Reklama

Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil

Nejnovější Teslu už zvenčí viděl snad každý, ale co skrývá ve svém nitru? Tato rozborka vám ukáže i ta nejvíce skrytá zákoutí vozu, zkoumá totiž dílčí komponenty jeden po druhém.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil

27.7.2018 | Petr Prokopec | 51 příspěvků

Nejnovější Teslu už zvenčí viděl snad každý, ale co skrývá ve svém nitru? Tato rozborka vám ukáže i ta nejvíce skrytá zákoutí vozu, zkoumá totiž dílčí komponenty jeden po druhém.

Od zahájení sériové výroby Tesly Model 3 uplynul před pár dny rok. Dlouho se ji nedařilo pořádně rozjet, nicméně nyní již montážní linky frčí o trochu rychlejším tempem. To znamená, že se Modely 3 objevují v běžném provu a také bourají. Jeden takový exemplář po nehodě přitom získal jeden z nám už známých příznivců značky vystupující pod přezdívkou Ingineerix s rozhodl se, že vůz důkladně prozkoumá.

Rozhodně se nebojte pohledu na rozšmelcovaný vrak, ze kterého nebude poznat, nač se vlastně díváte. Ještě před pár dny byl vůz pojízdný, i když původního tempa již nedosahoval. Není pak úplně přesně jasné, co vedlo k jeho poškození, nicméně jít mělo o čelní náraz. Tyto partie již u Tesly Model 3 prozkoumala organizace IIHS a velkorysé deformační zóny nadmíru chválila.

Nyní se tedy můžeme podívat pod povrch kalifornské novinky, v případě prvního videa konkrétně na celý zadní pomocný rám, který hostí hnací ústrojí a zavěšení. Pohonná jednotka odhalená na videu přitom váží necelých 90 kg, což je výrazně méně než u Modelů S/X. Některé části jsou přitom shodné, Ingineerix uvádí, že v případě potřeby by šly použít poloosy z vyšších modelů.

Přesunout se můžeme k invertoru, který oslní především designem, a paketu baterií o kapacitě 74 kWh. Ta má dle certifikace organizace EPA vystačit na elektrický dojezd až 558 kilometrů (bráno ve městě), při využití rychlodobíjení je po 30 minutách k dispozici energie na 270 km. Při použití 240voltové zásuvky lze po každé hodině čekat nárůst dojezdu o 71 km.

Pohled na vysokonapěťový systém odhaluje hlavně jeho usazení na spodku vozu, viditelná přitom není přípojka k dobíječce. Detailně si pak lze prohlédnout ještě chladicí systém. V obou případech lze stejně jako u inventoru mluvit o působivém designu, který je ovšem často narušován ne zrovna elegantní aplikací lepidla či ochranných nátěrů.

Znovu se tedy ukazuje přesně to, o čem se mluví již delší dobu - pokud řeč přijde na technologická řešení a vizuální pojetí některých komponentů, zejména pak těch elektrických, je Tesla před zbytkem světa. Nicméně v rámci samotné montáže automobilka stále ještě zaostává za tradičními výrobci. Uvidíme, zda časem dojde ke zlepšení.

Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil - 1 - Tesla Model 3 2018 rozmontovana videoscreen 01Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil - 2 - Tesla Model 3 2018 rozmontovana videoscreen 02Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil - 3 - Tesla Model 3 2018 rozmontovana videoscreen 03Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil - 4 - Tesla Model 3 2018 rozmontovana videoscreen 04Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil - 5 - Tesla Model 3 2018 rozmontovana videoscreen 05Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil - 6 - Tesla Model 3 2018 rozmontovana videoscreen 06
Jak vypadá Tesla Model 3 pod povrchem? V mnoha ohledech jako malé umělecké dílo, jenž má ale v rámci detailů stále problémy se zpracováním

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 51 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše