Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější speciál Bentley je pro Evropu ošizený. Důvod může být jen jeden
27.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do prodeje míří nová limitovaná edice Continental GTC Timeless a k mání bude v Evropě i v USA. Na obě místa ale nedorazí ve stejné podobě.
Příchod třetí generace Bentley Continental je doslova za dveřmi, podle dosavadních náznaků by ke slavnostnímu debutu mělo dojít během zářijového autosalonu ve Frankfurtu. Virtuální odhalení tedy můžeme čekat v následujících týdnech. Jelikož se o novince mluví již déle než rok, není překvapivé, že zájem o stávající provedení začíná výrazně klesat. Bentley proto zákazníky vnadí jednou limitovanou edicí za druhou.
Nově si můžeme představit provedení s příznačným jménem Timeless (nadčasový), ve kterém bude k dispozici otevřená varianta Continental GTC. Slavit má čtrnáctiletý pobyt vozu na trhu, jenž pokrývá hned dvě generace - i když ta stávající je spíše větší evolucí originálu, neboť dostala do vínku tutéž architekturu a k výrazným změnám nedošlo ani pod kapotou. Ostatně, mimořádně odlišná není vůči běžnému modelu ani nejnovější limitovaná edice.
Po stránce exteriérové jsou jedinou novinkou chromové lišty, které se objevují na čelních partiích. Mimo ně dorazily ještě plaketky označující, že toto není jen tak obyčejné Bentley. Zákazníci mohou vybírat mezi sedmi barevnými variacemi karoserie (Glacier, Camel, Light Ice, Cool, Dark Sapphire, Onyx a Havana), za dalšími novinkami už musí zamířit do interiéru.
Uvnitř nechybí záplava kůže, kterou již lze specifikovat prakticky v jakémkoliv odstínu. Společnost jí pak dělají unikátní dřevěné dekory Liquid Amber, jenž se pyšní pěti ručně nanášenými vrstvami laku kvůli vyššímu lesku. Standardem jsou i vyhřívaná a klimatizovaná přední sedadla s masážním strojkem, zpětná kamera či volant potažený přírodní usní ve dvou odstínech.
Je zde i mnoha odkazů na limitovanou sérii, kupříkladu nápisy Timeless na opěrkách sedadel či dveřních prazích. Dorazila pak ještě sada diod, které po otevření dveří promítnou na zem logo značky, tím jsou ovšem novinky u konce. Zmínit lze snad již jen možnost přikoupit audio systém Naim s osmi digitálními procesory, ten je ale k mání i nelimitovaným modelům.
Velmi zajímavý je ovšem pohled pod kapotu, kde v případě evropských trhů bude svou práci odvádět čtyřlitrový osmiválec ve své potentnější verzi S. To znamená 528 koní, stovku za 4,7 sekundy a maximální rychlost 308 km/h. O přenos výkonu na silnici se pak starají 20palcová kola s černými středy, zákazníci si ale mohou připlatit i za jednadvacítky.
Nic špatného, jistě. Ovšem ona 21" kola jsou (spolu s červenými středy) standardem v Americe, kam vůz dorazí s šestilitrovým dvanáctiválcem. To znamená až 590 koní výkonu, zrychlení z 0 na 60 mph za 4,4 sekundy a maximální rychlost až 315 km/h. A to je lepší. Proč se Britové rozhodli Evropany „šidit”, můžeme jen spekulovat, sázka na nižší normovanou spotřebu a tedy i nižší emise CO2 osmiválcové verze ale zřejmě nebudou ránou mimo.
Pokuty spojené s nadlimitními hodnotami jsou v Evropě mnohem drastičtější a 11,1 litru benzinu na 100 km u osmiválce je přece jen méně než 14,4 litru u verze W12. Optikou CO2 je to 258 vs. 333 gramů na km a při „ceně” 95 Eur za 1 nadlimitní gram na kilometr (a to jsou u Bentley vždy všechny) se bavíme o slušné cifře i na auta této značky, třebaže by někdo mohlo namítnout, že se v záplavě všech prodaných Volkswagenů musí ztrácen. Zjevně nemusí, vítejte v Evropské unii roku 2017...
Nová edice Timeless sice bude k mání v Evropě i Americe, ovšem pouze Nový kontinent se může těšit na dvanáctiválec. Na Starém dostanou zákazníci o čtyři válce méně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva