Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs

Až do extrému zašli Američané pří vývoji tohoto stroje ve snaze zpříjemnit tažení přívěsu s ním. Utáhne skoro 14 tun a s pomocí 15 kamer učiní jakkoli velký přívěs doslova průhledným.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs

23.1.2019 | Mirek Mazal

Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Až do extrému zašli Američané pří vývoji tohoto stroje ve snaze zpříjemnit tažení přívěsu s ním. Utáhne skoro 14 tun a s pomocí 15 kamer učiní jakkoli velký přívěs doslova průhledným.

Pick-upy neboli lehké nákladní automobily jsou pro Spojené státy americké nejtypičtějšími automobily. Ve většině zbytku světa jsou výkonná auta s korbou okrajovou záležitostí, Američané je ale kupují po milionech. Už přes 40 let je tak v USA nejprodávanějším autem Ford série F, který si každou minutu připisuje dvě objednávky na nový vůz. Zbylí zájemci nakupují u konkurenčních automobilek jako Ram nebo Chevrolet a není divu, že tato trojce výrobců pevně vládne zaoceánskému trhu.

Konkurenční boj se stará i o to, že s každou generací nového pick-upu přichází větší a větší monstra a své v něm chce říci i značka GMC. Ta pod označením Sierra Heavy Duty modelového roku 2020 představila svou novou vlajkovou loď, kterou vybavila množstvím nových funkcí. To aby se výše zmínění rivalové měli zase čemu přiučit.

Jednou z nejdůležitějších aktualizací je systém ProGrade Trailering System, který poskytuje řidiči 15 pohledů ven prostřednictvím kamer a dokáže se tak postarat i o „zneviditelnění” přívěsu. To zní trochu tajemně, systém ale zkrátka dokáže snímat prostor v okolí vozu takovým způsobem, že při zařazení zpátečky umí v obrazu parkovací kamery přívěs ponechat jen v náznaku a dovolí řidiči vidět i věci, které při přes něj logicky neviděl. Novinka dále zvládá zkoušku světel přívěsu a jeho elektrickou diagnostiku, dokáže sledovat tlak a teplotu pneumatik taženého vleku, připomene pravidelnou údržbu a zvládne kontrolu techniky před odjezdem.

Jeden z králů amerických silnic se ale vytasil i s dalšími vychytávkami. Řidiči budou mít k dispozici například automatickou parkovací brzdu, integrované kontrolní zařízení brzdového systému přívěsu, motorovou brzdu, asistent rozjezdu do kopce, řízený sjezd z kopce, automatické vyrovnání vozíku a další podobné funkce. Z toho všeho je zjevné, jak moc se výrobce zaměřil na elektronické strážce bezpečné jízdy s přívěsem za autem.

Programátoři dostali volné ruce, ale pozadu nezůstalo ani designérské oddělení. Nový model Sierra HD dostal masivní přední mřížku s rudým nápisem GMC, členité přední lampy, mlhovky LED a střešní poziční světla pro země, kde je oranžové osvětlení povoleno. Samotné vozidlo je ve skutečnosti delší a vyšší než výběhová varianta.

Všechny verze užitkového automobilu z Detroitu využívají velký osmiválcový turbodiesel Duramax o objemu 6,6 litrů, který dává výkon 332 kW (451 koní) a točivý moment 1 233 Nm. Tento agregát je spojen s novou desetistupňovou automatickou převodovkou Allison. I zásluhou silného motoru pick-up utáhne až extrémních 13 607 kilogramů.

Společnost GMC rovněž aktualizovala typ Sierra AT4 HD pro modelový rok 2020. Přídomek AT4 je označení pro volbu do náročnějších podmínek a terénu. Zahrnuje řadu tmavých chromových doplňků exteriéru, stejně jako přední a zadní nárazníky tvořené na míru. Uvnitř vozu převládne tmavý odstín obložení, povrchová úprava z texturovaného hliníku, čalounění Jet Black, kožené sedačky a vyšívané odznaky AT4 na opěrkách hlavy. Odolnější úprava zahrnuje terénní odpružení, 18palcová kola, 15palcový head-up displej a Traction Select System se specifickým režimem Off-Road.

Prodej Sierry Heavy Duty 2020 obou kategorií bude zahájen v pozdějším období tohoto roku, a to ve verzích verze 2500HD a 3500HD. Ceny zatím nebyly oznámeny.


Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 1 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 01Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 2 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 02Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 3 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 03Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 4 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 04Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 5 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 05Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 6 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 06Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 7 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 07Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 8 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 08Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 9 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 09Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 10 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 10Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 11 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 11Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 12 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 12Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 13 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 13Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 14 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 14Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 15 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 15Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 16 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 16Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 17 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 17Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 18 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 18Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 19 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 19Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 20 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 20Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 21 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 21Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 22 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 22Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 23 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 23Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 24 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 24Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 25 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 25Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 26 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 26Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 27 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 27Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 28 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 28Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 29 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 29Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 30 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 30Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 31 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 31Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs - 32 - GMC Sierra HD 2020 foto prvni 32
Takto vypadá nová generace GMC Sierra HD. Hlavně jízdu s těžkým vlekem by měl zvládnout lépe než kterýkoli srovnatelný vůz na trhu

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše