Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil

Nejnovější Teslu už zvenčí viděl snad každý, ale co skrývá ve svém nitru? Tato rozborka vám ukáže i ta nejvíce skrytá zákoutí vozu, zkoumá totiž dílčí komponenty jeden po druhém.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil

27.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejnovější Teslu už zvenčí viděl snad každý, ale co skrývá ve svém nitru? Tato rozborka vám ukáže i ta nejvíce skrytá zákoutí vozu, zkoumá totiž dílčí komponenty jeden po druhém.

Od zahájení sériové výroby Tesly Model 3 uplynul před pár dny rok. Dlouho se ji nedařilo pořádně rozjet, nicméně nyní již montážní linky frčí o trochu rychlejším tempem. To znamená, že se Modely 3 objevují v běžném provu a také bourají. Jeden takový exemplář po nehodě přitom získal jeden z nám už známých příznivců značky vystupující pod přezdívkou Ingineerix s rozhodl se, že vůz důkladně prozkoumá.

Rozhodně se nebojte pohledu na rozšmelcovaný vrak, ze kterého nebude poznat, nač se vlastně díváte. Ještě před pár dny byl vůz pojízdný, i když původního tempa již nedosahoval. Není pak úplně přesně jasné, co vedlo k jeho poškození, nicméně jít mělo o čelní náraz. Tyto partie již u Tesly Model 3 prozkoumala organizace IIHS a velkorysé deformační zóny nadmíru chválila.

Nyní se tedy můžeme podívat pod povrch kalifornské novinky, v případě prvního videa konkrétně na celý zadní pomocný rám, který hostí hnací ústrojí a zavěšení. Pohonná jednotka odhalená na videu přitom váží necelých 90 kg, což je výrazně méně než u Modelů S/X. Některé části jsou přitom shodné, Ingineerix uvádí, že v případě potřeby by šly použít poloosy z vyšších modelů.

Přesunout se můžeme k invertoru, který oslní především designem, a paketu baterií o kapacitě 74 kWh. Ta má dle certifikace organizace EPA vystačit na elektrický dojezd až 558 kilometrů (bráno ve městě), při využití rychlodobíjení je po 30 minutách k dispozici energie na 270 km. Při použití 240voltové zásuvky lze po každé hodině čekat nárůst dojezdu o 71 km.

Pohled na vysokonapěťový systém odhaluje hlavně jeho usazení na spodku vozu, viditelná přitom není přípojka k dobíječce. Detailně si pak lze prohlédnout ještě chladicí systém. V obou případech lze stejně jako u inventoru mluvit o působivém designu, který je ovšem často narušován ne zrovna elegantní aplikací lepidla či ochranných nátěrů.

Znovu se tedy ukazuje přesně to, o čem se mluví již delší dobu - pokud řeč přijde na technologická řešení a vizuální pojetí některých komponentů, zejména pak těch elektrických, je Tesla před zbytkem světa. Nicméně v rámci samotné montáže automobilka stále ještě zaostává za tradičními výrobci. Uvidíme, zda časem dojde ke zlepšení.


Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil - 1 - Tesla Model 3 2018 rozmontovana videoscreen 01Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil - 2 - Tesla Model 3 2018 rozmontovana videoscreen 02Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil - 3 - Tesla Model 3 2018 rozmontovana videoscreen 03Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil - 4 - Tesla Model 3 2018 rozmontovana videoscreen 04Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil - 5 - Tesla Model 3 2018 rozmontovana videoscreen 05Nadšenec rozebral Teslu Model 3 na díly. Podívejte se, co objevil - 6 - Tesla Model 3 2018 rozmontovana videoscreen 06
Jak vypadá Tesla Model 3 pod povrchem? V mnoha ohledech jako malé umělecké dílo, jenž má ale v rámci detailů stále problémy se zpracováním

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše