Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nafocena byla nová dynamická bomba Ferrari, s až 720 koňmi dá stovku za 2,7 s
21.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové vrátí do hry legendární jméno GTO, za nímž se bude skrývat stroj schopný postavit se i McLarenu 720S a novému Porsche 911 GT2 RS.
Ač se to nemusí zdát, v únoru uplynou již tři roky od představení Ferrari 488 GTB. Tento model je výrazně faceliftovaným provedením předchozí 458 Italia, vůči níž se neliší jen vzhledem, ale především přeplňovaným motorem. Jeho zvukový projev již není tak působivý jako v případě předchozího atmosférického osmiválce, nicméně rychlostně šlo Ferrari kupředu a o to jde zákazníkům především.
Dnes ponechme spor „atmosféra versus turbo“ stranou a místo toho se zaměřme na další osud přeplňované 488. Ta se dostává do závěrečné fáze svého životního cyklu a dle zvyklostí Ferrari lze někdy v roce 2019 očekávat debut nástupce. Než se tak stane, automobilka rozvíří dnes již nikterak poklidné supersportovní vody verzí GTO, která byla nově přistižena, i když stále ještě částečně maskovaná.
I přes kamufláž si ovšem chystanou novinku můžeme patřičně představit po falktické stránce, informací se nám nashromáždilo již dostatek. Začneme pod kapotou. Mnohé spekulace sice naznačují, že se tam objeví nějaké hybridní ústrojí, ale elektromotor je zatím určen pouze pro dvanáctiválce, osmiválce si musí vystačit s přeplňováním. To u Ferrari 488 GTO má nabídnou vyšší plnicí tlak a tedy vyšší výkon.
Přesná data zatím samozřejmě neznáme, nicméně v zákulisí se mluví o rozmezí 700 až 720 koní. Točivý moment se ale nejspíše nepohne ze stávajících 760 Nm, neboť sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka Getrag zvládá přenést maximálně toto číslo. Je ale samozřejmě možné, že Ferrari sáhne po evoluční a především robustnější skříni, překvapivá by nebyla ani verze s jednou spojkou.
Zda na tento krok dojde či nikoliv, to je zatím ve hvězdách. Logický by ovšem byl, neboť GTO stran navýšení výkonu počítá také s dietou. Hmotnost by měla klesnout o nějakých 30 až 40 kilo, za čímž lze hledat více karbonu, nahrazení standardního skla oken tenčím či příchod kovaných kol a karbon-keramických brzd. Dojde pak i na redukci odhlučnění a komfortu v interiéru.
Tyto modifikace by měly výrazně umocnit jízdní dynamiku vozu, kdy čas potřebný k akceleraci na stovku má poklesnout na 2,7 sekundy, dvoustovku pak GTO zvládne za 7,5 sekundy. To jsou hodnoty, kterým se nemůže rovnat ani McLaren 720S. Stran britského vozu se ovšem Ferrari hodlá postavit i nové generaci Porsche 911 GT2 RS, byť rekord Ringu z toho nejspíše nebude, na to Italy příliš neužije.
Kromě vyššího výkonu dostane vůz i modifikovaný podvozek a agresivnější bodykit. Bez ohledu na kamufláž jsou jisté nejen nové nárazníky, ale také jiná přední kapota, zadní kryt motoru či boční prahy. Ceny pak vzrostou nad 6,2 milionu korun bez daně.
Chystané Ferrari 488 GTO bylo nafoceno špionážními fotografy přímo v Maranellu, oficiálně se má ukázat v příštím roce
Zdroj: Motor.es
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva