Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Ford Mustang už není sporťák, ale elektrické SUV, plně ho odhalil únik
15.11.2019 | Mirek Mazal
Automobilky se snaží učinit elektrická auta „cool”, i když nejde zrovna o strhující modely. Používání slavných jmen je jednou z cest, krom loga nemá tento stroj s Mustangem společného zhola nic.
Fordu unikly prakticky všechny důležité materiály k novému modelu z řady Mustang. Abychom tedy byli přesní, Ford je svou nedbalostí předčasně uvolnil sám, když na webu pro veřejnost omylem zveřejnil kompletní prezentaci. Tu v mezičase stáhl, jenže co se jednou internetu dá, to už zpátky nevydá, a tak američtí novináři všechny části webu zveřejnili jinými cestami.
Pokud nyní očekáváte odhalení další evoluce dvoudveřového kupé s vidlicovým osmiválcem pod kapotou, musíme vás zklamat. Ikonické jméno Ford v podstatě jen využil pro větší zviditelnění docela jinak koncipovaného auta, elektrickému SUV. Právě tím nový Ford Mustang Mach-E je.
Jeho oficiální odhalení musí být na spadnutí, neboť uniklá prezentace hovoří o zahájení přijímání prvních předobjednávek už 18. listopadu tohoto roku. Na zahájení sériové výroby si ale přesto ještě počkáme - plnohodnotné objednávky bude Ford přijímat až v druhé polovině příštího roku. Na výběr bude pět variant s různě výkonnými motory, různě velkými akumulátory a pohony zadních nebo všech kol. Nejlevnější verze stojí od 43 895 dolarů (1 milion Kč), nejvyšší varianta s označením GT ponese cenovku 60 500 dolarů (1,4 milionu Kč) bez daně.
Ford věří v dojezd úvodní výrobní série First Edition s pohonem 4x4 zhruba 435 kilometrů, přesný výkon a kapacitu akumulátorů ale zatím neznáme. Klasický typ bez čtyřkolky ujede na jedno nabití až 480 kilometrů a automobilka se také chlubí zrychlením GT 4x4 na stovku za 3 sekundy, ovšem s potenciálním dojezdem jen 370 kilometrů. Získané informace slibují možnost desetiminutového nabíjení energie k prodloužení dojezdu o dalších 76 kilometrů klidným tempem. Proti tankování klasického paliva pořád spousta času, ale bývá i hůře.
Odkaz rodině Mustangů je přiblížen nejvíce jménem a logem, zbytek jen letmo připomíná supersport se čtyřmi výfuky. Drobné spojitosti můžeme vidět v designových prvcích zadních světlometů, zbytek elektromobilu jde vlastní cestou uhlazené karoserie vstřícné obtékání vzduchu. Nafouklá příď se vlní dál přes dva páry dveří až k zadní části se zkoseným oknem.
Uvnitř architektura připomíná Teslu, tak moc je Mustang mimo svoji originalitu. Převládá minimalismus v kontrastu se dvěma velkými obrazovkami. Středová s dotykem poslouží kompletnímu ovládání palubních funkcí a infotainmentu, menší za multifunkčním volantem nahradí klasickou přístrojovou desku dle posledních trendů elektrické doby. Typičtěji to už asi nešlo, podle nás trochu nešťastné využití jména docela jinak koncipovaného auta pro elektrické SUV.
Ať už se vám to líbí nebo ne, nejnovější Ford Mustang vypadá takto. Říká si Mach-E a jde o elektrické SUV
Zdroj: Ford přes Jalopnik
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 51 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 54 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami