Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější speciál Bentley je pro Evropu ošizený. Důvod může být jen jeden
27.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do prodeje míří nová limitovaná edice Continental GTC Timeless a k mání bude v Evropě i v USA. Na obě místa ale nedorazí ve stejné podobě.
Příchod třetí generace Bentley Continental je doslova za dveřmi, podle dosavadních náznaků by ke slavnostnímu debutu mělo dojít během zářijového autosalonu ve Frankfurtu. Virtuální odhalení tedy můžeme čekat v následujících týdnech. Jelikož se o novince mluví již déle než rok, není překvapivé, že zájem o stávající provedení začíná výrazně klesat. Bentley proto zákazníky vnadí jednou limitovanou edicí za druhou.
Nově si můžeme představit provedení s příznačným jménem Timeless (nadčasový), ve kterém bude k dispozici otevřená varianta Continental GTC. Slavit má čtrnáctiletý pobyt vozu na trhu, jenž pokrývá hned dvě generace - i když ta stávající je spíše větší evolucí originálu, neboť dostala do vínku tutéž architekturu a k výrazným změnám nedošlo ani pod kapotou. Ostatně, mimořádně odlišná není vůči běžnému modelu ani nejnovější limitovaná edice.
Po stránce exteriérové jsou jedinou novinkou chromové lišty, které se objevují na čelních partiích. Mimo ně dorazily ještě plaketky označující, že toto není jen tak obyčejné Bentley. Zákazníci mohou vybírat mezi sedmi barevnými variacemi karoserie (Glacier, Camel, Light Ice, Cool, Dark Sapphire, Onyx a Havana), za dalšími novinkami už musí zamířit do interiéru.
Uvnitř nechybí záplava kůže, kterou již lze specifikovat prakticky v jakémkoliv odstínu. Společnost jí pak dělají unikátní dřevěné dekory Liquid Amber, jenž se pyšní pěti ručně nanášenými vrstvami laku kvůli vyššímu lesku. Standardem jsou i vyhřívaná a klimatizovaná přední sedadla s masážním strojkem, zpětná kamera či volant potažený přírodní usní ve dvou odstínech.
Je zde i mnoha odkazů na limitovanou sérii, kupříkladu nápisy Timeless na opěrkách sedadel či dveřních prazích. Dorazila pak ještě sada diod, které po otevření dveří promítnou na zem logo značky, tím jsou ovšem novinky u konce. Zmínit lze snad již jen možnost přikoupit audio systém Naim s osmi digitálními procesory, ten je ale k mání i nelimitovaným modelům.
Velmi zajímavý je ovšem pohled pod kapotu, kde v případě evropských trhů bude svou práci odvádět čtyřlitrový osmiválec ve své potentnější verzi S. To znamená 528 koní, stovku za 4,7 sekundy a maximální rychlost 308 km/h. O přenos výkonu na silnici se pak starají 20palcová kola s černými středy, zákazníci si ale mohou připlatit i za jednadvacítky.
Nic špatného, jistě. Ovšem ona 21" kola jsou (spolu s červenými středy) standardem v Americe, kam vůz dorazí s šestilitrovým dvanáctiválcem. To znamená až 590 koní výkonu, zrychlení z 0 na 60 mph za 4,4 sekundy a maximální rychlost až 315 km/h. A to je lepší. Proč se Britové rozhodli Evropany „šidit”, můžeme jen spekulovat, sázka na nižší normovanou spotřebu a tedy i nižší emise CO2 osmiválcové verze ale zřejmě nebudou ránou mimo.
Pokuty spojené s nadlimitními hodnotami jsou v Evropě mnohem drastičtější a 11,1 litru benzinu na 100 km u osmiválce je přece jen méně než 14,4 litru u verze W12. Optikou CO2 je to 258 vs. 333 gramů na km a při „ceně” 95 Eur za 1 nadlimitní gram na kilometr (a to jsou u Bentley vždy všechny) se bavíme o slušné cifře i na auta této značky, třebaže by někdo mohlo namítnout, že se v záplavě všech prodaných Volkswagenů musí ztrácen. Zjevně nemusí, vítejte v Evropské unii roku 2017...
Nová edice Timeless sice bude k mání v Evropě i Americe, ovšem pouze Nový kontinent se může těšit na dvanáctiválec. Na Starém dostanou zákazníci o čtyři válce méně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 9 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejčtenější články
- BMW chystá velkou čistku. Řada jeho současných modelů skončí, některé se přesunou do jiných sfér
18.3.2024 - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18.3.2024 - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024 - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18.3.2024 - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 19:07 - řidičBOB
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB