Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejdražší Toyota za 4,1 milionu Kč nabízí i výbavu, kterou vám neprodají ani Němci
22.6.2019 | Mirek Mazal
Toyoty platí za jedny z nejobyčejnějších aut na trhu, která se s cenou drží patřičně nízko. Modely jako Corolla možná, o „japonském Rolls-Roycu” jménem Century to neplatí ani náhodou.
Toyota loni pustila do prodeje třetí generaci svého nejvznešenějšího modelu jménem Century. Je to velká, čtyřdveřová limuzína vyvedená ve stylu retro, kterou si zákazník může dopřát jen v jedné ze čtyř barev - černé, modré, červené a stříbrné. Nejnovější provedení měří na délku 5,3 metru a lpí na vizuální tradici předchůdců, přičemž zahrnuje vhodná technologická vylepšení odpovídající moderní době.
Na rozdíl od jiných modelů Toyoty s klasickým znakem trojité elipsy tvořící jméno automobilky je karoserie Centrury těchto insignií zcela zbavena. Exteriér si drží elegantní tvary přímých linií bez vyzývavých prolisů nebo futuristických prvků. Přední chromovaná maska je úzká, s členitým mřížkováním mezi podobně obdélníkovými světlomety. Zadní koncové reflektory kopírují vzhled představený v první generaci vozu v roce 1967 - Century skutečně stačily jen tři generace, aby přežila na trhu více jak půlstoletí.
Stejně jako v minulosti je třetí pokračování Century orientováno na poskytnutí maximálního pohodlí pasažérům na zadních sedadlech. Elektricky ovládaná křesla je možné elektricky nastavovat, dovedou zahřát nebo masírovat. Cestující mohou ulehnout do odpočinkové pozice s využitím opěrky nohou a před okolím je ochrání vyšívané záclonky jako z pokojíčku. Zajímavostí je omezené použití kůže, kterou doplňuje pravé dřevo a semišový potah příjemný na dotek.
Interiér je zcela izolovaný od venkovního ruchu. Za protihlukovými skly vládne klid, a pokud je třeba oživit luxusní plavbu po silnici, může se hodit zvukový systém standardně vybavený 20 reproduktory. Ozvučení doplňuje dvacetipalcový displej, který umožňuje cestujícím sledovat televizi anebo ovládat mnoho předinstalovaných funkcí přes dotykový panel na dosah ruky.
Auto nepokulhává ani po stránce pohonu, automobilka si dovolila osadit pětilitrový osmiválec 2UR-FSE doplněný o hybridní technologii Toyota Hybrid System II, který údajně zachovává parametry předchozí V12 s nižší spotřebou ve městě. Menší agregát disponuje bohatým výkonem 317 kW (431 koní) směřujících jen na zadní kola. Maximální rychlost zůstává na metě 250 km/h, ani na hranici omezovače by neměla být cítit nejistota v řízení, protože bylo modernizováno zavěšení a přibylo vzduchové odpružení.
Tohle všechno na přiloženém videu do detailu předvádí člověk, který si na Youtube říká effspot a právě Century se podíval na zoubek. Všímá si nejen detailů více či méně známých z minulosti, ale i dosud neznámých drobností, jako je prachovka ukrytá v zavazadelníku. Pokud víme, je to jediné auto na světě, které něčím takovým může být vybaveno z továrny - za touto nabídkou pokulhávají i Němci, kteří vám jinak za příplatek rádi prodají i to, co vám na očích ani nevidí. Docela by nás zajímalo, k čemu především má tato výbava sloužit. Aby osobní řidič měl čím trávit čas při čekání na vzácného pasažéra při plánované zastávce? Nebo snad k permanentnímu udržování čistoty v kabině?
Ať už je to jakkoli, právě pohodlí na palubě si effspot všímá především. Zvukový komfort je prý zcela mimořádný na to, že jde o vůz za cenu, kterou lze pořád ještě označit za přijatelnou. Možná i proto se tomuto vozu říká „japonský Rolls-Royce”. Škoda, že za sumu 19,6 milionu jenů (4,1 milionů Kč) si ji mohou koupit jen japonští zákazníci, pro které každý měsíc vznikne jen 50 ručně vyhotovených kusů. Nemálo z nich pochází z japonské císařské dynastie.
Vidět Century třetí generace z pohledu cestujícího se jen tak někomu nepoštěstí
Vlajková loď Toyoty na loňských oficiálních fotkách
Zdroj: [https://www.youtube.com/channel/UCimeNaqaRtai6VwYhbQdqbQ effspot@Youtube]
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22