Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi GT-PHEV je venku, prošlapává cestu novému Outlanderu
29.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Mitsu zveřejnilo další detaily ke svému konceptu naznačujícímu příští hybridní SUV, bez spalovacího motoru to nezkouší.
Pryč jsou doby, kdy se na autosalonech před expozicemi Mitsubishi seskupovali hloučky nadšenců sportovní jízdy a s napětím očekávali další sportovní model, který by dokázal jako jeden z mála vytřít podlahu s konkurenčním Subaru WRX STi. Dnešní tři diamanty jsou o aférách s emisemi, převzetí konkurenčním Nissanem a soustředění značky na vývoj hybridních crossoverů jako je třeba i ten nejnovější s označením GT-PHEV.
Prozatím je to pouze koncept aktuálně prezentovaný na autosalonu v Paříži a měl by naznačovat příští směrování designu Mitsubishi. Ve skutečnosti je však mnohem důležitější to, co se ukrývá pod naleštěnou skořápkou. Dobíjecí benzín-elektrický „Ground Tourer“ je totiž technologickým demonstrátorem budoucích modelů, nejspíše typové řady Outlander ve verzi PHEV, ale klidně může jít také o předzvěst kompaktnějšího modelu - automobilka se přesnými rozměry vozu prozatím nepochlubila.
Mitsubishi svou techniku bere tak trochu ve stylu „čím více proužků, tím více adidas“. Věřte tomu nebo ne, ale pod robustně působící karoserií se ukrývají hned čtyři motory. Ten primární pořád spoléhá na písty, benzín a svíčky a víme o něm, že má objem 2,5 litru. Jaké jsou jeho výkony, Japonci momentálně nepovažují za důležité říct, nicméně i z videosnímku pod tímto článkem zjistíte, že je spojen s elektromotorem.
Další dva elektromotory najdete u zadní nápravy, každý z nich roztáčí jedno zadní kolo, a tudíž vám snad nemusíme nějak zvlášť zdůrazňovat, že si GT-PHEV může díky elektronicky řízenému pohonu 4x4 (u Mitsubishi označovaném jako Super All Wheel Control) troufnout i do terénu.
Tři elektrické pohonné jednotky zásobuje šťávou blíže nepopsaný paket akumulátorů příští generace umístěný pod podlahou auta. Jejich celková kapacita činí 25 kWh, což je ekvivalent přibližně 9,6 litru benzínu a podle Mitsubishi vydrží tyto zásoby při jízdě v čistě elektrickém režimu na vzdálenost 120 kilometrů. Tímto by bylo GT degradováno do role městského automobilu, jak jsme ale říkali, na palubě je benzínový motor v roli generátoru elektrické energie.
Automobilka tvrdí, že díky tomu se celkový dojezd prodlouží o dalších 1 080 km na celkových 1 200 kilometrů, ačkoli firma objem nádrže nespecifikuje. Jestli byl tento dojezd vypočítán z normované spotřeby NEDC, který vychází na nesmyslných 1,12 litru na 100 km (anebo též 26 g CO2/km), pak rovnou říkáme, že jde o vylhanou hodnotu, ale kdoví, možná GT-PHEV skutečně dostalo velkou nádrž.
Mitsubishi vůbec poprvé odhalilo také interiér a již vstup do kabiny dokazuje, že tady máme opravdu jen koncept. Nejde pouze o elektricky a proti sobě otevírané dveře, ale karoserie postrádá sloupky B, což její strukturální pevnosti zrovna neprospívá. Zbytek vnitřku s červeným koženým čalouněním pak působí relativně konvenčně, pokud tedy opomeneme displeje přenášející obraz kamer nahrazujících vnější zpětná zrcátka, jestli ale bude sériové auto vypadat přesně takhle, o tom si pro tuto chvíli dovolíme pochybovat.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Koncept Mitsubishi GT PHEV se ukázal v Paříži naživo...
...a posloužit můžeme i oficiálními fotkami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva