Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mohutná SUV-kupé míří mezi běžný lid, první takový VW nafotili bez maskování
13.4.2019 | Petr Miler
Obliba aut spojujících tvary SUV a kupé je stejně nesmyslná jako neoddiskutovatelná, a tak podobné modely nabízí stále více výrobců. Pokud jde ale o mohutné SUV-kupé, museli jste dosud sáhnout po „prémiovce”. Brzy už nebudete muset.
Když BMW v roce 2007 strhlo plachtu z modelu X6, automobiloví žurnalisté stěží skrývali výsměch. Pokus o slepení tvarů SUV a kupé působil absurdně a výsledek se nezdál být ani moc atraktivní. Snahy BMW o zaplnění každé myslitelné mezírky na trhu se už v tu chvíli zdály být přehnané a žít tehdy Jiří Kodet, dal by této koncepci na trhu rok, maximálně dva. Jak by se mýlil.
Uběhlo jen 12 let a něčemu jako nové „SUV-kupé” se nediví nikdo, jde o oblíbená auta. Konkurence tedy chvíli čekala, jestli si BMW na tomto nápadu nevyláme zuby, ale když se to nestalo, přišly s něčím podobným i další prémiové automobilky. Tento trend se pak začal šířit i do nižších pater trhu, pokud ale dnes zatoužíte po opravdu mohutném SUV-kupé, musíte pořád sáhnout po něčem jako je BMW X6, Audi Q8 nebo Mercedes GLE Coupe. Brzy už možná nebudete muset.
V Číně se totiž podařilo nafotit zjevně hotový VW Teramont Coupe. Toto velké SUV zapadající mezi Tiguan a Touareg, které se podobně jako Škoda Kodiaq snaží nabídnout maximum muziky za rozumnou cenu, se u nás v základní podobě neprodává, jako Coupe by ale mohlo. A to právě proto, že z mainstreamové konkurence v Evropě nikdo nic takového nenabízí.
Sériový model zjevně navazuje na dřívější koncept Atlas Cross Sport (protože Teramont si na některých trzích říká Atlas) a oproti krabicovitějšímu bratříčkovi se neliší jen ladnější zádí. K úpravám došlo také na přídí, která dostala nižší světla, novou masku chladiče a modifikovaný nárazník, přesto zejména při pohledu z boku působí velmi mohutně, snad až nabubřele. Zádi „zkupátkování” každopádně prospělo, ta nyní naopak vypadá ladně a lehce.
Interiér je nepřekvapivě skoro stejný jako u Teramontu, ale dostal pár stylových vylepšení, které jej činí hodnotnějším či na oko sportovnějším - všimněte si například kovových nášlapů pedálů či dole zploštělého volantu. O technice zatím nemáme zprávy, ale standardní Teramont nabízí motory 2,0 TSI a 3,6 V6 s 238 resp. 280 koňmi. U „kupé” čekejme nejspíše výkonnější provedení týchž jednotek, pokud VW nepřekvapí dříve naznačeným, přeplňovaným šestiválcem 3,6 TSI.
Novinka by se měla oficiálně odhalit v řádu týdnů či měsíců a poté se dostat do prodeje v Číně. Jaká je její evropská budoucnost, uvidíme po premiéře. Máme ale pocit, že Němci by byli jen sami proti sobě, kdyby tu tento vůz neprodávali - na rozdíl od Škody potíže s výrobními kapacitami nemají.
VW Teramont Coupe byl nafocen bez maskování v Číně. Je to první mohutné SUV-kupé mířící do mainstreamového segmentu
Zdroj: Autohome China
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před hodinou - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 2 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 4 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 10:12 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 08:41 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch