Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejdražší Toyota za 4,1 milionu Kč nabízí i výbavu, kterou vám neprodají ani Němci
22.6.2019 | Mirek Mazal
Toyoty platí za jedny z nejobyčejnějších aut na trhu, která se s cenou drží patřičně nízko. Modely jako Corolla možná, o „japonském Rolls-Roycu” jménem Century to neplatí ani náhodou.
Toyota loni pustila do prodeje třetí generaci svého nejvznešenějšího modelu jménem Century. Je to velká, čtyřdveřová limuzína vyvedená ve stylu retro, kterou si zákazník může dopřát jen v jedné ze čtyř barev - černé, modré, červené a stříbrné. Nejnovější provedení měří na délku 5,3 metru a lpí na vizuální tradici předchůdců, přičemž zahrnuje vhodná technologická vylepšení odpovídající moderní době.
Na rozdíl od jiných modelů Toyoty s klasickým znakem trojité elipsy tvořící jméno automobilky je karoserie Centrury těchto insignií zcela zbavena. Exteriér si drží elegantní tvary přímých linií bez vyzývavých prolisů nebo futuristických prvků. Přední chromovaná maska je úzká, s členitým mřížkováním mezi podobně obdélníkovými světlomety. Zadní koncové reflektory kopírují vzhled představený v první generaci vozu v roce 1967 - Century skutečně stačily jen tři generace, aby přežila na trhu více jak půlstoletí.
Stejně jako v minulosti je třetí pokračování Century orientováno na poskytnutí maximálního pohodlí pasažérům na zadních sedadlech. Elektricky ovládaná křesla je možné elektricky nastavovat, dovedou zahřát nebo masírovat. Cestující mohou ulehnout do odpočinkové pozice s využitím opěrky nohou a před okolím je ochrání vyšívané záclonky jako z pokojíčku. Zajímavostí je omezené použití kůže, kterou doplňuje pravé dřevo a semišový potah příjemný na dotek.
Interiér je zcela izolovaný od venkovního ruchu. Za protihlukovými skly vládne klid, a pokud je třeba oživit luxusní plavbu po silnici, může se hodit zvukový systém standardně vybavený 20 reproduktory. Ozvučení doplňuje dvacetipalcový displej, který umožňuje cestujícím sledovat televizi anebo ovládat mnoho předinstalovaných funkcí přes dotykový panel na dosah ruky.
Auto nepokulhává ani po stránce pohonu, automobilka si dovolila osadit pětilitrový osmiválec 2UR-FSE doplněný o hybridní technologii Toyota Hybrid System II, který údajně zachovává parametry předchozí V12 s nižší spotřebou ve městě. Menší agregát disponuje bohatým výkonem 317 kW (431 koní) směřujících jen na zadní kola. Maximální rychlost zůstává na metě 250 km/h, ani na hranici omezovače by neměla být cítit nejistota v řízení, protože bylo modernizováno zavěšení a přibylo vzduchové odpružení.
Tohle všechno na přiloženém videu do detailu předvádí člověk, který si na Youtube říká effspot a právě Century se podíval na zoubek. Všímá si nejen detailů více či méně známých z minulosti, ale i dosud neznámých drobností, jako je prachovka ukrytá v zavazadelníku. Pokud víme, je to jediné auto na světě, které něčím takovým může být vybaveno z továrny - za touto nabídkou pokulhávají i Němci, kteří vám jinak za příplatek rádi prodají i to, co vám na očích ani nevidí. Docela by nás zajímalo, k čemu především má tato výbava sloužit. Aby osobní řidič měl čím trávit čas při čekání na vzácného pasažéra při plánované zastávce? Nebo snad k permanentnímu udržování čistoty v kabině?
Ať už je to jakkoli, právě pohodlí na palubě si effspot všímá především. Zvukový komfort je prý zcela mimořádný na to, že jde o vůz za cenu, kterou lze pořád ještě označit za přijatelnou. Možná i proto se tomuto vozu říká „japonský Rolls-Royce”. Škoda, že za sumu 19,6 milionu jenů (4,1 milionů Kč) si ji mohou koupit jen japonští zákazníci, pro které každý měsíc vznikne jen 50 ručně vyhotovených kusů. Nemálo z nich pochází z japonské císařské dynastie.
Vidět Century třetí generace z pohledu cestujícího se jen tak někomu nepoštěstí
Vlajková loď Toyoty na loňských oficiálních fotkách
Zdroj: [https://www.youtube.com/channel/UCimeNaqaRtai6VwYhbQdqbQ effspot@Youtube]
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 2 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 4 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova