čelní masky Dynamic Shield. Ta momentálně užívá překrývací skleněný panel, který napomáhá vylepšit aerodynamiku, a výraznější vstupy vzduchu zásobující brzdy. Úzké světlomety profitují z technologie LED a napomáhají formovat vzhled kupé, k čemuž samozřejmě přispívá i výrazně skloněné čelní okno a splývavá silueta zádě.
Mitsubishi zároveň vsadilo na velmi krátké převisy vpředu a vzadu, čímž vylepšilo nájezdové úhly, zatímco posunutí kol do rohů přispívá stabilitě. Těchto kroků přitom bylo dosaženo absencí spalovacího motoru, neboť jak naznačuje již název vozu, o jeho pohon se stará elektřina. Koncept má hned tři elektromotory, z nichž jeden najdeme u přední a druhé dva u zadní nápravy.
Primární pohon mají na starosti právě elektromotory vzadu. Ty spolupracují se systémem Dual Motor Active Yaw Control, což není nic jiného než vektorování točivého momentu. Elektromotor na přední nápravě se pak připojuje do hry ve chvílích, kdy je třeba zlepšit přilnavost či navýšit tempo. Součástí kompletu je pak systém pohonu všech kol Super All-Wheel Control (S-AWC).
Automobilka zároveň koncept e-Evolution osadila inovativním brzdovým systémem, jenž klasické hydraulické třmeny nahrazuje elektrickými. Podle Mitsubishi má nová technologie umožnit okamžité sevření brzdových kotoučů, a to i za nízkých rychlostí, kdy jsou přítlačné síly nízké. Nakolik ovšem bude tato novinka účinná - a hlavně provozně bezproblémová - v praxi, to nám ukáže teprve čas.
Přesunout se tedy můžeme do interiéru, kde lze počítat s jistou formou umělé inteligence. Za označením AI se přitom neskrývá autonomní řízení jako v případě Audi, nýbrž plejáda senzorů, které monitorují jak vozovku, tak i řidiče. Systém se snaží přečíst řidičský styl a pomocí predikce připravovat auto na nadcházející manévry. Jinými slovy řečeno, do řízení vám nebudou kecat jen spolucestující, ale také software.
Stran toho můžeme dodat, že absence spalovací pohonné jednotky ovlivnila i design palubní desky, která má oblékat řidiče, a to včetně digitálního přístrojového štítu. Výrazně zaoblené čelní okno pak ničím nenarušuje výhled, přičemž v řidiči má navodit pocit usednutí do kokpitu stíhačky. Tempo vozu ale samozřejmě bude nižší, byť technická data značka nezveřejnila.
Koncept e-Evolution v této podobě do sériové výroby pochopitelně nemíří. Jeho řešení se ale mají uplatnit u chystaných šesti nových modelů, kterých se máme dočkat mezi letošním rokem a koncem dekády. Že jedním z nich bude elektrické SUV s označením Evolution, je po dnešku skoro jisté...
Mitsubishi e-Evolution si můžeme představit na oficiálních fotkách...
...a za sebou má již i premiéru v Tokiu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry