Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá
12.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Tahle motorka vypadala na první pohled ohromně, měli jsme ale pocit, že zůstane jen u toho. Nezůstalo, tato šílenost jezdí. A šíleně, i pomalu.
Letošní ženevský autosalon ukázal, tak jako ostatně pokaždé, hromadu zajímavých novinek o dvou stopách. Pozorný návštěvník na něm ale objevil také několik motorek. Jednu z nich jsme označili za největší šílenost letošní Ženevy - byl to stroj Lazareth LM 847, francouzská motorka, která měla „v útrobách” osmiválec Maserati.
„V útrobách” je v uvozovkách schválně, protože se tady o nějakých skutečných útrobách nedá moc hovořit. Lazareth LM 847 - podle 8 válců a 4,7 litru objemu - totiž je v podstatě motor, na který Ludovic Lazareth připevnil řidítka, kola, sedadlo a rámeček na registrační značku. A označil to za motocykl.
Výsledek podle firmy Lazareth váží 400 kilogramů a má 470 koní a 620 Nm, takže jezdec může mít až 70 kg a nedostane se pod tisíc koní na tunu. Tenhle nápad je nicméně tak šílený, že jsme si nebyli jisti - a nebyli jsme jistě sami - že tahle věc někdy bude jezdit. Jak se nyní ukazuje, byť půl roku po představení, LM 847 skutečně jezdí.
Video níže ukáže tuto pekelnost v pohybu. Sice v relativně nízkých rychlostech, ve městě, ale když jezdec - který tedy má asi víc než 70 kg, ale to není podstatné - zastaví u restaurace, je dobře vidět, jak extrémně dlouhý tenhle stroj je - přesně 2 650 mm. A když pak lehounce tahá za plyn, je vidět, jak chce motor otáčet nejen kardanovou hřídelí, ale i celou motorkou.
Už tohle je bláznivé, fascinující je ale také způsob, jakým motorka zatáčí. Víme, že vpředu jsou dvě kola, ale motorky se při zatáčení musí naklápět. V tomto případě se přední světla a dvojdílný štít naklápí s předními koly; nevíme, nakolik je to praktické, ale vizuálně to je velmi efektní. Ovšem, slovo „praktičnost” tahle motorka nezná vůbec, i kdyby jen kvůli své převodovce o pouze jednom stupni, takže zůstaňme u té efektnosti - normální tu prostě není nic.
Ptáte-li se na cenu, nemůžeme sloužit, jisté ale je, že Lazareth pro vás tuto motorku bude ochoten vyrobit - jinak by ji nenabízel. Cifry v řádu statisíců Kč. bychom ale nečekali, to tady bude stát už jen samotný motor...
Způsob zatáčení je velmi zajímavý, zejména při pohledu zepředu
Takhle se Lazareth LM 847 ukázal v březnu v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva