Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan Electric Plus E: retro budoucnosti
7.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Britská manufaktura a výrobce snad nejklasičtějších automobilů to v Ženevě zkouší s baterkami a elektromotorem.
Elektromobily jsou dopravní prostředky čekající více než sto let na objev rychle obnovitelného a současně lehkého zdroje s dostatečnou zásobou energie. Když se tak stane, tedy pokud se tak vůbec někdy stane, lidé od britské značky Morgan mohou s poklidným hlasem říci „jsme připraveni“.
Jejich baterkami poháněný vůz vznikl také díky dotaci od asociace Niche Vehicle Network CR&D sdružující desítky v Británii působících firem. Automobilka původně naznačovala, že stroj bude založen na hliníkové platformě společné pro modely Supersports a Aero Coupe, ale nakonec vychází z typu Plus 8 postaveném na šasi vyrobeném z lepeného a nýtovaného aluminia.
Elektromotor o výkonu 163 koní a nevyšším točivém momentu 380 newtonmetrů dodala společnost Zytek. Ve spojení (a to je na tomto voze zajímavou novinkou, dost možná jedinou) s pětistupňovou manuální převodovkou dosáhne Morgan Electric Plus E při hmotnosti 1 250 kg stovku za 6,0 sekundy a jeho nejvyšší maximální rychlost je 185 km/h.
Kapacitu baterek firma neuvádí, nicméně tvrdí, že na plné nabití stačí na dojezd 193 kilometrů. Podle Steveho Morrisa, provozního ředitele Morgan Motor by to mělo být příjemné svezení. „Chtěli jsme vědět, jak moc může být elektromobil zábavným tak jsme si jej vyrobili, abychom to zjistili,“ vysvětluje Morris. „Plus E kombinuje náš tradiční vzhled s pokročilými technologiemi použitými při stavbě a pohonnou jednotku dodávající spoustu síly při jakékoli rychlosti. S manuální převodovkou prodloužíme jednak akční rádius a zároveň více zapojíme do hry řidiče,“ dodává Morris.
K možné výrobě ze strany Morganu nepadlo ani slovo, takže zatím můžeme Electric Plus E považovat za další z řady ověřovacích pokusů.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Elektrické retro naživo v Ženevě
Morgan se rozhodl použít místo jednostupňové přímé převodovky použít klasický pětistupňový manuál
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 8 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 5 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 7 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 8 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry