Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky

Už jsme je oplakali, jak je ale vidno, ani jejich vyřazení z oficiálních nabídek automobilek nemusí znamenat jejich úplný konec. I když se tedy Mercedes s dvanáctiválci rozloučil, Brabus umí právě takový motor dostat třeba i pod kapotu nové třídy G.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky

9.9.2019 | Petr Prokopec

Už jsme je oplakali, jak je ale vidno, ani jejich vyřazení z oficiálních nabídek automobilek nemusí znamenat jejich úplný konec. I když se tedy Mercedes s dvanáctiválci rozloučil, Brabus umí právě takový motor dostat třeba i pod kapotu nové třídy G.

Objemným víceválcovým motorům zvoní hrana a jako první mezi nimi čeká pohřeb dvanáctiválce. S těmi už skončil Mercedes, brzy skončí Audi a přidá se také BMW. Důvodem přitom není nezájem o ně, ale stále přísnější pravidla Evropské unie, které vyžadují jejich neustálé úpravy, což je při omezeném objemu produkce takových motorů velmi drahé. A pak je tu pochopitelně jejich spotřeba a jí přímo úměrné emise CO2, které velké automobilky musejí snižovat stůj co stůj, jinak je čekají tučné pokuty.

Výrobci tak nejzajímavější motorizace posílají do věčných lovišť, jak je ale vidno, ani to nemusí být jejich úplný konec. Dokazuje to případ dvanáctiválce Mercedesu, který z hlediska nabídky produkčních aut třícípé hvězdy letos odkráčel do důchodu i se svými šesti litry objemu a dvěma turby. Automobilka bude ovšem motor vyrábět nadále a dodávat jej mimo jiné značce Pagani a právě díky tomu si mohou najít cestu do aut třícípé hvězdy oklikou. Platí to i o přepracované třídě G, která byla v minulosti k dispozici také ve verzi G65 AMG, nově ale její nabídka končí na osmiválcovém G63.

Přesto však nové Géčko bude s dvanáctiválcem k mání, ovšem pod názvem G V12 900. Hozenou rukavici totiž zvedla tuningová firma Brabus, která legendární off-road motorem V12 osadila dodatečně a jako malosériový výrobce si s některými pravidly EU nemusí dělat hlavu. Brabus se navíc rozhodně nedržel při zemi, neboť šestilitrový agregát byl převrtán na 6,3 litru. Kromě toho dorazila větší turbodmychadla, nové sání či kompletně vyměněný výfukový systém, jehož dvojitá koncovka se dočkala černé pochromované úpravy.

Jak napovídá již název nového provedení, výkon těmito úpravami poskočil na 900 koní, zatímco v případě točivého momentu lze počítat s 1 500 Nm. To už je za možnostmi převodovky, proto jej Brabus omezil „pouze“ na 1 200 Nm. Stejně jako v případě výkonu se o jeho přenos na všechna čtyři kola stará devítistupňový automat. I ten však musel být zesílen, neboť standardně má na starosti 1 000 Nm (a mimo to také 630 koní).

G V12 900 zvládá stovku již za 3,8 sekundy, zatímco v případě maximálky jeho rozlet zastaví omezovač ve 280 km/h. To sice na pokoření takového Lamborghini Urus nebo Bentley Bentayga Speed nestačí, nicméně italského a britského konkurenta dokáže upravená třída G deklasovat v terénu. I když jen za předpokladu, že se obejde bez 24palcových litých kol, které jsou s pneumatikami o rozměru 325/25 součástí úprav.

Jen u nízkoprofilového obutí se Brabus nezastavil, dále došlo také na instalaci nového zavěšení, které lehce upravuje světlou výšku. Rozšířen byl i rozchod, spíše než mimo zpevněný asfalt se tedy novinka cítí být jako doma na šedém povrchu asfaltových silnic. Oproti standardu navíc dorazil také o 10 centimetrů širší karbonový bodykit, kterému vévodí výrazné zadní křídlo či výdechy horkého vzduchu za předními koly.

Konfigurace interiéru je pak závislá hlavně na přáních a tužbách zákazníka, s ničím jiným než s jemnou kůží a dalšími ušlechtilými materiály ale nepočítejte. K dispozici bude jen 10 kusů, z nichž každý startuje na 605 055 Eurech (cca 15,6 mil. Kč) bez daně. To je o poznání více než u jakékoli sériové verze, s nacházením kupců ale prý Brabus nemá problém. Patrně i proto dodává, že dvanáctiválec je schopen dostat za podobné peníze i pod kapoty jiných modelů, ze kterých zmizel.


Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 1 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 01Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 2 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 02Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 3 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 03Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 4 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 04Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 5 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 05Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 6 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 06Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 7 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 07Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 8 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 08Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 9 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 09Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 10 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 10Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 11 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 11Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 12 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 12Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 13 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 13Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 14 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 14Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 15 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 15Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 16 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 16Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 17 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 17Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 18 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 18Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 19 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 19Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 20 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 20Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 21 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 21Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 22 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 22Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 23 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 23Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 24 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 24Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 25 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 25Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 26 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 26Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 27 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 27Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 28 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 28Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 29 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 29Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 30 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 30Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 31 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 31Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 32 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 32Motory, o které nás připravila nová pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 33 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 33
Třída G se dočkala dvanáctiválce s 900 koňmi, místo Mercedesu se o to zasloužil Brabus

Zdroj: Brabus

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše