Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mohutná SUV-kupé míří mezi běžný lid, první takový VW nafotili bez maskování
13.4.2019 | Petr Miler
Obliba aut spojujících tvary SUV a kupé je stejně nesmyslná jako neoddiskutovatelná, a tak podobné modely nabízí stále více výrobců. Pokud jde ale o mohutné SUV-kupé, museli jste dosud sáhnout po „prémiovce”. Brzy už nebudete muset.
Když BMW v roce 2007 strhlo plachtu z modelu X6, automobiloví žurnalisté stěží skrývali výsměch. Pokus o slepení tvarů SUV a kupé působil absurdně a výsledek se nezdál být ani moc atraktivní. Snahy BMW o zaplnění každé myslitelné mezírky na trhu se už v tu chvíli zdály být přehnané a žít tehdy Jiří Kodet, dal by této koncepci na trhu rok, maximálně dva. Jak by se mýlil.
Uběhlo jen 12 let a něčemu jako nové „SUV-kupé” se nediví nikdo, jde o oblíbená auta. Konkurence tedy chvíli čekala, jestli si BMW na tomto nápadu nevyláme zuby, ale když se to nestalo, přišly s něčím podobným i další prémiové automobilky. Tento trend se pak začal šířit i do nižších pater trhu, pokud ale dnes zatoužíte po opravdu mohutném SUV-kupé, musíte pořád sáhnout po něčem jako je BMW X6, Audi Q8 nebo Mercedes GLE Coupe. Brzy už možná nebudete muset.
V Číně se totiž podařilo nafotit zjevně hotový VW Teramont Coupe. Toto velké SUV zapadající mezi Tiguan a Touareg, které se podobně jako Škoda Kodiaq snaží nabídnout maximum muziky za rozumnou cenu, se u nás v základní podobě neprodává, jako Coupe by ale mohlo. A to právě proto, že z mainstreamové konkurence v Evropě nikdo nic takového nenabízí.
Sériový model zjevně navazuje na dřívější koncept Atlas Cross Sport (protože Teramont si na některých trzích říká Atlas) a oproti krabicovitějšímu bratříčkovi se neliší jen ladnější zádí. K úpravám došlo také na přídí, která dostala nižší světla, novou masku chladiče a modifikovaný nárazník, přesto zejména při pohledu z boku působí velmi mohutně, snad až nabubřele. Zádi „zkupátkování” každopádně prospělo, ta nyní naopak vypadá ladně a lehce.
Interiér je nepřekvapivě skoro stejný jako u Teramontu, ale dostal pár stylových vylepšení, které jej činí hodnotnějším či na oko sportovnějším - všimněte si například kovových nášlapů pedálů či dole zploštělého volantu. O technice zatím nemáme zprávy, ale standardní Teramont nabízí motory 2,0 TSI a 3,6 V6 s 238 resp. 280 koňmi. U „kupé” čekejme nejspíše výkonnější provedení týchž jednotek, pokud VW nepřekvapí dříve naznačeným, přeplňovaným šestiválcem 3,6 TSI.
Novinka by se měla oficiálně odhalit v řádu týdnů či měsíců a poté se dostat do prodeje v Číně. Jaká je její evropská budoucnost, uvidíme po premiéře. Máme ale pocit, že Němci by byli jen sami proti sobě, kdyby tu tento vůz neprodávali - na rozdíl od Škody potíže s výrobními kapacitami nemají.
VW Teramont Coupe byl nafocen bez maskování v Číně. Je to první mohutné SUV-kupé mířící do mainstreamového segmentu
Zdroj: Autohome China
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva