Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejluxusnější korejské SUV bylo oficiálně odhaleno, připomíná Supermana i Jaguary
1.1.2020 | Petr Prokopec
Korejci se rozhodli do nového roku vykročit pravou nohou a poprvé oficiálně odhalili nejluxusnější SUV, které kdy poslali do světa. Jejich Genesis GV80 není dokonale originální, ale zaujme.
Korejská luxusní značka Genesis, spadající pod automobilku Hyundai, o sobě dala naposledy pořádně vědět na autosalonu v Los Angeles, kde ukázala inovovanou limuzínu G90. Šlo již o druhý odhalený facelift tohoto modelu, který ale přinesl to samé, co ten první. Automobilka totiž s toutéž modernizací přišla v Americe rok poté, co nové prvky ukázala na domácím trhu. Bude tedy zajímavé sledovat, jak zejména na modifikovanou čelní masku připomínající emblém Supermana zareaguje publikum, jenž je touto komiksovou postavou odkojeno.
Je přitom třeba dodat, že s novou podobou přídě se Američané - a s nimi celý svět či alespoň ty trhy, kde je značka Genesis činná - budou muset smířit. Genesis totiž obřím štítem, vedle kterého se i aktuální čelní ledvinky BMW zdají být malé, hodlá evidentně osazovat všechny své modely. Dostane jej tedy i první firemní SUV GV80, jenž se dle původních předpokladů mělo právě též v Los Angeles, nakonec ho ale Korejci vytáhli až na přelomu roku a ukázali jej zvenčí i zevnitř.
Design je ryze subjektivní záležitostí, a tak si o něm obrázek jistě nejlépe uděláte sami. Nicméně je třeba dodat, že vůči uhlazeným čelním partiím takového BMW X5 nebo Mercedesu GLE působí předek Genesis poněkud nedokončeně. Rozměrnou masku tak doprovází úzké světlomety, jenž při pohledu zpředu napomáhají jisté vizuální těžkopádnosti. Při pohledu bočním tu ale již máme jisté podobenství s Audi či Bentley.
V rámci interiéru již najdeme kontroverzí daleko méně, ač jedna tu zůstává. Genesis s GV80 zjevně přechází na otočný volič jízdních režimů automatu, který prosazuje zejména Jaguar a který se podle nás příliš neosvědčil. A britské kabiny připomínají i některé další detaily. To pochopitelně není nutně špatné, neboť posádku bude zjevně obklopovat nemalý luxus. Zajímavý je i pohled na volant, který počítá pouze se dvěma rameny. Toto pro změnu připomíná starší Mercedesy a stejným směrem se nově vydala i Škoda s novou Octavií, pročež dost možná jde o nový trend celého odvětví.
Dodat už můžeme jen pohled pod kapotu, kde se kupodivu zatím nemluví o instalaci pětilitrového osmiválce, jenž je pro značku Genesis vrcholem. Zákazníci tedy dle prozatímních informací budou mít na výběr mezi 3,5litrovým šestiválcem (380 koní, 530 Nm) a 2,5litrovým čtyřválcem (304 koní), k nimž se mimo Spojené státy přidá ještě třílitrový turbodiesel (278 koní, 589 Nm). S SUV a dieselem v nabídce se chce značka vydat i do Evropy, může ale trvat ještě rok nebo dva, než se tu Genesisů skutečně dočkáme.
Zvenčí se za rozměrným štítem připomínajícím Supermana možná nebude skrývat osmiválec, uvnitř ale zcela jistě najdeme vcelku umírněný luxus s poněkud kontroverzním voličem režimů automatické převodovky
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera