Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlepší motory pro rok 2019 podle Wards Auto? Došlo i na jeden diesel
14.12.2018 | Mirek Mazal
V době sílícího odporu proti naftovým motorům by člověk nečekal jejich úspěch v podobné anketě, tím spíše ne, vybírají-li Američané. Tady se ale diesel prosadil, i s řadou dalších konvenčních motorů.
Blíží se konec roku a s ním také tradiční ohlédnutí za předchozími dvanácti měsíci či pohledy do těch následujících. Nevyhnou se jistě ani světu aut, který poznal a pozná spoustu nových modelů, nápadů a technických řešení hodných pozornosti. Rychlý vývoj se odehrává i na poli pohonných jednotek a právě na ty se dnes zaměříme.
Zejména evropský důraz na ekologii by mohl naznačovat, že éra spalovacích motorů je u konce a vládu přebírají více či méně elektrifikované pohony. Pokud se ale podíváme na výsledky tradiční volby nejlepších motorů pro následující rok organizace Wards Auto, která je vybírá na základě zkušeností z předešlých měsíců, vidíme takový trend jen částečně. Mezi desítku nejlepších se propracovaly pouze dva ryze elektrické pohony a dva hybridy, většinou uspěla klasika. A místo pod sluncem si překvapivě vydobyl i jeden diesel.
Hodnocení Wards Auto začalo u výběru 34 kandidátů z celého světa, který zahrnul všechny myslitelné nové motory od těch tradičních spalovacích až po ryze elektrické. Tým hodnotitelů strávil říjen a listopad testováním a včera představil světu velmi rozmanitou desítku vítězných strojů, které dokázaly nejvíce zaujmout svým výkonem, spotřebou, charakterem, zvukovým projevem či kultivovaností. V následujícím seznamu nejde ani tak o provedení vozidla nebo modelovou řadu (uvedeny jsou proto, aby bylo zřejmé, v jakých typech byl ten či onen motor testován), podstatné je, co mají pod kapotou.
10 nejlepších motorů pro rok 2019 podle Wards Auto
1. Benzinový 3,0 R6 B58 (BMW X5 xDrive40i 2019)
Další evoluce řadového šestiválce BMW produkuje s pomocí jediného turba až 250 kW (340 koní) výkonu v 5 500 až 6 500 ot./min a točivý moment maxmálně 450 Nm v rozpětí 1 500 až 5 200 ot./min. Nová generace kvůli přeplňování už moc nepotěší zvukem, dynamikou ale neurazí. Asi nikdo nemůže nic namítat proti zrychlení na stovku za 5,5 sekundy a maximální rychlosti 243 km/h, pohání-li tento motor velké SUV, jako je X5.
2. Benzinový 6,2 V8 (Chevrolet Silverado 4WD 2019)
Porotu zaujal plnohodnotný americký osmiválec s velkým objemem. Konzervativní jedinci budou říkat, že do velkého pick-upu se nic jiného nehodí, je ale spíše zázrak, že je takový motor stále v nabídce, třebaže jen v USA. Výkon až 313 kW (425 koní) přichází při 5 600 ot./min, točivý moment 623 Nm graduje při dosažení 4 100 ot./min.
3. Dieselový 3,0 V6 (Ford F-150 2018)
Ford dnes na rozdíl od Chevroletu preferuje ve svém klíčovém pick-up šestiválce a právě ten uspěl jako další. Překvapivě se však nejedná o benzinový motor EcoBoost, ale třílitový nafťák Power Stroke s relativně skromnými 186 kW (254 koní) výkonu při 3 250 ot./min a 597 Nm točivého momentu při 1 750 ot./min. Výhodou tohoto dieselu je ušetřená hmotnost nad přední nápravou, dynamika a celkový projev vozu tak prý překonávají očekávání.
4. Benzinový 5,0 V8 (Ford Mustang GT 2018)
Mustang nemohl být vynechán, protože jeho úspěchy rezonují v Evropě i za oceánem. Osmiválcový, podélně uložený motor s pěti litry objemu vyrábí zadním kolům výkon 331 kW (450 koní) při 7 000 ot./min a točivý moment 529 Nm při 4 600 ot./min. Podle Wardsu je dynamický i - vzhledem ke své velikosti - překvapivě úsporný.
5. Benzin-elektrický hybrid 2,0 (Honda Accord Hybrid 2018)
Hybridní Accord bývá v USA označován za nejlepší auto ve své třídě. Minimálně v případě motoru na tom něco bude, protože je prvním alternativním pohonem seznamu Wards Auto. Dvoulitrová čtyřválcová jednotka je spojená se dvěma elektromotory, celkový výkon odpovídá 158 kW (215 koním), což stačí na dosažení stovky za 6,7 sekundy.
6. Synchronní elektromotor (Hynudai Kona 2019)
Malé, plně elektrické SUV automobilky Hyundai známe i z českých silnic. Zatím se neobjevuje ve velkém zastoupení, protože zákazníci nemají chuť volit netradiční způsob pohonu. Maximální výkon synchronního elektromotoru s permanentním magnetem je 150 kW (204 koní) a 395 Nm, tím pádem se řidič dostane na 100 km/h za 7,6 sekundy.
7. Elektromotor poháněný palivovými články (Hyundai Nexo FCV 2019)
Další Korejec, tentokrát exotický vůz s elektrickým pohonem a vodíkem coby zdrojem energie. Nezvyklé palivo krmí motor schopný vyvinout až 120 kW (163 koní) výkonu a 395 Nm točivého momentu, akcelerace na stovku je otázkou 9,5 sekundy.
8. Benzinový 2,0 turbo (Infiniti QX50 2019)
Motor luxusní SUV z Japonska získalo vavříny díky dobře sladěné čtveřici válců s turbodmychadlem. Benzínový dvoulitr pohání primárně přední kola výkonem 200 kW (271 koní) při 5 600 ot./min a točivým momentem 380 Nm při 1 600 ot./min.
9. Benzin-elektrický hybrid 2,0 (Lexus UX 250h 2019)
Řadu alternativních jedinců rozšířil Lexus UX 250h díky zážehovému řadovému čtyřválci se dvěma elektromotory. Společně generují výkon 130 kW čili 177 hybridních koní. Rozdělení motorů na obě nápravy umožňuje fungování systému 4x4 bez kardanové hřídele.
10. Benzinový 3,6 V6 (Ram 1500 2019)
Poslední kolonka patří návratu mezi klasiku. Správný zvuk šestiválcového ústrojí patří terénnímu pick-upu s velkou korbou. Ram 1500 táhne dopředu 3,6litrový motor o výkonu 227 kW (309 koní) a 367 Nm, což na americké poměry není nic mimořádného, na nominaci mezi desítku nejlepších motorů pro rok 2019 to ale stačilo.
Zdroj: Wards Auto
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch