Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější SUV Jeepu se pořádně ukázalo v evropské verzi, i v plážovém provedení
9.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stávající nabídka amerického off-roadu je velmi omezená, Jeep ovšem chystá její podstatné rozšíření. Dva stejné exempláře tak možná nenajdete.
Před několika málo dny dorazil na český trh zcela nový Jeep Compass. Tedy dorazil... Jeep znovu ukázal jen pár už dobře známých fotek a k tomu dal možnost si vůz můžete objednat, ovšem jen v zaváděcí výbavě Opening Edition. S tou jsou spjaty nejen pouze dvě pohonné jednotky, ale také nemalé ceny. Za benzinovou jedna-čtyřku totiž musíte zaplatit 825 000 Kč, za dvoulitrový turbodiesel pak dokonce o sedmnáct tisíc korun více. To jsou již sumy na úrovni Škody Kodiaq, přestože za ně dostanete vůz o velikosti Škody Karoq.
Srovnávat česká SUV s tím americkým může vyznívat trochu nefér, v České republice ale nemáte na výběr. Compass nicméně tímto stavem neřekne poslední slovo - jakmile bude vyprodaná ona úvodní edice, bude možné vůz pořídit ve verzích Sport, Longitude, Limited a Trailhawk. Poslední zmiňovaný by se přitom měl stát lídrem ve své kategorii v rámci jízdy mimo zpevněný asfalt. V rámci motorů pak budou na výběr dva benzinové a dva dieselové agregáty, které bude možné doplnit systémy 4x2 či 4x4 a šestistupňovým manuálem nebo devítistupňovou automatickou převodovkou.
Pro základní modely je připraven 1,4litrový přeplňovaný benzinový čtyřválec MultiAir2, který produkuje 140 koní a 230 Nm točivého momentu, jenž šestistupňový manuál přenáší pouze na přední kola. Silnější verze agregátu pak dává koní 170 a Newtonmetrů 250, přičemž spárována je se systémem 4x4 a devístistupňovým automatem.
Mezi diesely dorazí 1,6litrová a dvoulitrová jednotka MultiJet, z nichž první nabídne 120 koní a 320 Nm. Doprovázena přitom bude striktně jen šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol. Pohon 4x4 je připraven pro objemnější agregát, v jehož případě si 140 koní a 350 Nm mohou vzít na starosti oba typy převodovek - manuální i automatická.
Stranou této selekce Jeep chystá ještě dvoulitrový turbodiesel naladěný na 170 koní, který spáruje výhradně s pohonem všech kol a automatem. Kromě toho bude v Rusku, Africe či na Středním Východě k mání také 2,4litrová benzinová jednotka, která bude naladěna na 150 či případně 184 koní. Spárovat přitom půjde s oběma pohony i převodovkami.
Tím se dostáváme k již vícekrát zmiňovanému pohonu 4x4, kdy základem bude verze Jeep Active Drive, nad niž se postaví provedení Jeep Active Drive Low s redukcí. Obě varianty počítají s jízdními režimy Auto, Snow, Sand a Mud, pro úroveň výbavy Trailhawk pak bude k dispozici ještě mód Rock. Stejně jako vyšší světlá výška či 17palcové off-roadové obutí.
Uvnitř lze očekávat zejména multimediální systém UConnect, který bude podle úrovně výbavy spárován s pěti-, sedmi- či 8,4palcovým displejem. Kromě toho bude součástí přístrojového štítu 3,5- nebo sedmipalcová LED obrazovka, přičemž pro modely Limited a Trailhawk je standardem. Všechny verze navíc mohou čekat šest airbagů.
O další bezpečnost se postará plejáda elektronických asistenčních systémů, individualizaci pro změnu zajistí více než 70 doplňků z divize Mopar. Mezi ně přitom patří různé polepy karoserie, 18- či 19palcová litá kola, stejně jako sada sportovních pedálů nebo kožené obšití hlavice převodovky. Dorazí i různé střešní nosiče, které z vozu dokážou udělat třeba i „plážového povaleče”.
Mopar kromě toho přichází i se speciální aplikací Jeep Skills, která poskytuje řidičům informace o akceleraci, brzdné vzdálenosti či aktuální rychlosti. Monitorováno je i přetížení nebo poloha kol. V paměti je přitom možné uložit různé cesty mimo zpevněný asfalt, tím nám ale rozsáhlá nabídka končí.
Co tím nekončí, jsou možnosti vůz dále zkoumat. Jeep totiž až teď uvolnil pořádnou sadu fotek evropského provedení, které doprovází i snímky specialit se zmíněným příslušenstvím od Moparu. Všechny nové snímky do jednoho si můžete prohlédnout v galerii níže...
Fotogalerie evropské verze Jeepu Compass
Fotogalerie Jeepu Compass s doplňky Mopar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda