Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti

(+ živé foto) Britská manufaktura a výrobce snad nejklasičtějších automobilů to v Ženevě zkouší s baterkami a elektromotorem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti

7.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Britská manufaktura a výrobce snad nejklasičtějších automobilů to v Ženevě zkouší s baterkami a elektromotorem.

Elektromobily jsou dopravní prostředky čekající více než sto let na objev rychle obnovitelného a současně lehkého zdroje s dostatečnou zásobou energie. Když se tak stane, tedy pokud se tak vůbec někdy stane, lidé od britské značky Morgan mohou s poklidným hlasem říci „jsme připraveni“.

Jejich baterkami poháněný vůz vznikl také díky dotaci od asociace Niche Vehicle Network CR&D sdružující desítky v Británii působících firem. Automobilka původně naznačovala, že stroj bude založen na hliníkové platformě společné pro modely Supersports a Aero Coupe, ale nakonec vychází z typu Plus 8 postaveném na šasi vyrobeném z lepeného a nýtovaného aluminia.

Elektromotor o výkonu 163 koní a nevyšším točivém momentu 380 newtonmetrů dodala společnost Zytek. Ve spojení (a to je na tomto voze zajímavou novinkou, dost možná jedinou) s pětistupňovou manuální převodovkou dosáhne Morgan Electric Plus E při hmotnosti 1 250 kg stovku za 6,0 sekundy a jeho nejvyšší maximální rychlost je 185 km/h.

Kapacitu baterek firma neuvádí, nicméně tvrdí, že na plné nabití stačí na dojezd 193 kilometrů. Podle Steveho Morrisa, provozního ředitele Morgan Motor by to mělo být příjemné svezení. „Chtěli jsme vědět, jak moc může být elektromobil zábavným tak jsme si jej vyrobili, abychom to zjistili,“ vysvětluje Morris. „Plus E kombinuje náš tradiční vzhled s pokročilými technologiemi použitými při stavbě a pohonnou jednotku dodávající spoustu síly při jakékoli rychlosti. S manuální převodovkou prodloužíme jednak akční rádius a zároveň více zapojíme do hry řidiče,“ dodává Morris.

K možné výrobě ze strany Morganu nepadlo ani slovo, takže zatím můžeme Electric Plus E považovat za další z řady ověřovacích pokusů.

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 1 - Morgan zive 05Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 2 - Morgan zive 06Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 3 - Morgan zive 07Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 4 - Morgan zive 08Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 5 - Morgan zive 09Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 6 - Morgan zive 10Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 7 - Morgan zive 11
Elektrické retro naživo v Ženevě

Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 8 - Morgan Electric Plus E 01Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 9 - Morgan Electric Plus E 02Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 10 - Morgan Electric Plus E 03Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 11 - Morgan Electric Plus E 04Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 12 - Morgan Electric Plus E 05Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 13 - Morgan Electric Plus E 06Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 14 - Morgan Electric Plus E 07Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 15 - Morgan Electric Plus E 08Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 16 - Morgan Electric Plus E 09Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 17 - Morgan Electric Plus E 10Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti - 18 - Morgan Electric Plus E 11
Morgan se rozhodl použít místo jednostupňové přímé převodovky použít klasický pětistupňový manuál

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše