Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky

Už jsme je začali oplakávat, ani jejich vyřazení z oficiálních nabídek automobilek ale nemusí znamenat jejich úplný konec. I když se tedy Mercedes s dvanáctiválci rozloučil, Brabus tento motor dál prodává.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky

3.10.2020 | Petr Prokopec

Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky

/

Foto: Brabus

Už jsme je začali oplakávat, ani jejich vyřazení z oficiálních nabídek automobilek ale nemusí znamenat jejich úplný konec. I když se tedy Mercedes s dvanáctiválci rozloučil, Brabus tento motor dál prodává.

Objemným víceválcovým motorům zvoní hrana a jako první mezi nimi čeká pohřeb dvanáctiválce. S těmi už skončil Mercedes, brzy skončí Audi a přidá se také BMW. Důvodem není nezájem o ně, ale stále přísnější pravidla Evropské unie, která vyžadují jejich neustálé úpravy, což je při omezeném objemu produkce takových motorů velmi drahé. A pak je tu pochopitelně jejich spotřeba a jí přímo úměrné emise CO2, které velké automobilky musejí snižovat stůj co stůj, jinak je čekají tučné pokuty.

Výrobci tak nejzajímavější motorizace posílají do věčných lovišť, jak je ale vidno, ani to nemusí být jejich úplný konec. Dokazuje to případ dvanáctiválce Mercedesu, který z hlediska nabídky produkčních aut třícípé hvězdy odkráčel do důchodu i se svými šesti litry objemu a dvěma turby. Automobilka ovšem motor nadále vyrábí a dodává mimo jiné značce Pagani a právě díky tomu si mohou najít cestu do aut třícípé hvězdy oklikou. Platí to i o přepracované třídě G, která byla v minulosti k dispozici také ve verzi G65 AMG, nově ale její nabídka končí na osmiválcovém G63.

Přesto je nové Géčko s dvanáctiválcem stále k mání, ovšem pod názvem G V12 900. Hozenou rukavici totiž zvedla tuningová firma Brabus, která legendární off-road motorem V12 osadila dodatečně a jako malosériový výrobce si s některými pravidly EU nemusí dělat hlavu, i když emise CO2 tohoto auta budou některé probouzet ze sna - 433 g/km je v dnešní době naprostý extrém.

Brabus se navíc nedržel při zemi, neboť šestilitrový agregát byl převrtán na 6,3 litru. Kromě toho dorazila větší turbodmychadla, nové sání či kompletně vyměněný výfukový systém, jehož dvojitá koncovka se dočkala černé pochromované úpravy. Jak napovídá již název nového provedení, výkon těmito úpravami poskočil na 900 koní, zatímco v případě točivého momentu lze počítat s 1 500 Nm. G V12 900 zvládá stovku již za 3,8 sekundy, zatímco v případě maximálky jeho rozlet zastaví omezovač ve 280 km/h.

Produkci tohoto auta je sice omezená na 10 kusů, v tuto chvíli je ale stále k dispozici komukoli. Stačí na něj „drobnost” - 605 055 Eur, tedy asi 16,4 milionu Kč. Inu, vymanit se hranicím běžně možného něco stojí.


Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 1 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 01Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 2 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 02Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 3 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 03Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 4 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 04Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 5 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 05Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 6 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 06Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 7 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 07Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 8 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 08Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 9 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 09Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 10 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 10Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 11 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 11Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 12 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 12Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 13 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 13Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 14 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 14Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 15 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 15Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 16 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 16Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 17 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 17Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 18 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 18Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 19 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 19Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 20 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 20Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 21 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 21Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 22 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 22Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 23 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 23Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 24 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 24Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 25 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 25Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 26 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 26Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 27 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 27Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 28 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 28Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 29 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 29Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 30 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 30Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 31 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 31Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 32 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 32Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky - 33 - Mercedes-Benz G V12 900 Brabus 2019 prvni sada 33
Třída G se prodává s dvanáctiválcem s 900 koňmi, místo Mercedesu se o to ale zasloužil Brabus. A to i když motor samozřejmě stále pochází z produkce třícípé hvězdy. Foto: Brabus

Zdroj: Brabus

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše