Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější motor 2,0 TDI s výkonem 204 koní míří do první Škody, známe detaily
12.10.2018 | Petr Prokopec
I když na diesely slunce nesvítí, VW má přichystanou novou verzi stále populárního 2,0 TDI. Jen pro sebe si ji nenechá, variantu s výkonem přes 200 koní dostane i nová Škoda Octavia RS.
Není žádným tajemstvím, že na sklonku příštího roku dorazí čtvrtá generace Škody Octavia. Mladoboleslavský bestseller bude s největší pravděpodobností debutovat na autosalonu ve Frankfurtu a ještě před Vánoci mohl zamířit do prodeje. Dle nových informací budou liftback i kombík znovu zhruba 4,7 metru dlouhé, k výraznějšímu nárůstu oproti současnému provedení tak nemá dojít. Octavia tak asi bude blíže nástupci Rapidu, než kdokoliv očekával.
Novinka dorazí na evoluční verzi modulární platformy MQB, se kterou budou spárovány i modernější pohonné jednotky. Před pár dny přišly informace o plug-in hybridní variantě RS, která by dle šéfa vývoje Christiana Strubeho v nabídce doplnila ryze benzinové a dieselové modely. Podle nových informací ale dieselové RS do propadliště dějin nezamíří a dorazí také v nové generaci.
Právě nová Octavia RS TDI má být vozem, který dostane nový dvoulitrový čtyřválec, který pošle na přední nápravu až 204 koní. To je oproti dnešnímu RS slušný posun vpřed, 20 koní navíc už bude znát. Na poměry výkonných kompaktů to ale zase tak moc není.
Člověk by se mohl prát, proč Škoda nesáhne po motoru 2,0 BiTDI, která se stará o pohon Škody Kodiaq RS, ten nabízí až 240 koní a 500 Nm točivého momentu. Zatím jej ale žádné menší auto koncernu VW nedostalo, a tak předpokládejme problémy s prostorem či hmotností. Nakonec Passat B8 s tímto agregátem není žádný střízlík a Octavia RS by s ním snadno mohla být pomalejší než lehčí verze s 204 kobylami.
Počítejme tedy s tím, že novinka bude sprintovat na stovku okolo 7,5 sekund, dosáhne rychlosti okolo 240 km/h a s kombinovanou spotřebou jistě bude cílit pod 5 litrů na 100 km. To jsou zajímavé hodnoty, kterým se i onen hybrid může mít problém vyrovnat, tedy alespoň ve skutečném světě. Je ale otázkou, zda právě to nezlomí jednomu či druhému provedení vaz už při vývoji, to je ale zatím předčasné soudit.
Stejně tak je zatím otázkou, co od nového motoru vůbec očekávat, praktickou zkušenost s ním zatím mimo automobilku nemá nikdo. Maximum podrobností k němu můžete najít na záběrech z jeho prezentace na Vídeňském motorovém symposiu, po které jsme mu věnovali i vlastní článek.
Nová generace Octavie RS TDI dostane zbrusu nový motor 2,0 TDI s výkonem 204 koní. To je celkem slušný nárůst, na RS to ale vysoké číslo pořád není
Současná Škoda Octavia RS TDI disponuje 184 koňmi a za dynamický zázrak ji označit nelze
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před hodinou - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch