Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon
25.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oficiálně v Mnichově zatím jen zvažují, která platforma podepře nové generace řad 1 a 2. Rozhodnuto ale prý již bylo a dobrá zpráva to není.
Ještě před pár měsíci se zdálo, že BMW sice podlehlo vábení downsizingu a přeplňování, některým svodům ale nepodlehne. Tedy alespoň do jisté míry. Na mysli máme teď přechod od pohonu zadních kol k předokolkám, což je krok, který zatím postihl pouze mnichovská MPV. Nicméně jak si již špitají i vrabci na střeše, do budoucna bude platforma UKL podepírat řady 1 a 2 bez ohledu na karosářskou verzi. A to znamená, že všechna nejmenší BMW budou nabízena s pohonem předních kol.
Danou koncepci sice člen představenstva značky pro vývoj Klaus Fröhlich donedávna odmítal, připouštěl ale, že tlak jeho kolegů na tuto změnu je velký. Podle něj ovšem mnichovská automobilka stále jen přemýšlí, jakou cestou se vydat: „Řada 1 se zásadním způsobem podílí na prodejích, takže to musí být opravdové BMW,“ řekl šéf vývoje. „O její budoucnosti nemusíme rozhodnout do konce roku.“
Poslední vydání tištěného Autobildu ovšem konstatuje, že ono rozhodnutí již padlo a pozitivní není. Jak řada 1, tak odvozené kupé a kabriolety řady 2 mají disponovat pohonem předních popř. všech kol. A to není dobrá zpráva - jde o modely, které jsou momentálně možná nejzábavnějšími vozy, jaké značka produkuje a s předním pohonem už nikdy nebudou stejné.
Odpověď na otázku, proč se BMW takto rozhodlo, je nasnadě - náklady všeho druhu. Značka chce totiž celé své budoucí standardní portfolio usadit pouze na dvě platformy, přičemž vše od řady 3 výše má podepírat architektura CLAR známá dříve pod označením 35up. Pokud by tedy mělo dojít k její aplikaci na mnohem menší vůz, bylo by třeba nemalých úprav, jež se zřejmě vedení značky zdají být zbytečnými.
Nyní se dá očekávat ostrá kritika značky od puristických fanoušků, která ale BMW od zmíněné transformace těžko odradí. Preference BMW posledních let jsou jasné už z kroků jako je tříválcová řada 3 a další podobné „libůstky” - jde tu o spotřebu, emise, náklady a pak teprve o všechno ostatní.
Že tím BMW podřezává větev své image, říkáme dlouho. Pochopitelně, to, co budujete dekády, nezničíte za pár let. Pakliže ale automobilka bude řezat dál, jistě se dořeže. Ostatně, „úspěchy” jsou vidět už nyní, stačí se podívat na to, kolik bavorské modely stojí nyní a kolik stály před léty. Tříválcovou předokolku za milion prodávat nelze a není to jen o tom - že i současné ceny jsou příliš zjistili také v USA u modelu, který ani jeden tento technický prvek nemá. Ceny tak půjdou dolů dále, až tu bude o Volkswagen víc. Je to rozhodnutí BMW, za své jsme jej ale nikdy nepřijali...
Platformu UKL s pohonem předních kol nedostane pouze chystané BMW 1 Sedan, ale rovněž i příští kupé a kabriolet řady 2
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva