Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Naštvaný klient Ferrari si natruc postavil vlastní sporťák. Nabízí i to, co Italové ne
18.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Ferrari je a zřejmě ještě dlouho bude ikonou mezi výrobci supersportů, některé věci ale už nenabízí. James Glickenhaus to teď chce napravit.
James Glickenhaus vydělal díky svým béčkovým filmovým trhákům a pozdějším obchodům s akciemi dost peněz na to, aby s filmařinou mohl seknout a naplno se věnoval tomu, co ho celý život bavilo - automobilům. Nejprve sbíral výjimečná auta a byl i dobrým zákazníkem Ferrari, ani to nejlepší z maranellské produkce mu ale nestačilo. A tak si nechal postavit stroj jen pro sebe - unikátní Ferrari P4/5 od Pininfariny. Právě v tu chvíli došlo to mezi ním a italskou automobilkou začalo skřípat.
Vůz vznikl dle návrhů samotného Glickenhause na základech modelu Enzo. Díky karbonové karoserii se snížila hmotnost a tím i zlepšily jízdní vlastnosti celého vozu, což začalo narušovat auru dárce orgánů. Po silniční verzi navíc následovala závodní P4/5 Comptizione, která na první pohled vypadala stejně, v útrobách se ale usídlila technika modelu Ferrari 430 Scuderia. I tento stroj byl úspěšný, což vedení v Maranellu nepřeneslo přes srdce vůbec a projekt přestalo podporovat mj. zákazem prodeje náhradních dílů.
Bývalý americký filmař se ale svých snů nevzdal, naštvaný na Ferrari zanevřel a auta si pod značkou Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) začal stavět sám. Připomíná vám to něco? Ano, příběh Ferrucia Lamborghiniho jako bývalého zákazníka Ferrari je podobný, jen s jedním podstatným rozdílem - Ferrucio nikdy s auty závodit nechtěl, toužil stavět špičkové silniční stroje. Glickenhausovi závodění cizí není, právě naopak.
Pod hlavičkou SCG se tak začal objevovat nejprve závodních okruzích, kde znovu bodoval, myšlenek na silniční verzi se ale nevzdal. Dosud ovšem zůstalo jen u závodní verze s homologací na silnici jménem SCG003CS, což je nepochybně zajímavý stroj, pořad je to ale „jen” homologovaný závoďák se všemi svými nedostatky. Nyní došlo na první skutečně silniční automobil.
Dnes byl totiž odhalen stroj s nepříliš nápaditým jménem SGC004S, který můžete vidět na vizualizacích a ve formě zmenšeného modelu níže. Supersport určený na běžné komunikace bude vyroben především z karbonu, což mu umožní držet hmotnost pod hranicí 1 200 kg. Poháněn bude pětilitrovým osmiválcem se dvěma turbodmychadly, který bude posílat okolo 478 kW (650 koní) a 720 Nm točivého momentu na zadní hnanou nápravu. K milému překvapení bude na výběr mezi automatickou převodovkou a šestistupňovým manuálem - na ty se Ferrari vykašlalo už dávno.
Vnitřní uspořádání se inspirovalo legendárním McLarenem F1. V čele uprostřed bude sedačka řidiče, tříramenný volant, klasické budíky a měřiče a mnoho přepínačů, které budou ovládat zásadní systémy jako ABS či řízení trakce. Po stranách sedačky pilota budou dvě místa pro spolujezdce.
Ceny začnou na 400 000 dolarech (8 660 000 Kč), již dnes ovšem můžete složit desetinovou zálohu a podepsat předobjednávku. Auto má být zcela hotové během následujících 18 měsíců, Glickenhaus ale předpokládá, že první prototypy budou dokončeny do poloviny příštího roku. Prvních 25 kusů „The Founders Edition“ je téměř vyprodáno, pak bude následovat výroba 250 kusů ročně. Společnost SCG také plánuje v budoucnu nabídnout verze modelů pro závody GT3 a GTE / GTLM, ale to už je trochu jiný příběh.
Vrátíme-li se k právě odhalené silniční prvotině, je zjevné, že James Glickenhaus chápe, co dnes v produkci automobilek schází. Extrémně výkonné, relativně lehké sportovní auto s manuálem a pohonem zadních kol je trefa do černého. Skoro vyprodaná úvodní edice naznačuje, že jsou mezi námi stále lidé, kteří nemají problém zaplatit za něco, co Ferrari už dávno nenabídne - jemu, ani komukoli jinému...
SCG 004S vypadá slibně, už kvůli tomu, že v dnešní době nabídne v lehkém supersportu manuální převodovku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva