Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější ruská motorka je tak trochu auto, tak trochu vesmírná loď na kolech
6.11.2018 | Petr Prokopec
Jsou to přirovnání jistě odvážná, nikoli však přehnaná. Dnes už nepříliš často vídané spojení motorky se sajdkárou se dočkalo motoru používajícího materiálů NASA a k tomu pohonu obou zadních kol.
Motocyklům se na našem webu věnujeme spíše okrajově, dnes ale musíme udělat jednu výjimek. Ruská značka Ural se totiž v mnohém přibližuje světu automobilů, a to zvláště v případě modelu Gear Up, který byl čerstvě modernizován pro modelový rok 2019. Je to sice pořád motocykl, se sajdkárou a druhým poháněným kolem ale k autu nemá zase tak daleko.
Se třemi koly je spojena celá stávající nabídka Uralu, dopřát si v této konfiguraci tedy můžete jak základní model CT, tak i M70 se stylovým retro tachometrem. Toto provedení ale letos končí, přičemž stejně jako základ mělo poháněné jen jedno zadní kolo. To ve všech případech roztáčel dvouválec s protiběžnými písty o objemu 750 cm2, který původně vznikl u BMW. Gear Up jej má rovněž, nově navíc řádně vylepšený. A jeho výkon proudí vždy na obě zadní kola.
Úpravy motoru jsou v tomto případě zajímavější, než obvykle bývají. Kompletně přepracována byla horní část boxeru, která se pyšní hlubšími žebry kvůli lepšímu chlazení i prodloužení životnosti. Nové jsou sací a výfukové kanály, stejně jako je vylepšeno opracování povrchů kvůli zabránění uniku oleje okolo ventilů. Značka dále nasadila nové písty, kterých se týká největší změna. Původně byly kovány, nově jsou odlévány z nové slitiny NASA388, která páruje hliník a křemík. Ty mají povrch ošetřený pro co nejnižší tření. Najdeme na nich teflon, fosfát hořčíku či plazmou nanášený molybden.
Pomalu se tedy zdá, že Ural začal chystat vesmírnou loď, ovšem nakonec z toho firmě vylezla tříkolová motorka. Její písty nově mají být silnější a lehčí, přičemž se zároveň lépe vypořádají se střídáním teplot. Tím ale novinky nekončí, dále lze zmínit i přepracované vstřikování paliva, kde senzor polohy plynového pedálu prý zásadně zvyšuje odezvu.
Zmínit můžeme také vylepšení stabilizace tlaku palivového systému, stejně jako modifikovanou palivovou pumpu integrovanou do samotné nádrže či zlepšenou kontrolu volnoběhu. Jiný je rovněž olejový okruh, jehož součástí je i přepracovaná vana. Ta má nyní větší kapacitu než dosud, světlá výška se však nezměnila a zůstává v případě modelu Gear Up na 17 cm.
Ural CT má podvozek o půl centimetru níže, zaměřen je spíše na jízdu ve městě či po hladkém asfaltu. Gear Up však i díky pohonu dvou kol má obstát také v terénu, kde jeho majitelé ocení další novinku, a sice nové ráfky, které jsou díky přepracovanému náboji plně zaměnitelné. Je tedy jedno, zda píchnete to přední či zadní, rezerva poslouží tam i tam.
Tím nám novinky končí, zmínit tak již jen můžeme, že třeba ve Státech bude vylepšený Ural Gear Up k mání od ledna 2019 za 16 999 USD (cca 385 700 Kč). Vůči předchozímu provedení se tedy cena nemění, při starém pak zůstává i výkon 41 koní a točivý moment 57 Nm. Stačí to na nezměněnou maximálku 112 km/h.
Ural Gear Up se dočkal nových kol...
...stejně jako přepracovaného motoru s protiběžnými písty, jenž má kořeny u BMW
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22