Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny
17.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prvotina sportovní divize Volva je na první pohled lákavá, nejen vzhledem. Za působivými parametry se ale skrývá techniku, která už lákat nesvede.
V roce 2014 jsme se rozloučili s Volvem C70. Skončila tak éra švédských kupé a kabrioletů, přičemž značka od té doby sice několikrát zčeřila stojaté vody, ovšem pouze slovy, nikoliv činy. Nyní se navíc zdá, že návratu kupé či kabrioletu se v rámci samotného Volva nedočkáme. Místo toho bude hlad zákazníků po daných vozech řešit divize Polestar, která dnes představili svůj první vlastní model.
Prozatím máme k dispozici pouze první várku informací, blíže nám Švédové hodlají novinku představit později. Nicméně aktuálně již víme, že kupé zvané One stojí na modulární platformě SPA, kterou sdílí se „šedesátkovou“ a „devadesátkovou“ rodinou. Polestar ovšem dodává, že zhruba 50 % všech komponentů je v případě One unikátních.
Na pohonné ústrojí si posvítíme za moment, nicméně zmínit musíme, že Polestar One je plug-in hybridem. Jeho technika tedy logicky nebude lehká, načež se švédská značka rozhodla přírůstek kilogramů kompenzovat celokarbonovou karoserií. Ta je navíc docela pohledná a stejně jako u zbytku produkce Volva se pod ni podepsal Thomas Ingenlath. Kromě toho došlo díky karbonu k nárůstu torzní tuhosti, a to o 45 %.
Potud proč ne. Plug-in hybrid je svým způsobem i takové LaFerrari, jenže pohled pod karbonovou kapotou nám radost nedělá. Je hezké, že vůz pohání soustava motorů produkující až 600 koní a 1 000 Nm točivého momentu, jenže hlavní pohonnou jednotkou, na kterou bude vždy spoleh, je jen přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z rodiny Drive-E. A to je prostě málo, protože bez elektřiny, která při ostré jízdě dříve nebo později dojde stejně jako u kteréhokoli jiného hybridu, budete mít v sexy kupé vyšší třídy jen dvoulitrové turbo. Takový motor je fajn v autě jako je Octavia RS, ne však v modelu toužícím se postavit konkurenci s výkony okolo 500 koní. Ta spoléhá na docela jinou techniku schopnou takový výkon dodávat stále, ne chvíli.
Navíc je třeba říci, že tento vůz je standardně předokolka, jinam výkon z onoho dvoulitru nemíří. Zadní nápravu mají na starosti dva elektromotory, přičemž pokud budou vůz pohánět jen ty, pak má zvládnout čistě na elektřinu 150 kilometrů a vozu tak zajistit vůbec největší „bezemisní“ dojezd ze všech plug-in hybridů na trhu.
Elektrický dojezd je aktuálně jediným zveřejněným technickým parametrem, sprint na stovku či nejvyšší rychlost jsou věcí neznámou. Nicméně pokud si uvědomíme, že Volvo S90 T8 TwinEngine se 407 koňmi zvládá akceleraci za 5,2 sekundy a maximálně se rozjede na 250 km/h, pak u daleko výkonnějšího kupé lze počítat se zhruba 4- až 4,5sekundovým zrychlením.
Kolik výkonu generuje spalovací motor a kolik ty elektrické, netušíme, o krátkodobě skvělé dynamice v přímém směru ale nepochybujeme. Jinde to kvůli těžkému a komplikovanému pohonnému ústrojí může být složitější, i když Volvo slibuje skvělou ovladatelnost také v zatáčkách. Ta tou má stát implementace zcela nových elektronicky ovládaných tlumičů Öhlins CESi (Continuously Controlled Electronic Suspension).
Jak jsme již naznačili, tento vůz je dalším „čínským” Volvem, pokud tedy stroji nově vytvořené značky Polestar můžeme takto říkat. Jeho výroba odstartuje v půlce roku 2019 v čínské továrně v Chengdu, která ta je přitom nyní ve výstavbě. Pro samotný Polestar je pak One jen prvním příspěvkem, ve zmíněném roce 2019 bychom se měli dočkat zcela elektrického modelu Two. Půjde o konkurenci pro Teslu Model 3, po ní pak přijde v roce 2021 ještě SUV Polestar 3. Při této expanzi tedy není nikterak překvapivé, že Švédové chystají i výstavbu vlastních luxusních butiků.
Na klasické showroomy ale můžeme rovnou zapomenout, neboť třeba prodej Polestar One bude realizován striktně přes internet. Divize přitom bude nabízet kromě kupé i dvou- nebo tříleté členství v zákaznickém klubu, jenž zahrnuje také veškerou údržbu, pojištění či možnost zápůjčky dalších vozů značek Polestar a Volvo. Nabízeny budou též i concierge služby.
Více informací se dozvíme v následujících týdnech, měsících či letech, přičemž stran technických dat nás zajímá hlavně cena. Ani ta totiž momentálně známa není. To ovšem nikterak nebránilo otevření objednávkových knih a svůj „zájem“ tak můžete prvotině Polestaru vyjádřit již nyní. Sami ale nejsme přesvědčeni o tom, že tady je o co stát. Polestar One nám více než co jiného připomíná jiná čínská auta - na pohled lákavá, technicky ale poněkud rozpačitá...
Plug-in hybridní kupé Polestar One produkuje 600 koní a má zvládnout 150 kilometrů čistě na elektřinu. Ukázalo se světu naživo...
Vůz bude od poloviny roku 2019 vyráběn v čínském Chengdu, kde je aktuálně budována nová továrna
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:56 - M.Z.
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda