Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější SUV Jeepu se pořádně ukázalo v evropské verzi, i v plážovém provedení
9.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stávající nabídka amerického off-roadu je velmi omezená, Jeep ovšem chystá její podstatné rozšíření. Dva stejné exempláře tak možná nenajdete.
Před několika málo dny dorazil na český trh zcela nový Jeep Compass. Tedy dorazil... Jeep znovu ukázal jen pár už dobře známých fotek a k tomu dal možnost si vůz můžete objednat, ovšem jen v zaváděcí výbavě Opening Edition. S tou jsou spjaty nejen pouze dvě pohonné jednotky, ale také nemalé ceny. Za benzinovou jedna-čtyřku totiž musíte zaplatit 825 000 Kč, za dvoulitrový turbodiesel pak dokonce o sedmnáct tisíc korun více. To jsou již sumy na úrovni Škody Kodiaq, přestože za ně dostanete vůz o velikosti Škody Karoq.
Srovnávat česká SUV s tím americkým může vyznívat trochu nefér, v České republice ale nemáte na výběr. Compass nicméně tímto stavem neřekne poslední slovo - jakmile bude vyprodaná ona úvodní edice, bude možné vůz pořídit ve verzích Sport, Longitude, Limited a Trailhawk. Poslední zmiňovaný by se přitom měl stát lídrem ve své kategorii v rámci jízdy mimo zpevněný asfalt. V rámci motorů pak budou na výběr dva benzinové a dva dieselové agregáty, které bude možné doplnit systémy 4x2 či 4x4 a šestistupňovým manuálem nebo devítistupňovou automatickou převodovkou.
Pro základní modely je připraven 1,4litrový přeplňovaný benzinový čtyřválec MultiAir2, který produkuje 140 koní a 230 Nm točivého momentu, jenž šestistupňový manuál přenáší pouze na přední kola. Silnější verze agregátu pak dává koní 170 a Newtonmetrů 250, přičemž spárována je se systémem 4x4 a devístistupňovým automatem.
Mezi diesely dorazí 1,6litrová a dvoulitrová jednotka MultiJet, z nichž první nabídne 120 koní a 320 Nm. Doprovázena přitom bude striktně jen šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol. Pohon 4x4 je připraven pro objemnější agregát, v jehož případě si 140 koní a 350 Nm mohou vzít na starosti oba typy převodovek - manuální i automatická.
Stranou této selekce Jeep chystá ještě dvoulitrový turbodiesel naladěný na 170 koní, který spáruje výhradně s pohonem všech kol a automatem. Kromě toho bude v Rusku, Africe či na Středním Východě k mání také 2,4litrová benzinová jednotka, která bude naladěna na 150 či případně 184 koní. Spárovat přitom půjde s oběma pohony i převodovkami.
Tím se dostáváme k již vícekrát zmiňovanému pohonu 4x4, kdy základem bude verze Jeep Active Drive, nad niž se postaví provedení Jeep Active Drive Low s redukcí. Obě varianty počítají s jízdními režimy Auto, Snow, Sand a Mud, pro úroveň výbavy Trailhawk pak bude k dispozici ještě mód Rock. Stejně jako vyšší světlá výška či 17palcové off-roadové obutí.
Uvnitř lze očekávat zejména multimediální systém UConnect, který bude podle úrovně výbavy spárován s pěti-, sedmi- či 8,4palcovým displejem. Kromě toho bude součástí přístrojového štítu 3,5- nebo sedmipalcová LED obrazovka, přičemž pro modely Limited a Trailhawk je standardem. Všechny verze navíc mohou čekat šest airbagů.
O další bezpečnost se postará plejáda elektronických asistenčních systémů, individualizaci pro změnu zajistí více než 70 doplňků z divize Mopar. Mezi ně přitom patří různé polepy karoserie, 18- či 19palcová litá kola, stejně jako sada sportovních pedálů nebo kožené obšití hlavice převodovky. Dorazí i různé střešní nosiče, které z vozu dokážou udělat třeba i „plážového povaleče”.
Mopar kromě toho přichází i se speciální aplikací Jeep Skills, která poskytuje řidičům informace o akceleraci, brzdné vzdálenosti či aktuální rychlosti. Monitorováno je i přetížení nebo poloha kol. V paměti je přitom možné uložit různé cesty mimo zpevněný asfalt, tím nám ale rozsáhlá nabídka končí.
Co tím nekončí, jsou možnosti vůz dále zkoumat. Jeep totiž až teď uvolnil pořádnou sadu fotek evropského provedení, které doprovází i snímky specialit se zmíněným příslušenstvím od Moparu. Všechny nové snímky do jednoho si můžete prohlédnout v galerii níže...
Fotogalerie evropské verze Jeepu Compass
Fotogalerie Jeepu Compass s doplňky Mopar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis