Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější speciál Bentley je pro Evropu ošizený. Důvod může být jen jeden
27.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do prodeje míří nová limitovaná edice Continental GTC Timeless a k mání bude v Evropě i v USA. Na obě místa ale nedorazí ve stejné podobě.
Příchod třetí generace Bentley Continental je doslova za dveřmi, podle dosavadních náznaků by ke slavnostnímu debutu mělo dojít během zářijového autosalonu ve Frankfurtu. Virtuální odhalení tedy můžeme čekat v následujících týdnech. Jelikož se o novince mluví již déle než rok, není překvapivé, že zájem o stávající provedení začíná výrazně klesat. Bentley proto zákazníky vnadí jednou limitovanou edicí za druhou.
Nově si můžeme představit provedení s příznačným jménem Timeless (nadčasový), ve kterém bude k dispozici otevřená varianta Continental GTC. Slavit má čtrnáctiletý pobyt vozu na trhu, jenž pokrývá hned dvě generace - i když ta stávající je spíše větší evolucí originálu, neboť dostala do vínku tutéž architekturu a k výrazným změnám nedošlo ani pod kapotou. Ostatně, mimořádně odlišná není vůči běžnému modelu ani nejnovější limitovaná edice.
Po stránce exteriérové jsou jedinou novinkou chromové lišty, které se objevují na čelních partiích. Mimo ně dorazily ještě plaketky označující, že toto není jen tak obyčejné Bentley. Zákazníci mohou vybírat mezi sedmi barevnými variacemi karoserie (Glacier, Camel, Light Ice, Cool, Dark Sapphire, Onyx a Havana), za dalšími novinkami už musí zamířit do interiéru.
Uvnitř nechybí záplava kůže, kterou již lze specifikovat prakticky v jakémkoliv odstínu. Společnost jí pak dělají unikátní dřevěné dekory Liquid Amber, jenž se pyšní pěti ručně nanášenými vrstvami laku kvůli vyššímu lesku. Standardem jsou i vyhřívaná a klimatizovaná přední sedadla s masážním strojkem, zpětná kamera či volant potažený přírodní usní ve dvou odstínech.
Je zde i mnoha odkazů na limitovanou sérii, kupříkladu nápisy Timeless na opěrkách sedadel či dveřních prazích. Dorazila pak ještě sada diod, které po otevření dveří promítnou na zem logo značky, tím jsou ovšem novinky u konce. Zmínit lze snad již jen možnost přikoupit audio systém Naim s osmi digitálními procesory, ten je ale k mání i nelimitovaným modelům.
Velmi zajímavý je ovšem pohled pod kapotu, kde v případě evropských trhů bude svou práci odvádět čtyřlitrový osmiválec ve své potentnější verzi S. To znamená 528 koní, stovku za 4,7 sekundy a maximální rychlost 308 km/h. O přenos výkonu na silnici se pak starají 20palcová kola s černými středy, zákazníci si ale mohou připlatit i za jednadvacítky.
Nic špatného, jistě. Ovšem ona 21" kola jsou (spolu s červenými středy) standardem v Americe, kam vůz dorazí s šestilitrovým dvanáctiválcem. To znamená až 590 koní výkonu, zrychlení z 0 na 60 mph za 4,4 sekundy a maximální rychlost až 315 km/h. A to je lepší. Proč se Britové rozhodli Evropany „šidit”, můžeme jen spekulovat, sázka na nižší normovanou spotřebu a tedy i nižší emise CO2 osmiválcové verze ale zřejmě nebudou ránou mimo.
Pokuty spojené s nadlimitními hodnotami jsou v Evropě mnohem drastičtější a 11,1 litru benzinu na 100 km u osmiválce je přece jen méně než 14,4 litru u verze W12. Optikou CO2 je to 258 vs. 333 gramů na km a při „ceně” 95 Eur za 1 nadlimitní gram na kilometr (a to jsou u Bentley vždy všechny) se bavíme o slušné cifře i na auta této značky, třebaže by někdo mohlo namítnout, že se v záplavě všech prodaných Volkswagenů musí ztrácen. Zjevně nemusí, vítejte v Evropské unii roku 2017...
Nová edice Timeless sice bude k mání v Evropě i Americe, ovšem pouze Nový kontinent se může těšit na dvanáctiválec. Na Starém dostanou zákazníci o čtyři válce méně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch