Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější SUV světa nemusí být nudné. Podívejte se na něj ve verzi Extreme
11.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vážně extrémní vzhled nadělil Renault svému donedávna velmi úspěšnému pokusu o levné SUV. Právě proto, aby bylo úspěšným i nadále.
Renault Kwid je označován jako nejlevnější SUV světa. Je otázka, jak moc si může říkat SUV a jak moc jen přizvednutý hatchback, jeho cena je ale skutečně nízká - na indickém trhu začíná na 261 800 rupiích (cca 91 tisíc korun). I díky tomu se mu prodejně daří, nebo aspoň dařilo - donedávna měsíční odbyt pravidelně překračoval 10 000 vozů, až letos v dubnu začal poměrně razantní pád z výšin. V červnu již bylo prodáno jen 5 439 aut, a tak se francouzská automobilka vcelku pochopitelně rozhodla, že trochu rozvíří stojaté vody.
Na právě probíhajícím indonéském autosalonu GIIAS 2017 tak představila variantu Extreme, která svým jménem ani moc nepřehání. Zatím se jedná pouze o koncept, nicméně značka chce s jeho pomocí upozornit na verze, které reálně dorazí. Mezi nimi bude nejen podobně extrémní varianta, ale i poněkud umírněnější provedení Outdoor, které se ukáže v příštím roce a jež by mělo oproti sérii dostat sadu spoilerů kvůli agresivnějšímu vzhledu. Vůči konceptu ale bude taková verze daleko blíže základu, přemýšlet o ní můžeme spíše jako o takovém Audi S-Line než skutečném „eSku“.
Tím samozřejmě nechceme jakkoliv srovnávat vozy německé značky s francouzským SUV, jen se vám snažíme přiblížit, co se chystá. To reálně uvidíme až příští rok, zatím raději setrváme u konceptu, jenž se pyšní novými nárazníky s některými detaily vyvedenými v šedé či červené barvě. Toto schéma je vlastní i zbytku karoserie, na bocích si můžeme povšimnout i motivu šachovnice.
Vyjma nových nárazníků dostal Kwid Extreme i diodová světla, zvýrazněnou čelní masku, nafouklé blatníky, mohutnější boční prahy či rozměrné střešní křídlo. Dále tu pak máme 18palcová litá kola OZ s nízkoprofilovými pneumatikami či karbonové polepy na kapotě. Malé SUV tak vypadá opravdu agresivně, překvapivě však jen zvenčí. Uvnitř došlo pouze na změnu čalounění sedadel, vše ostatní je ale již součástí série.
Stejný je i podvozek a pohonná jednotka, kterou je v tomto případě litrový atmosférický tříválec SCe naladěný na 68 koní a 91 Nm točivého momentu, které na přední kola přenáší pětistupňový manuál. Vyjma tohoto agregátu je Kwid k mání ještě s 0,8litrovým tříválcem a výkonem 54 koní a právě jím osazená verze stojí výše zmíněných 261 800 rupií. Kolik budou stát zvláštní provedení, až dorazí na trh, můžeme jen spekulovat - v přepočtu více než 100 tisíc Kč to bude jistě, o mnoho více to ale být nemůže. Inu, jiný kraj, jiné... ceny.
Renault Kwid Extreme je zatím jen konceptem, který ovšem předchází sériovému provedení. Tak extrémní pochopitelně nebude, na poměry, čím tento vůz je, se ale při zemi držet nemá
Zdroj: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 23 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva