Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne

Ferrari je a zřejmě ještě dlouho bude ikonou mezi výrobci supersportů, některé věci ale už nenabízí. James Glickenhaus to teď chce napravit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne

18.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ferrari je a zřejmě ještě dlouho bude ikonou mezi výrobci supersportů, některé věci ale už nenabízí. James Glickenhaus to teď chce napravit.

James Glickenhaus vydělal díky svým béčkovým filmovým trhákům a pozdějším obchodům s akciemi dost peněz na to, aby s filmařinou mohl seknout a naplno se věnoval tomu, co ho celý život bavilo - automobilům. Nejprve sbíral výjimečná auta a byl i dobrým zákazníkem Ferrari, ani to nejlepší z maranellské produkce mu ale nestačilo. A tak si nechal postavit stroj jen pro sebe - unikátní Ferrari P4/5 od Pininfariny. Právě v tu chvíli došlo to mezi ním a italskou automobilkou začalo skřípat.

Vůz vznikl dle návrhů samotného Glickenhause na základech modelu Enzo. Díky karbonové karoserii se snížila hmotnost a tím i zlepšily jízdní vlastnosti celého vozu, což začalo narušovat auru dárce orgánů. Po silniční verzi navíc následovala závodní P4/5 Comptizione, která na první pohled vypadala stejně, v útrobách se ale usídlila technika modelu Ferrari 430 Scuderia. I tento stroj byl úspěšný, což vedení v Maranellu nepřeneslo přes srdce vůbec a projekt přestalo podporovat mj. zákazem prodeje náhradních dílů.

Bývalý americký filmař se ale svých snů nevzdal, naštvaný na Ferrari zanevřel a auta si pod značkou Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) začal stavět sám. Připomíná vám to něco? Ano, příběh Ferrucia Lamborghiniho jako bývalého zákazníka Ferrari je podobný, jen s jedním podstatným rozdílem - Ferrucio nikdy s auty závodit nechtěl, toužil stavět špičkové silniční stroje. Glickenhausovi závodění cizí není, právě naopak.

Pod hlavičkou SCG se tak začal objevovat nejprve závodních okruzích, kde znovu bodoval, myšlenek na silniční verzi se ale nevzdal. Dosud ovšem zůstalo jen u závodní verze s homologací na silnici jménem SCG003CS, což je nepochybně zajímavý stroj, pořad je to ale „jen” homologovaný závoďák se všemi svými nedostatky. Nyní došlo na první skutečně silniční automobil.

Dnes byl totiž odhalen stroj s nepříliš nápaditým jménem SGC004S, který můžete vidět na vizualizacích a ve formě zmenšeného modelu níže. Supersport určený na běžné komunikace bude vyroben především z karbonu, což mu umožní držet hmotnost pod hranicí 1 200 kg. Poháněn bude pětilitrovým osmiválcem se dvěma turbodmychadly, který bude posílat okolo 478 kW (650 koní) a 720 Nm točivého momentu na zadní hnanou nápravu. K milému překvapení bude na výběr mezi automatickou převodovkou a šestistupňovým manuálem - na ty se Ferrari vykašlalo už dávno.

Vnitřní uspořádání se inspirovalo legendárním McLarenem F1. V čele uprostřed bude sedačka řidiče, tříramenný volant, klasické budíky a měřiče a mnoho přepínačů, které budou ovládat zásadní systémy jako ABS či řízení trakce. Po stranách sedačky pilota budou dvě místa pro spolujezdce.

Ceny začnou na 400 000 dolarech (8 660 000 Kč), již dnes ovšem můžete složit desetinovou zálohu a podepsat předobjednávku. Auto má být zcela hotové během následujících 18 měsíců, Glickenhaus ale předpokládá, že první prototypy budou dokončeny do poloviny příštího roku. Prvních 25 kusů „The Founders Edition“ je téměř vyprodáno, pak bude následovat výroba 250 kusů ročně. Společnost SCG také plánuje v budoucnu nabídnout verze modelů pro závody GT3 a GTE / GTLM, ale to už je trochu jiný příběh.

Vrátíme-li se k právě odhalené silniční prvotině, je zjevné, že James Glickenhaus chápe, co dnes v produkci automobilek schází. Extrémně výkonné, relativně lehké sportovní auto s manuálem a pohonem zadních kol je trefa do černého. Skoro vyprodaná úvodní edice naznačuje, že jsou mezi námi stále lidé, kteří nemají problém zaplatit za něco, co Ferrari už dávno nenabídne - jemu, ani komukoli jinému...


Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 1 - SCG 004S oficialni prvni 01Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 2 - SCG 004S oficialni prvni 02Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 3 - SCG 004S oficialni prvni 03Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 4 - SCG 004S oficialni prvni 04Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 5 - SCG 004S oficialni prvni 05Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 6 - SCG 004S oficialni prvni 06Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 7 - SCG 004S oficialni prvni 07Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 8 - SCG 004S oficialni prvni 08Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 9 - SCG 004S oficialni prvni 09Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 10 - SCG 004S oficialni prvni 10Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 11 - SCG 004S oficialni prvni 11Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 12 - SCG 004S oficialni prvni 12Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 13 - SCG 004S oficialni prvni 13Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 14 - SCG 004S oficialni prvni 14Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 15 - SCG 004S oficialni prvni 15Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 16 - SCG 004S oficialni prvni 16Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 17 - SCG 004S oficialni prvni 17Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 18 - SCG 004S oficialni prvni 18Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne - 19 - SCG 004S oficialni prvni 19
SCG 004S vypadá slibně, už kvůli tomu, že v dnešní době nabídne v lehkém supersportu manuální převodovku

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše