Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evo X Final Concept: tohle je rozlučkové Evo, má 480 koní
28.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dvoulitrové turbo naposledy rozezní výfuk Eva X kopyty 480 koní. Na věčné časy se odebere po rozprodání závěrečné série, která se ukáže v létě.
Už jste to od nás slyšeli několikrát, naposledy v testu Outlanderu PHEV. Japonská automobilka Mitsubishi končí bez náhrady s produkcí své sportovní legendy Lancer Evo, jelikož v budoucnu chce klást maximální možný důraz na segment crossoverů, off-roadů a SUV, stejně jako na hybridní technologie. V této souvislosti asi nepřekvapí, že dá vale modelu, který je sedanem a pod kapotou má dvoulitrové čtyřválcové turbo, třebaže celá sága modelů Lancer Evo dělala radost řidičům z celého světa.
Pokud se teď cítíte, jakoby vám ukradli nejmilejší hračku, jistě nebude od věci podívat se na náhrobní kámen, který bude při příležitosti ukončení produkce Eva vystaven na lednovém autosalonu v Tokiu. Jedná se o poslední limitovanou edici, které bude dělat předvoj koncepční podoba s příhodným názvem Final Concept, jenž bude vystavěna na základech varianty GSR. Už podle ní rozhodně půjde o jednu z nejzajímavějších sérií, jaké kdy vznikly.
Nebavíme se přitom o vzhledových úpravách v čele s matným černým lakem, lesklou střechou a zadním spoilerem či chromovanou maskou chladiče. To nejdůležitější se skrývá tradičně v útrobách vozu, kde je značně silnější motor upravovaný ve spolupráci s tunerem HKS. Zrovna od něho pochází velké turbodmychadlo, propustnější sání, výfuková i chladicí soustava korunované novou řídicí jednotkou, které se společně starají o navýšení výkonu čtyřválce až na hodnotu 480 koní (353 kW). Ten bude na všechna kola přenášen pomocí pohonu všech kol a nadále také prostřednictvím pětistupňové manuální skříně.
Tím však výčet úprav na epitafu nekončí. Změny se dotkly navíc také podvozku, který HKS zaměnilo za stavitelnou sportovní variantu, jiná jsou nakonec i devatenáctipalcová kovaná kola Rays a pneumatiky Yokohama Advan Neovas.
Není jisté, zda produkční kus bude disponovat stejným výkonem jako tento koncept, ale dá se to předpokládat. V létě 2015, kdy by se měl představit v produkční podobě, budeme jistě moudřejší, zatím vám můžeme ukázat alespoň první fotku.
Mitsubishi Evolution X Final Concept je posledním předvojem konečné edice, jejímž odchodem zanikne rod Eva po meči
Zdroj: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 4 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 6 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 7 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda