Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi GT-PHEV je venku, prošlapává cestu novému Outlanderu
29.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Mitsu zveřejnilo další detaily ke svému konceptu naznačujícímu příští hybridní SUV, bez spalovacího motoru to nezkouší.
Pryč jsou doby, kdy se na autosalonech před expozicemi Mitsubishi seskupovali hloučky nadšenců sportovní jízdy a s napětím očekávali další sportovní model, který by dokázal jako jeden z mála vytřít podlahu s konkurenčním Subaru WRX STi. Dnešní tři diamanty jsou o aférách s emisemi, převzetí konkurenčním Nissanem a soustředění značky na vývoj hybridních crossoverů jako je třeba i ten nejnovější s označením GT-PHEV.
Prozatím je to pouze koncept aktuálně prezentovaný na autosalonu v Paříži a měl by naznačovat příští směrování designu Mitsubishi. Ve skutečnosti je však mnohem důležitější to, co se ukrývá pod naleštěnou skořápkou. Dobíjecí benzín-elektrický „Ground Tourer“ je totiž technologickým demonstrátorem budoucích modelů, nejspíše typové řady Outlander ve verzi PHEV, ale klidně může jít také o předzvěst kompaktnějšího modelu - automobilka se přesnými rozměry vozu prozatím nepochlubila.
Mitsubishi svou techniku bere tak trochu ve stylu „čím více proužků, tím více adidas“. Věřte tomu nebo ne, ale pod robustně působící karoserií se ukrývají hned čtyři motory. Ten primární pořád spoléhá na písty, benzín a svíčky a víme o něm, že má objem 2,5 litru. Jaké jsou jeho výkony, Japonci momentálně nepovažují za důležité říct, nicméně i z videosnímku pod tímto článkem zjistíte, že je spojen s elektromotorem.
Další dva elektromotory najdete u zadní nápravy, každý z nich roztáčí jedno zadní kolo, a tudíž vám snad nemusíme nějak zvlášť zdůrazňovat, že si GT-PHEV může díky elektronicky řízenému pohonu 4x4 (u Mitsubishi označovaném jako Super All Wheel Control) troufnout i do terénu.
Tři elektrické pohonné jednotky zásobuje šťávou blíže nepopsaný paket akumulátorů příští generace umístěný pod podlahou auta. Jejich celková kapacita činí 25 kWh, což je ekvivalent přibližně 9,6 litru benzínu a podle Mitsubishi vydrží tyto zásoby při jízdě v čistě elektrickém režimu na vzdálenost 120 kilometrů. Tímto by bylo GT degradováno do role městského automobilu, jak jsme ale říkali, na palubě je benzínový motor v roli generátoru elektrické energie.
Automobilka tvrdí, že díky tomu se celkový dojezd prodlouží o dalších 1 080 km na celkových 1 200 kilometrů, ačkoli firma objem nádrže nespecifikuje. Jestli byl tento dojezd vypočítán z normované spotřeby NEDC, který vychází na nesmyslných 1,12 litru na 100 km (anebo též 26 g CO2/km), pak rovnou říkáme, že jde o vylhanou hodnotu, ale kdoví, možná GT-PHEV skutečně dostalo velkou nádrž.
Mitsubishi vůbec poprvé odhalilo také interiér a již vstup do kabiny dokazuje, že tady máme opravdu jen koncept. Nejde pouze o elektricky a proti sobě otevírané dveře, ale karoserie postrádá sloupky B, což její strukturální pevnosti zrovna neprospívá. Zbytek vnitřku s červeným koženým čalouněním pak působí relativně konvenčně, pokud tedy opomeneme displeje přenášející obraz kamer nahrazujících vnější zpětná zrcátka, jestli ale bude sériové auto vypadat přesně takhle, o tom si pro tuto chvíli dovolíme pochybovat.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Koncept Mitsubishi GT PHEV se ukázal v Paříži naživo...
...a posloužit můžeme i oficiálními fotkami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch